Gjest Slettet-uVTr2vDm Skrevet 17. juli 2015 Del Skrevet 17. juli 2015 En kamerat har en 55" Samsung 6-serie han kjøpte for 1,5 år siden. Betalte den gang ca. 10000 for den. Meget bra med tanke på smart-funksjonen, streamingfunksjonen direkte fra laptop og så videre. Jeg ønsker noe lignende, men tenker det kanskje er dumt å kjøpe en TV som er det er over 2 år siden kom på markedet...? Nå når jeg f.eks. sjekker Expert, finner jeg ikke mindre enn 16 stk 55" Samsung TVer. Noen har smart, noen har 4k, noen har 200 CMR, andre 1000 CMR, noen har 3D (andre ikke), noen har DLNA, noen har Clear motion rate. Søren så vanskelig det skal være å finne en TV som gir meg mest for pengene.... Jeg vil ha en TV som er god på følgende: - Spille Xbox One - Streame via netflix, hbo, viaplay (og plex dersom mulig) - Streame trådløst ved hjelp av laptop - 4k (er det så viktig da...?) - En ganske matt TV - Skal ikke brukes opp mot TV-kanaler. Budsjettet mitt er på rundt kr 10000,-. Noen som har kjøpt en god eller en dårlig Samsung TV som kan dele det? Eventuelt noen som har meninger? Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 17. juli 2015 Del Skrevet 17. juli 2015 (endret) Jeg ville i hvert fall styrt unna 4k inntil videre, i hvert fall hvis spill er en prioritet. Xbone og PS4 leverer jo ikke spill i mer enn full HD, så da må en 4k-skjerm oppskalere bildet for at det skal passe. Dette gir dårligere bilde og tregere respons. Det er kanskje litt sent å se etter fjorårets godsaker fra Samsung, som man fikk for en meget rimelig penge de første månedene i 2015. Jeg kjøpte TV rundt nyttår og følger ikke så godt med akkurat nå. Endret 17. juli 2015 av Isbilen Lenke til kommentar
Dragen Skrevet 17. juli 2015 Del Skrevet 17. juli 2015 Jeg har UE6015 (tror jeg), og er veldig fornøyd. Ble kjøpt i april i fjor for rundt 10 000. Er sikkert samme som kompisen din sin. Du vil nok ikke finne en TV med kravene dine. Lenke til kommentar
Judgement Skrevet 17. juli 2015 Del Skrevet 17. juli 2015 En kamerat har en 55" Samsung 6-serie han kjøpte for 1,5 år siden. Betalte den gang ca. 10000 for den. Meget bra med tanke på smart-funksjonen, streamingfunksjonen direkte fra laptop og så videre. Jeg ønsker noe lignende, men tenker det kanskje er dumt å kjøpe en TV som er det er over 2 år siden kom på markedet...? Nå når jeg f.eks. sjekker Expert, finner jeg ikke mindre enn 16 stk 55" Samsung TVer. Noen har smart, noen har 4k, noen har 200 CMR, andre 1000 CMR, noen har 3D (andre ikke), noen har DLNA, noen har Clear motion rate. Søren så vanskelig det skal være å finne en TV som gir meg mest for pengene.... Jeg vil ha en TV som er god på følgende: - Spille Xbox One - Streame via netflix, hbo, viaplay (og plex dersom mulig) - Streame trådløst ved hjelp av laptop - 4k (er det så viktig da...?) - En ganske matt TV - Skal ikke brukes opp mot TV-kanaler. Budsjettet mitt er på rundt kr 10000,-. Noen som har kjøpt en god eller en dårlig Samsung TV som kan dele det? Eventuelt noen som har meninger? Strengt tatt ville jeg valgt LG i det segmentet. De har 4k'er med WebOS som er helt grei på 4k. Menyer, brukervennlighet osv er bedre enn samsung i min mening. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-uVTr2vDm Skrevet 22. juli 2015 Del Skrevet 22. juli 2015 Takk for svarene. Kan noen si meg hva som er forskjellen på disse to? http://www.lefdal.com/product/tv-lyd-og-bilde/tv/UE55JU7005XXE/samsung-55-3d-smart-led-tv-ue55ju7005xxe?scid=30428_prod_num=3#tab-specs https://www.netonnet.no/art/lyd-og-bilde/tv/55-60/samsung-ue55ju7005txxe/216272.11453/ Er det slik at lefdal/elkjøp kutter ut f.eks. 1000 hz-greia for å senke prisen?Jeg kunne jo fort trudd at dette var samme TV-en, men noe sier meg det ikke er det. