Gå til innhold

Hva skal jeg sooke etter paa finn.no i OSLO

Tanner

Anbefalte innlegg

Hei. 

Jeg skal begynne paa skole hos HiOA. Skolen ligger i Pilestredet og jeg maa finne bolig. 

Jeg vil ikke ha langt unna skolen, men vet ikke hvilke bydeler som er innenfor gangavstand fra skolen. 

Derfor trenger jeg hjelp med hva jeg skal krysse av for paa finn.no 

Saa langt har jeg kun bruk "sentrum" og "st haugen" hva mer kan jeg legge til for aa finne flere resultater. Skolen begynner 4. agugust saa jeg har ikke super god tid. 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bislet er jo det nærmeste "boligområdet", neste blir da Majorstuen, Uranienborg og St.haugen som er 10-20min gangtid unna.

Ellers kan det være ett godt alternativ å bosette seg nær en t-banestasjon, da kan man se på områder som Ullevål, Nydalen, Sinsen osv. det er 5-10 min på banen, og den har avgang vært 2-3 minutt. Trikk er også ett godt alternativ fra feks Blindern/Ullevål eller Grunerløkka. Trikken stopper rett utenfor skolen, mens t-banen stopper på Nationaltheatret  som er 6-7 minutter unna.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Bislet er jo det nærmeste "boligområdet", neste blir da Majorstuen, Uranienborg og St.haugen som er 10-20min gangtid unna.

Ellers kan det være ett godt alternativ å bosette seg nær en t-banestasjon, da kan man se på områder som Ullevål, Nydalen, Sinsen osv. det er 5-10 min på banen, og den har avgang vært 2-3 minutt. Trikk er også ett godt alternativ fra feks Blindern/Ullevål eller Grunerløkka. Trikken stopper rett utenfor skolen, mens t-banen stopper på Nationaltheatret  som er 6-7 minutter unna.

Fikk mange flere treff naa ja. 

Det jeg er litt redd for med aa bo langt utenfor gangavstand er at "leien" blir saapass mye dyrere pga. transport til og fra sentrum 5-10 ganger i uken.

Lenke til kommentar

Du kan egentlig bo på det meste innenfor Ring 3, siden kollektivt er ganske brukbart i Oslo. Hadde jeg funnet et sted med en T-bane stasjon så hadde jeg vært fornøyd.

Hva maa jeg regne med aa betale pr maaned med offentlig transport hvis jeg bor langt fra skolen? Budsjettet paa 5500 i mnd paa leie maa jo da inkludere transport. 

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-3t93k9

Kan prøve å fikse plass ved Kringsjå SIO ganske sent. Det fikk jeg mitt første år på HiOA. Helt OK standard, egen billig pub som man blir kjent med mange folk. (Tbane går hvert 15 min til nationaltheatret, kan gå av ved forskningsparken og ta trikken rett ned til skola. Ca. 15-20 min uten å bevege en muskel.)

Hele trikkesporet fra HiOA, opp mot Bislet, Adamstuen, Ullevål sykehus, Forskningsparken osv er et fint sted å bo. Trikken går hvert 5. min rett til skola, så har ikke så mye å si om du bor 1 km lenger unna og senker leia litt.

Du kan nok ikke være kresen, men ville anbefalt å søke på Kringsjå. Vet det pleier å være endel last minut people som havner der.

EDIT: Nydalen osv er også fint, men kan bli dyrt pga. BI studenter som gjerne vil bo der.

Torshov er fint, ikke lange gangen, men usikker på kollektiv.

11 trikken går fra majorstuen og rett til skola, så det området er også et bra sted å bo med tanke på det. Du kommer til å ha kollektiv-kort uansett hvor du bor, så det lønner seg fort å flytte lenger ut, ihvertfall med det lille budsjettet.

Vi betaler 6500 per pers uten strøm, internett osv ved Adamstuen. (Stor leilighet, 3 soverom)

Kringsjå betalte jeg 3700 med strøm, internett, alt av hvitevarer osv. 11 kv/m rom og delt kjøkken med 6 andre. Eget bad.

Endret av Slettet-3t93k9
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...