Countryman Skrevet 17. juli 2015 Del Skrevet 17. juli 2015 Good morning Fikk meg ny stasjonær for noen uker siden og får nå beskjed om at McAfee`n er på vei ut på dato - dvs. det kan se ut til at det kun fulgte med en gratis prøveperiode og den går ut nå. Dette er vel like greit - legger merke til a McAfee bruker en stor del memory på denne billig-pc`n og det er vel like greit å avinnstallere hele skjiten(?) Jeg brukte Microsoft Essentials (tror jeg det het) i mange år på den forrige pc`n og det gikk stort sett bra..kremt.. Anser dere dette sikkerhetsprogrammet som "dekkende nok" eller finnes det noe som er bedre og sikrere? jeg ønsker all-in-one, ikke 3-4 forskjellige programmer som er gode innen hvert sitt felt. Som nevnt har jeg ikke så veldig mye minne på denne pc`n og er blitt varslet en del ganger om å stenge ned programmer for å frigjøre minne. Har klødd meg litt i hodet hver gang siden det stort sett har vært Firefox som har vært oppe.. ...ser at 8 faner i Firefox nå tar 55% av maskinens kapasitet. Takker for hjelp Lenke til kommentar
geir__hk Skrevet 17. juli 2015 Del Skrevet 17. juli 2015 Avast. Avast likte jeg mye bedre for noen år tilbake. Nå "pøser" den på med popups om å kjøpe fullversjonen*. Hver gang du skal oppgradere så må du påse å ikke klikke på den store grønne knappen - for det er en link til kjøp av fullversjon. Kan vel derfor si at Avast har gått fra free til freemium. Utover dette så synes jeg Avast funker greit. * Muligens jeg overdriver litt her - kan bare ikke noe for det Lenke til kommentar
kaaasen Skrevet 17. juli 2015 Del Skrevet 17. juli 2015 Jeg he vært innom de aller fleste antivirus-programmene, og nå kjører jeg Spania Free på alle PCene. Grunnen? Det var testvinner i de nyeste testene jeg leste. Lenke til kommentar
Countryman Skrevet 18. juli 2015 Forfatter Del Skrevet 18. juli 2015 Takk for tips folkens! Jeg har lest litt rundt og det viser seg at Windows Defender er innebygget i W8.1, så kanskje jeg ikke har behov for å innstallere noe nytt program? (Microsoft essentials gjelder kun for eldre operativsystemer) Sliter litt med å finne dette "programmet" på pc`n vel og merke...er dette et beskyttelsesprogram som jobber i bakgrunnen automatisk eller må jeg aktivere det selv? Tenkte jeg skulle avinnstallere McAfee idag - ellers blir det vel bare et evig mas om å kjøpe kjøpe kjøpe Lenke til kommentar
Kikert Skrevet 18. juli 2015 Del Skrevet 18. juli 2015 McAfeè er vel også kjent for å være værste driten på markedet Se denne videoen, den er hysterisk morsom, synes jeg hvertfall Det er vel også kjent at virus/ drit kommer fra noe du må trykke på selv. På hovedpcen har jeg verken Java eller Flash. Trykker aldri på linker/ ukjente ting. Trenger ikke antivirus der. Skal vel sies at det er innspillingspcen. Brukes bare til noen tutorials på youtube, spilling gjennom Steam og redigering. Tror ikke jeg trenger mer enn de innebygde Windows greiene da 1 Lenke til kommentar
Countryman Skrevet 18. juli 2015 Forfatter Del Skrevet 18. juli 2015 Tror ikke jeg trenger mer enn de innebygde Windows greiene da Skjønner! Har som kjent ikke så god peil her men Ja, McAfee virker å være noe dritt. Ikke minst - hver gang det kommer en update forsøker den å lure meg til å innstallere tilleggsprogrammer som Ask-Toolbar osv...DET er irriterende det. Veldig lett å huke av ja, men ting går litt fort innimellom - slet med å få det 100% fjernet fra min forrige pc husker jeg. Så, om jeg avinnstallerer McAfee nå så tar Defender over eller? Finner det ikke her seru.. Lenke til kommentar
Kikert Skrevet 18. juli 2015 Del Skrevet 18. juli 2015 Defender kan du bare aktivere i kontrollpanelet så skal det funke det. Hvis du i tillegg sjekker for Windows oppdateringer en dag i uka eller to så er du trygg så lenge du ikke driver med masse lugubre greier på nett, bruker masse Flash greier (spill etc) og Java greier (spill etc). Selvfølgelig ikke drive å åpne masse rare vedlegg på e-poster. Det har blitt litt for mye hysteri rundt dette temaet i mine øyne. Du må jo beskytte deg, men ikke mist nattesøvnen fordi "det kan hende det ikke er bra nok". Ta også backup på en ekstern HDD eller noe, med en Windows reinstallering (husk å slette hele disken og formatere manuellt) så blir alt av crap vekk 1 Lenke til kommentar
madmats Skrevet 18. juli 2015 Del Skrevet 18. juli 2015 Du ser ikke defender før du søker det opp. Søk fra startbildet (eller win+s) på defenfer 1 Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 18. juli 2015 Del Skrevet 18. juli 2015 Har mange maskiner jeg ivaretar for flere enn meg selv utenfor domenekontroll som bruker kun defender (MSE hvis win 7) tilsammen med MBAM premium(realtime og mal. website blokkering) Uslåelig kombinasjon og har ikke sett noe drit på noen av disse. Men poenget er at malawarebytes anti-malaware må være kjøpt (for realtime protection og malicius web side blocking) 1 Lenke til kommentar
RRhoads Skrevet 18. juli 2015 Del Skrevet 18. juli 2015 Ofte får man gratis sikkerhetspakke hvis man har nettbank. Canal Digital har gratis sikkerhetspakke fra F-secure(til 3 PCer). Vet ikke hvordan det er med andre internettleverandører. 1 Lenke til kommentar
Countryman Skrevet 18. juli 2015 Forfatter Del Skrevet 18. juli 2015 Suverent dette boys! McAfee fjernet og Defender er On. Digg for alt man slipper å innstallere av programmer Slenger ut en rekke +1 3 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå