Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Min samboer har en aktiv profil på en datingside


Anbefalte innlegg

Jeg traff ham for ett år siden via den samme datingsiden. Vi har bodd sammen i hans leilighet siden jul. Han er pensjonist, jeg jobber fremdeles.

 

Som type er han ganske taus, men han har helt fra starten av forholdet inkludert meg i sin krets, og også når han snakker om framtida. Vi tilbringer stort sett all fritid sammen, han sier at han koser seg sammen med meg - og slik virker det også. Av og til gir han også muntlig uttrykk for at han er glad i meg og at han vil ha meg som kjæreste.

 

Vi ser nå etter leilighet sammen. Mest pga tidligere dårlige erfaringer opprettet jeg heromdagen en lett forkledd profil for å snoke litt (ja, jeg vet...). Han har ikke slettet sin profil, men har redigert teksten og skrevet at han har truffet en han vil gå videre med (det visste jeg, han gjorde det ikke så lenge etter at vi traff hverandre). Og han er ikke VIP dvs at han ikke kan sende meldinger osv. Likevel er han innom der daglig. Vanligvis på dagtid, men i går kveld har han vært inne mens jeg satt rett ved siden av - samtidig som vi planla en helgetur etter at jeg kommer fra jobb i dag.

 

Han kan selvsagt være der av samme grunn som meg, men isåfall - daglig bruk? Uten at han finner noe? Jeg slettet den opprinnelige profilen min for lenge siden og har ikke vært inne der etterpå - før nå. Jeg har slettet snokeprofilen og tenker at jeg må prøve å glemme hele greia. Likevel er mistankens frø sådd - jeg klarer ikke se noen annen grunn enn at han er på utkikk.

 

Blir mye tanker av dette og godt å få luftet dem. Vet ikke helt om jeg skriver dette for å be om råd om hvordan håndtere dette... Men hvis noen har synspunkter er det bare å komme med dem :-)

 

 

 

 


Anonymous poster hash: 888ef...cd5



Anonymous poster hash: 888ef...cd5
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-376f9

For å sitere Bjarte Vaage, en veldig hyggelig prest som underviste oss i kristendom på Stovner for ca 40 år siden: "Det er lov å skjerpe apetitten ute, så lenge man spiser hjemme."

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+130498

Ehh, første som skurrer litt er jo at dere ikke er kjærester men likevel har flyttet sammen. Pleier ikke det ene å medføre det andre, eller er jeg bare trangsynt og gammeldags?

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-245639

For å sitere Bjarte Vaage, en veldig hyggelig prest som underviste oss i kristendom på Stovner for ca 40 år siden: "Det er lov å skjerpe apetitten ute, så lenge man spiser hjemme."

Her er det ikke snakk om å skjerpe appetitten ute, men om å handle ingredienser.

Lenke til kommentar

Det er vel en måte å få bekreftet at man fremdeles har draget. Det fremkommer sikkert hvor mange som har sett på hans profil.

Alle trenger bekreftelse på at de er attraktive. Det faktum at siden hans gir beskjed om at han er i et forhold utelukker jo seriøse konkurrenter for husets frue.

 

Hun bør skaffe seg egen profil på samme nettsted. Får hun flere besøk enn han vil han nok foreslå at de sletter begge profilene.

Endret av rillto
Lenke til kommentar

(...)

Hun bør skaffe seg egen profil på samme nettsted. Får hun flere besøk enn han vil han nok foreslå at de sletter begge profilene.

 

Denne type hinting fører sjeldent til noe godt, spesielt ikke hvis mannen er normal.

 

For han har jo en åpenlys profil selv, og ser ikke på dette som ett problem. At hun får mer trafikk er bare hvordan verden fungerer så det vil ikke utfordre han.

 

Men det som vil skje er at hun begynner nå å irritere seg over at han ikke reagerer på at hun opprettet profilen, eller bryr seg om han ser på profilen hennes(hvis det er data som er tilgjengelig). Og siden hun ser på det som skamfullt å ha en profil når man er i et forhold vil dette videre tære på hennes selvsikkerhet. som igjen bare øker irritasjonen over at han ikke tar tak i situasjonen slik hun ønsker.