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-uVTr2vDm Skrevet 22. juli 2015 Del Skrevet 22. juli 2015 Har egentlig kokt det ned til 2 TV-er.http://www.expert.no/tv/samsung-ue55ju6415uxxe-55-led-tv/p/42135/vshttp://www.expert.no/tv/samsung-ue55ju7005txxe-55-led-tv/p/41722/?q=UE55JU700Samme merke, samme pris.Hvorfor...?!Den siste der er da vel milevis bedre (200hz, ikke 100hz) og mye annet...Er den siste der et bra kjøp? Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 22. juli 2015 Del Skrevet 22. juli 2015 (endret) Den siste er en klasse høyere og trolig et bedre kjøp. Er vel på tilbud. Hz ville jeg ikke hengt meg for mye opp i, det er mest juks. Alle fjernsyn i salg i dag har 50/60 Hz-panel, som påvirkes av ymse fiksfakserier. Endret 22. juli 2015 av Isbilen Lenke til kommentar
Gjest Slettet-uVTr2vDm Skrevet 22. juli 2015 Del Skrevet 22. juli 2015 Takk, da ble den bestilt og kan hentes i morgen. Lenke til kommentar
flabben2k Skrevet 22. juli 2015 Del Skrevet 22. juli 2015 http://www.s21.com/samsung-ue48ju7000.htm Bra du gikk for 7000 - model serien, når det kommer til modell 6 serien så bør man ha modell 6500-6700 noe under som 6200-6400 er litt dårliger modeller. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-uVTr2vDm Skrevet 26. juli 2015 Del Skrevet 26. juli 2015 Oppdatering: Tizen, det nye operativsystemet til Samsung, er faktisk det verste med TV-en.For det første er det meget få apper tilgjengelig. De eneste brukbare jeg har hørt om er: Youtube, Netflix, NRK og Viaplay.Hvor er HBO, Spotify, Skype, Plex og resten av godbitene?I tillegg er så mange av menyene veldig trege til tross for at det skal være en firekjernes prosessor i TV-en.Den nye lille fjernkontrollen som er universell og kan styre alle mine enheter (lyd-knappene styrer steroanlegget, kanalknappene styrer GET-boksen osv) sluttet å fungere etter 1 dag. Nå har programmet hvor man programmerer fjernkontrollen bare fryst og bugget seg. Det hjalp ikke å dra ut strømmen.Bildet er veldig bra. Men man må sette på "Game mode" dersom man skal spille, for ellers får man ca. 200MS.Etter at "Game mode" settes på, er man nede i ca. 27 ms, noe som er akseptabelt for en spillkonsoll. Dersom ikke Tizen klarer å få inn noen flere apper og/eller patcher og blir raskere, bærer jeg tilbake TV-en til Expert.Det er heldigvis 30 dager åpent kjøp hos dem. Dersom noen har hørt noe, eller har noen "tips" til noen av mine problemer, kan dere gjerne si fra.Det er litt trist at jeg må sitte og bruke chromecast på en TV som egentlig bør ha alle funksjonene chromecast har. Lenke til kommentar
BigBadAde Skrevet 27. juli 2015 Del Skrevet 27. juli 2015 Oppdatering: Tizen, det nye operativsystemet til Samsung, er faktisk det verste med TV-en. For det første er det meget få apper tilgjengelig. De eneste brukbare jeg har hørt om er: Youtube, Netflix, NRK og Viaplay. Hvor er HBO, Spotify, Skype, Plex og resten av godbitene? I tillegg er så mange av menyene veldig trege til tross for at det skal være en firekjernes prosessor i TV-en. Den nye lille fjernkontrollen som er universell og kan styre alle mine enheter (lyd-knappene styrer steroanlegget, kanalknappene styrer GET-boksen osv) sluttet å fungere etter 1 dag. Nå har programmet hvor man programmerer fjernkontrollen bare fryst og bugget seg. Det hjalp ikke å dra ut strømmen. Bildet er veldig bra. Men man må sette på "Game mode" dersom man skal spille, for ellers får man ca. 200MS. Etter at "Game mode" settes på, er man nede i ca. 27 ms, noe som er akseptabelt for en spillkonsoll. Dersom ikke Tizen klarer å få inn noen flere apper og/eller patcher og blir raskere, bærer jeg tilbake TV-en