Gjest Slettet-P8zKbRH56D Skrevet 18. juli 2015 Del Skrevet 18. juli 2015 Realfag (årsenhet) Skal velge mellom to emner nå til høsten. Jeg har hatt S1 og S2, og aldri vært veldig sterk i matematikk... så, hva er "lettest", STK1000 - Innføring i anvendt statistikk eller MAT1001 - Matematikk 1 ? Ser også at jeg kan velge mellom andre emner her... så lenge de ikke overlapper hverandre.. litt forvirret enda... Lenke til kommentar
Papegøye Skrevet 18. juli 2015 Del Skrevet 18. juli 2015 Hva skal du bruke fagene til i ettertid? Det er egentlig det som bør avgjøre hvilke emner du velger. Jeg har ikke hatt noen av emnene du nevner, men jeg tror de er "vanskelige" på ulike måter. STK1000 er mer statistikk og sannsynlighetsregning. MAT1001 er mer vanlig matematikk, løsning av ligninger o.l. Hva som er vanskeligst av disse avhenger av forutsetningene dine fra før av. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-P8zKbRH56D Skrevet 18. juli 2015 Del Skrevet 18. juli 2015 Hva skal du bruke fagene til i ettertid? Det er egentlig det som bør avgjøre hvilke emner du velger. Jeg har ikke hatt noen av emnene du nevner, men jeg tror de er "vanskelige" på ulike måter. STK1000 er mer statistikk og sannsynlighetsregning. MAT1001 er mer vanlig matematikk, løsning av ligninger o.l. Hva som er vanskeligst av disse avhenger av forutsetningene dine fra før av. Tenker å ta farmasi! Lenke til kommentar
Papegøye Skrevet 18. juli 2015 Del Skrevet 18. juli 2015 Regner med du skal følge den anbefalte planen for forberedelse til farmasi da. Jeg tipper fysikkfaget i andre semester blir litt lettere hvis du velger MAT1001 i første semester. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-P8zKbRH56D Skrevet 18. juli 2015 Del Skrevet 18. juli 2015 Regner med du skal følge den anbefalte planen for forberedelse til farmasi da. Jeg tipper fysikkfaget i andre semester blir litt lettere hvis du velger MAT1001 i første semester. Går det greit om jeg ikke velger matematikk eller fysikk-emner, men kun biologi og kjemi-emner? Så lenge de ikke overlapper... Lenke til kommentar
Papegøye Skrevet 18. juli 2015 Del Skrevet 18. juli 2015 Ja, du står fritt til å velge de realfaglige emnene du selv vil ta på årsstudiet. Farmasistudiet er vel ikke særlig matematisk, og har vel ikke noe fysikk, så da skulle det ikke ha så mye å si om du ikke tar det. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå