Gå til innhold

3d scanning på intel core i3?

Anbefalte innlegg

Jeg skal kjøpe cube sense 3d scanner på fredag. Jeg tenkte jeg skulle lage animasjoner i blender med de innskannede modellene. Har dere noen erfaringer om jeg kan bruke mammas bærbare pc med en intel core i3 prosessor på ferieturen, for å teste det før jeg kommer hjem igjen?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Går sikkert greit. Brukte den noen dager på min Macbook før jeg leverte den tilbake. Ikke verdt pengene synes jeg.

Forøvrig en kollega jeg 3d scannet + printet.

EAZFL10.png

Hvorfor var den ikke verdt pengene? Var det dårlig kvalitet eller noe sånt? Den scanner jo i farger og utelukker bakgrunn som jeg har sett på youtube.

Endret av monjanse7
Lenke til kommentar

Jeg betalte 3995,- for den, noe som den ikke er verdt i mine øyne. Den tracker det du skal scanne relativt dårlig. Veldig ofte må man starte om igjen pga den har mistet trackinga av det den scanner.

Den scanner farger, men ganske dårlig oppløsning sånn sett.

Også kort USB ledning, så man må dra med seg laptopen om man skal scanne noe stort.

Lenke til kommentar

Jeg betalte 3995,- for den, noe som den ikke er verdt i mine øyne. Den tracker det du skal scanne relativt dårlig. Veldig ofte må man starte om igjen pga den har mistet trackinga av det den scanner.

Den scanner farger, men ganske dårlig oppløsning sånn sett.

Også kort USB ledning, så man må dra med seg laptopen om man skal scanne noe stort.

Ok. Men går små ting med bedre farger/textures? Jeg skal lage plastalinafigurer å scanne dem inn og dyreparken-figurer og animere dem i blender.

Lenke til kommentar

Litt usikker. Scannet veldig lite med den. men var egentlig litt missfornøyd. Programvaren som følger med til 3D Sense er igrunnen søppel. Fant en annet program som gjør jobben veldig mye bedre. Der kan man også scanne hele rom osv. Skal se om jeg finner navnet igjen.

Leverte min inn på 14dagers angrefrist.

Lenke til kommentar

Jeg skal kjøpe cube sense 3d scanner på fredag. Jeg tenkte jeg skulle lage animasjoner i blender med de innskannede modellene. Har dere noen erfaringer om jeg kan bruke mammas bærbare pc med en intel core i3 prosessor på ferieturen, for å teste det før jeg kommer hjem igjen?

Har du prøvd 3D scanning fra iPhone/iPad?

http://www.123dapp.com/catch

Rendering i Blender eller andre er CPU-intensivt.  i7 eller Xeon med så mange kjerner budsjettet tillater er å anbefale.  Noen begynner å kunne bruke GPU (f.eks. Cycles i Blender) men foreløpig bør du se på dette som et godt supplement som gir ekstra rendering krefter.

Lenke til kommentar

Har du prøvd 3D scanning fra iPhone/iPad?

http://www.123dapp.com/catch

Rendering i Blender eller andre er CPU-intensivt.  i7 eller Xeon med så mange kjerner budsjettet tillater er å anbefale.  Noen begynner å kunne bruke GPU (f.eks. Cycles i Blender) men foreløpig bør du se på dette som et godt supplement som gir ekstra rendering krefter.

Jeg har prøvd 123catch men den er så tungvint og resultatene er ikke så bra alltid. Jeg har note 4 som jeg bruker.

Lenke til kommentar

Hjemme hoss meg har jeg amd 8120 åttekjerners prosessor i pcen.

2 kjerner i AMD = 1 kjerne med hyperthreading hos Intel

Dvs 8-kjerners AMD tilsvarer ca 4-kjerners Intel - husk det.

En god del 3D rendering software bruker etterhvert også Embree biblioteket til Intel som er tilpasset nye Intel CPU'er

https://embree.github.io/

https://www.youtube.com/watch?v=rJd-WEtkg-Q  (25% raskere rendering eller mer...)

Endret av Rune_says
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...