 

Trådstarter virker som en av disse usikre damene som i sitt søk etter rettferdiggjøring av sine mistanker skyver mannen mot hva enn de mistenker han for, disse personene trenger å velge åpen dialog over hinting.

Lenke til kommentar

Hei, trådstarter her. Takker for kommentarer og innspill :-)

 

Jeg ser ingen annen grunn til å være på en datingtjeneste enn at man holder øynene åpne for mulige partnere. Måtte smile av kommentaren til CrvenaZvezda - ja nettopp! Jeg syns det er en vesentlig forskjell på å legge merke til en person man tilfeldigvis møter og syns er flott - og å være aktiv på en datingtjeneste.

 

Så hva kan jeg gjøre? Jeg kan si til ham at jeg ikke liker at han fremdeles er aktiv på datingtjenesten. Hva vil skje? Kanskje sletter han denne profilen, men jeg vet jo utmerket godt hvor lett det er å opprette en ny hvis det faktisk er slik at han har lyst til å ha en profil.

 

Jeg har vel egentlig to valg: Enten definere det som et ikke-problem at han har en slik profil. Eller gi f i hele gubben og avslutte forholdet.

 

Får gi det noen dager, men konklusjonen er vel gitt tenker jeg.

Lenke til kommentar

Jeg har vel egentlig to valg: Enten definere det som et ikke-problem at han har en slik profil. Eller gi f i hele gubben og avslutte forholdet.

Det åpenlyse 3. valget er jo å spørre han ut direkte?

Vi menn (i hvert fall de jeg kjenner) missliker sterkt kvinner som er indirekte, dvs. aldri snakker ut om ting, men lar livet bli styrt av antakelser og hinting.

Lenke til kommentar

Jeg tror ikke det vil føre noe godt med seg covah. Hva slags svar kan han gi meg på hvorfor han bruker denne profilen fremdeles? Det finnes ikke noe svar som kan fjerne mistanken min om at han ser seg om etter en annen partner.

 

Hvis det er nødvendig at jeg forteller ham at det ikke er OK å være aktiv på en datingtjeneste når han har samboer - så er han ikke no for meg. Der sa jeg det visst...

Lenke til kommentar

Du bør iallefall konfrontere han med dette før du gir ham foten...

 

En dag jeg leste VG, klikket jeg ved et uhell på en annonse for Møteplassen (som det kryr av på nett).

Damen, som satt ved siden av meg i sofan, så dette, og helvete var løst!

 

Jeg vet ikke om hun fremdeles tror på at jeg ikke surfer på møteplassen, men hun likte iallefall ikke tanken!

 

Med så mye styr bare jeg var inne på siden, så kan jeg bare tenke meg hva hun hadde gjort om jeg hadde profil der, og var innom jevnlig!

 

Jeg hadde vel også dumpet kjæresten selv, hvis det var motsatt.

 

Og dette med at "det er lov å skjerpe appetitten ute så lenge man spiser hjemme" er jo bare sprøyt og helt psyko!

Så det er liksom greit at damen min ser på andre mannfolk ute, og kanskje er forelsket, men alt det er helt greit så lenge hun kommer hjem og knuller meg? Sånn dame vil iallefall ikke jeg ha.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+130498

Jeg tror ikke det vil føre noe godt med seg covah. Hva slags svar kan han gi meg på hvorfor han bruker denne profilen fremdeles? Det finnes ikke noe svar som kan fjerne mistanken min om at han ser seg om etter en annen partner.

 

Hvis det er nødvendig at jeg forteller ham at det ikke er OK å være aktiv på en datingtjeneste når han har samboer - så er han ikke no for meg. Der sa jeg det visst...

Hvorfor bare ikke spørre rett ut, enklere er det ikke! Jeg er heller ikke fan av de som stadig går runde på runde rundt myra for å komme frem til en sak som for meg kan virke som en bagatell. Svaret kan være så enkelt som at han kjenner noen andre enn deg der inne som han har kontakt med, uten at det nødvendigvis er snakk om noen forhold men at de rett og slett har blitt gode venner over nettet. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...