xaco Skrevet 27. juli 2015 Del Skrevet 27. juli 2015 Misforstå meg ikke, har du muligheten til å flytte for å slippe 1,5 times pendling gjør det. Mye letter å komme inn i studiemiljøet om du bor i nærheten av studiestedet og ikke ville måtte dra i 21 tiden på kvelden om dere er ute for å rekke siste tog/buss hjem. Lenke til kommentar
Workman94 Skrevet 28. juli 2015 Forfatter Del Skrevet 28. juli 2015 Misforstå meg ikke, har du muligheten til å flytte for å slippe 1,5 times pendling gjør det. Mye letter å komme inn i studiemiljøet om du bor i nærheten av studiestedet og ikke ville måtte dra i 21 tiden på kvelden om dere er ute for å rekke siste tog/buss hjem. Har ikke mulighet for å flytte akkurat nå...begynner å bli litt usiker på dette Lenke til kommentar
emeritus Skrevet 28. juli 2015 Del Skrevet 28. juli 2015 Har du ikke noe annet alternativ så får du bite tenna sammen inntil du evt. finner noe nærmere. Det er ikke verdens undergang selv om det er mye tid som heller kunne vært brukt på andre ting. Lenke til kommentar
Workman94 Skrevet 28. juli 2015 Forfatter Del Skrevet 28. juli 2015 Har du ikke noe annet alternativ så får du bite tenna sammen inntil du evt. finner noe nærmere. Det er ikke verdens undergang selv om det er mye tid som heller kunne vært brukt på andre ting. Tenker at jeg kan kjøre lekser osv på bussen,men har lite selvtillit angående at det går bra og ta bussen,så langt ser ikke ting lyst ut utfra alle andres erfaringer Lenke til kommentar
Gjest Slettet+1523 Skrevet 29. juli 2015 Del Skrevet 29. juli 2015 Ærlig talt, det er null problem å pendle. Det virker kanskje som en voldsom omstilling, men som alt annet her i verden så handler det bare om å bli vant med det og å komme inn i rytmen, så går det fint. Pendler omlag 2,5 timer om dagen selv til skolen hver dag og selv om jeg såklart gjerne skulle ha brukt tiden på andre ting så er det ikke noe problem. Sørg for å ha noe å gjøre hvis du ikke liker tanken på at ting tar tid; mitt beste tips er å sørge for et par skikkelige hodetelefoner så du kan kose deg med musikk på veien mens du leser, og gjerne også filmer eller serier. Iallefall, ikke la pendlingen avgjøre skolegangen din. Det blir helt galt fokus. Lenke til kommentar
Brulejus Skrevet 30. juli 2015 Del Skrevet 30. juli 2015 Hva med å leie et rom i et kollektiv? Det koster et par tusenlapper, men da slipper du pendlingen flesteparten av dagene og har mer tid til andre ting hver dag. Kan heller fokusere på skolearbeid for fullt de dagene du er der, og ha fri når du drar hjem. Lenke til kommentar
Workman94 Skrevet 31. juli 2015 Forfatter Del Skrevet 31. juli 2015 Vet noen hvordan disse pendlebussene er? Er det helt vanlige busser eller er det som blå nettbuss,busser? Lenke til kommentar
Nstin Skrevet 19. september 2015 Del Skrevet 19. september 2015 Pendler ca 2 timer hver dag. Prisen man må betale for å bo utenfor de større småbyene. Går helt fint. Har en komfortabel ny bil med lavt forbruk og godt anlegg. Kjører bare bakveier, så ikke noe kø. Etter min mening er det verre å pendle 1 time i kø enn 1.5 time uten kø. Viktigste suksessfaktoren for pendling er å være komfortabel, unngå kø og ikke drive med husarbeid flere timer etter jobb. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå