Gå til innhold

Kurs i Photoshop

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Et lite tips....det finnes etter mitt skjønn en veldig godt fotoblad for oss amatører / litt viderekomne som heter digital foto. De kjører i hver utgave mange tips og har en egen kursseksjon i Photo Shop med eksempler som er illustrert med bilder og egne temaer som videokurs. Kjempebra synes jeg og har lært masse her !

Her finner du lenken til bladet : http://www.digital-foto.no/

Lykke til !

Lenke til kommentar
Jeg lurer på om det er noen god ide å hvise hva man kan i photoshop. Da kan andre lære fra andre som har kunskaper i bruk av photoshop eller andre grafikk programer, og da mener jeg ikke cad og slike.

Hei

Denne siden hadde kanskje vært noe for deg...?

www.programvareskolen.com

:woot:

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Enig bruker photoshop 7.0 og den som lerer seg det på 30 minutter er god :wow:

Det er vel ingen som har sagt at en skal lære alt på 30min.

Jeg har brukt CD'en og synest den var veldig bra til å komme igang med.

Fikk med meg en god del grunnleggende, men den viste ikke hvordan man får vekk røde øyne.

Er det noen som kan fortelle meg det.

Royrogers

Lenke til kommentar
Enig bruker photoshop 7.0 og den som lerer seg det på 30 minutter er god :wow:

Det er vel ingen som har sagt at en skal lære alt på 30min.

Jeg har brukt CD'en og synest den var veldig bra til å komme igang med.

Fikk med meg en god del grunnleggende, men den viste ikke hvordan man får vekk røde øyne.

Er det noen som kan fortelle meg det.

Royrogers

Det stod en egen artikkel om akkurat det med røde øyne i nr 8 av dette bladet. :xmas::xmas::xmas:

Lenke til kommentar

Håper det er greit at jeg spør et spørsmål inni denne tråden :/

Er ganske fersk når det gjelder photoshop. Har kikket litt på de 2 norske guidene på nettet. (Er ikke så fryktelig stø i engelsk)

Men har et problem:

Replace color.... Skal skifte farger på et hus. Det går greit å skifte farge på rekkverk, vinduskarmer, dører osv, som er i forskjellige farger. MEN: Får ikke skiftet farge på selve huset. (Som er hvitt).

Er dette fordi PS mener at hvitt ikke er en farge? Noen som har enkle tips?

Ønsker å legge en farge over der som de hvite veggene er. Og selvfølgelig beholde "strukturen, fjølene" eller hva jeg skal kalle det...

Håper på svar.

Lenke til kommentar

Bruk tryllestav verktøyet til å merke huset. Du kan bruke andre verktøy også men marker det du vil fargelegge.Etter du har laget markeringen holder du Ctrl tasten nede mens du trykker på U. Sett en hake i boksen Colourize og dra i de tre spakene for å få den fargen du vil ha! (jeg tror boksen heter fargelegg p ånorsk hvis du ikke har det på engelsk)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...