til Expert. Det er heldigvis 30 dager åpent kjøp hos dem. Dersom noen har hørt noe, eller har noen "tips" til noen av mine problemer, kan dere gjerne si fra. Det er litt trist at jeg må sitte og bruke chromecast på en TV som egentlig bør ha alle funksjonene chromecast har. Tizen er jo nytt av året så at ikke alle appene er på plass må sies å være forventet. Samsung har lovet at de skal samtlige apps fra sitt gamle system på sitt nye etterhvert. Hvor langt tid dette tar og om det i det hele tatt skjer er jo en annen sak. Når et er sagt så er det vel bare LG som har flere apps en Samsung på årets Smart-TV. At Tizen er litt tregt buggy stemmer nok, men leste en test av Samsung 9 serie som har åttekjerners prosessor å det hjalp vist ikke allverden. Dermed tyder det på at det muligens er software relatert og at det kanskje kan fikses med en oppdatering. At man må sette på game mode for å få ned inputlag er jo vanlig for alle merker. Selv har jeg ingen forventninger til at en Smart TV skal erstatte en Apple TV, PS4 eller Chormecast, jeg mener at ingen av dagens Smart TV er et godt nok alternativ til det. Men det nærmeste man kommer er vel LG sin nyeste Smart TV. For meg virker det som at du har litt urealsistiske forventninger til hvor bra smart-tv skal fungere. Og det høres ut som at det er årets LG modeller som eventuelt er nærmest å innfri dine forventinger. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-uVTr2vDm Skrevet 27. juli 2015 Del Skrevet 27. juli 2015 BigBadAde: Kanskje jeg hadde for høye forhåpninger slik du skriver. Jeg hadde en ikke-smart TV tidligere og brukte derfor chromecast til å spille av netflix, hbo, viaplay og diverse annet.Når en 2,5 år gammel Samsung TV har alle de appene og flere til, er det klart jeg blir skuffet når denne mye nyere TV-en ikke har disse funksjonene til tross for at den har vært i salg siden mai. Jeg burde, til tross for at jeg tok det som en selvfølge, ha sjekket om TVen hadde standardappene i sitt system. Men det skal sies at TV-ens innebygde "Miracast" eller hva det heter, er flott. Jeg kan speile laptopen og sette på hva som helst, eller på samme måte som chromecast, bare med ytterligere muligheter. Når overnevnte apper er på plass, samt Plex, vil jeg ha en TV som gjør at jeg ikke trenger ta frem mobilen, laptopen eller ipaden for å sette på det jeg vil se. Det håpet jeg få rett ut av eska, men der tok jeg feil. De BØR fikse Tizen slik at det ikke er tregt og buggy. Resultatet kan jo bli at folk blir meget misfornøyde og at Samsung velger å slutte å støtte Tizen og heller kommer opp med noe nyt. Lenke til kommentar
BigBadAde Skrevet 27. juli 2015 Del Skrevet 27. juli 2015 Skjønner selvfølgelig skuffelsen. Men den 2.5 år gamle Samsung TV'n hadde heller ikke appene med en gang. De ble utviklet etterhvert. Ulempen med å kjøpe det nyeste er jo at man blir litt "beta-tester". Man opplevere bugs og at apper osv ikke har kommet eller fungerer helt optimalt. Tizen har allerede flere apper en Panasonic sin Firefox og Sony sin Android som begge er nye smart platformer i 2015. Å Samsung er vel de som er kjappest til å få ut apper til sin Smart TV. Til gjengjeld har de ofte litt bugs. De bør nok som du sier fikse Tizen. Men Samsung har en meget sterk merkevare og vil nok ikke miste så alt for mange kunder på dette. Jeg tror nok de kommer til å fortsette å støtte Tizen. I tilegg er jo Android i nåværende form mye tregere og mer buggy, samt at Firefox ikke har nok apper. Prøver ikke å forsvare Samsung på noen som helst måte her altså. De er flinke til å reklamere for alle sine funksjoner og apper, men ikke altid like flink til å følge opp. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå