Gå til innhold

Mindre markert etter seponering av kreatin?

Anbefalte innlegg

Har gått på kreatin nå de siste 3 mnd og sluttet med det før helgen. Før jeg sluttet var jeg forholdsvis markert, med godt synlige abs, men nå 1 uke etter så har de nesten forsvunnet? :O (skal sies at jeg har vært syk i mellomtiden, men har tilpasset kcal, inntak og proteinmengde). Så spørsmålet mitt er om flere har opplevd og bli "bloated" ved å gå av kreatin, eller om det er andre faktorer som spiller inn? trodde det var normalt at det gikk andre veien. Men hvis kreatinen trekker inn i muskelcellene og man har lite underhudsfett, vil ikke det da gjøre deg mer markert?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kreatin gjør vel blant annet at musklene trekker til seg mer vann ("vannvekt", kjent begrep når man er på kreatin), vann er jo ikke muskler så bruk av kreatin gjør ofte at man legger på seg noen kilo, men vil ikke se mer markert ut :)

Lenke til kommentar

Jeg går på mono, så jeg regnet med at jeg kom til og bloate. Vekten går opp ca. 3-5 kg når jeg er på monohydrat og jeg merker at kreatinen var ute av kroppen siden jeg gikk ned 4 kg på 3 dager, så jeg synts det var rart at jeg ble mindre markert når kreatinen var ute. Jeg har nå begynt og frontloade igjen og det skal bli spennende og se om jeg blir markert igjen når jeg oppnår full effekt. 

Hypotesen min er at når man har lav fettprosent, så vil kreatinen faktisk gjøre meg mer markert siden jeg trekker mer vann inn i muskelcellene. Så skal bli spennende og se etter en ukes tid.  :hmm:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...