Gå til innhold
Spørsmål om hus eller oppussing? Still spørsmål her! ×

Dyktig Møbelsnekker i Østfold?

Anbefalte innlegg

Ønsker å få tillaget et "klappbord" i glass - altså en enkel, tilskåret glassplate som festes med hengsler i veggen som kan foldes opp og ned når det skal brukes/ikke brukes.

Har lett på internett i en lengre periode nå uten å finne annet enn italienske designgreier som koster skjorta..

tenkte derfor jeg kunne kontakte en møbelsnekker slik at jeg kan få det slik jeg vil.

Noen som har kjennskap til en annerkjent møbelsnekker i østfold?

Om noen vet om et sted hvor jeg kan få kjøpt et slikt et er det jo lov å tipse om dette også :)

Takker :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-fsaSP0zV

En glassplate med hengsler? Trenger vel ingen møbelsnekker for dette? Kan du ikke gå til en glassmester? 

Lenke til kommentar

Jeg går nå utifra at du trenger litt mer enn en glassplate da.

Har en kamerat som har bestemt seg for å bli møbesnekker nå og er lærling, og der samarbeider de tett med glassmester da de også lager vinduer, så vil nok la seg fikse det, så lenge du vet hva/hvordan du vil ha det.

Har du noe eksempel på hvordan dette ville funke? Hvordan skal du låse den i posisjon?

Lenke til kommentar

En glassplate med hengsler? Trenger vel ingen møbelsnekker for dette? Kan du ikke gå til en glassmester? 

Jo takk, har forsøkt - De kunne/ville ikke hjelpe meg.

Glassmesteren vi har her i byen driver stort sett med bilglass.

Jeg går nå utifra at du trenger litt mer enn en glassplate da.

Har en kamerat som har bestemt seg for å bli møbesnekker nå og er lærling, og der samarbeider de tett med glassmester da de også lager vinduer, så vil nok la seg fikse det, så lenge du vet hva/hvordan du vil ha det.

Har du noe eksempel på hvordan dette ville funke? Hvordan skal du låse den i posisjon?

Jada, dette er ikke så komplisert egentlig - jeg er bare ikke så flink til å holde på med slikt selv.

En enkel glassplate - plata skal være "rettskåret" med en hengsle som skrus fast i vegg.

Glassplata skal så være rundet i andre enden, altså der man tar tak og løfter/vipper den opp.

Når plata vippes opp kommer samtidig beina ned som i nedslått stilling vippes opp og låses automatisk langs veggen og forblir på innsiden av glasset.

Var denne forklaringen forståelig? et helt vanlig "klappbord" altså.

Jeg har en rel. liten leilighet og ønsker å ha muligheten til å klappe det sammen når det ikke skal brukes for å spare litt plass.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...