Fixer'n Skrevet 9. november 2003 Del Skrevet 9. november 2003 Jeg lurer på om det er noen god ide å hvise hva man kan i photoshop. Da kan andre lære fra andre som har kunskaper i bruk av photoshop eller andre grafikk programer, og da mener jeg ikke cad og slike. Lenke til kommentar
moesen Skrevet 11. november 2003 Del Skrevet 11. november 2003 Kan være lurt det. På en måte en Photoshop FAQ... Lenke til kommentar
hajejan Skrevet 11. november 2003 Del Skrevet 11. november 2003 (endret) Ja, det er jo tøft det! Om du skriver en spesielt god artikkel om Photoshop, som er relevant for akamera, hvorfor ikke ta kontakt med redaktøren, og høre om han vil publisere den? Jeg har forøvrig noen små-artikler her som kan være interessante. Haje Endret 11. november 2003 av hajejan Lenke til kommentar
haugsand Skrevet 11. november 2003 Del Skrevet 11. november 2003 Den oppkommende siden gfx.no er vel dedikert til kurs av denne sorten? Lenke til kommentar
Euroboy_bgo Skrevet 11. november 2003 Del Skrevet 11. november 2003 Et lite tips....det finnes etter mitt skjønn en veldig godt fotoblad for oss amatører / litt viderekomne som heter digital foto. De kjører i hver utgave mange tips og har en egen kursseksjon i Photo Shop med eksempler som er illustrert med bilder og egne temaer som videokurs. Kjempebra synes jeg og har lært masse her ! Her finner du lenken til bladet : http://www.digital-foto.no/ Lykke til ! Lenke til kommentar
Arve28 Skrevet 13. november 2003 Del Skrevet 13. november 2003 Kjempefint om noen lager tutorial og helst som video hvor man viser hva man gjør. Kjempenyttig. Leser også digital foto og på CD som følger med: Lær photoshop på 30 minuter. Er som regel 5 videosnutter som tar for seg forskjellige ting innen photoshop. Lenke til kommentar
Gollum Skrevet 13. november 2003 Del Skrevet 13. november 2003 Hans Arne Haldorsen har laget en bra side med veldig grundig gjennomgang av endel tøffe effekter i photoshop. Anbefales på det sterkeste! http://www.hah.net/p5/index.htm Mvh Einar Raen mob: 97739208 I may not have gone where I intended to go, but I think I have ended up where I intended to be. - Douglas Adams Lenke til kommentar
odinhov Skrevet 19. november 2003 Del Skrevet 19. november 2003 Jeg lurer på om det er noen god ide å hvise hva man kan i photoshop. Da kan andre lære fra andre som har kunskaper i bruk av photoshop eller andre grafikk programer, og da mener jeg ikke cad og slike. Hei Denne siden hadde kanskje vært noe for deg...? www.programvareskolen.com Lenke til kommentar
johang Skrevet 22. november 2003 Del Skrevet 22. november 2003 Tja, dette kunne jo være aktuelt på akamera.no. Det diskuteres nuh. johanG. Lenke til kommentar
Herax Skrevet 10. desember 2003 Del Skrevet 10. desember 2003 Lær photoshop på 30 minuter. Lær photoshop på 30 minuter. Jeg kunne ikke dy meg for å ta dette ut av sammenhengen. Dermed har vi et nesten blasfemisk utsagn, PS på 30 min !! Hadde det enda vært 30 mnd ! Lykke til, Herax Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 10. desember 2003 Del Skrevet 10. desember 2003 Enig bruker photoshop 7.0 og den som lerer seg det på 30 minutter er god Lenke til kommentar
royrogers Skrevet 10. desember 2003 Del Skrevet 10. desember 2003 Enig bruker photoshop 7.0 og den som lerer seg det på 30 minutter er god Det er vel ingen som har sagt at en skal lære alt på 30min. Jeg har brukt CD'en og synest den var veldig bra til å komme igang med. Fikk med meg en god del grunnleggende, men den viste ikke hvordan man får vekk røde øyne. Er det noen som kan fortelle meg det. Royrogers Lenke til kommentar
Arve28 Skrevet 10. desember 2003 Del Skrevet 10. desember 2003 Lurer på om det stod noe om røde øyne i dette nr som er ute nå. Det er jo 30 min hver måned. Så etter noe år så har man vel lært litt. Synes desse er veldig bra og tar for seg veldig mye grunnleggende. Er helt ny på dette selv. Lenke til kommentar
kvikks Skrevet 10. desember 2003 Del Skrevet 10. desember 2003 Det som er så fett med Photoshop er at du lærer nye ting hele livet... Lenke til kommentar
Opus Skrevet 10. desember 2003 Del Skrevet 10. desember 2003 Hans Arne Haldorsen har laget en bra side med veldig grundig gjennomgang av endel tøffe effekter i photoshop. Anbefales på det sterkeste! http://www.hah.net/p5/index.htm Enig i denne Mvh Einar Raen mob: 97739208 I may not have gone where I intended to go, but I think I have ended up where I intended to be. - Douglas Adams Signatur? Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 10. desember 2003 Del Skrevet 10. desember 2003 Enig bruker photoshop 7.0 og den som lerer seg det på 30 minutter er god Det er vel ingen som har sagt at en skal lære alt på 30min. Jeg har brukt CD'en og synest den var veldig bra til å komme igang med. Fikk med meg en god del grunnleggende, men den viste ikke hvordan man får vekk røde øyne. Er det noen som kan fortelle meg det. Royrogers Det stod en egen artikkel om akkurat det med røde øyne i nr 8 av dette bladet. Lenke til kommentar
Jove Skrevet 10. desember 2003 Del Skrevet 10. desember 2003 Håper det er greit at jeg spør et spørsmål inni denne tråden :/ Er ganske fersk når det gjelder photoshop. Har kikket litt på de 2 norske guidene på nettet. (Er ikke så fryktelig stø i engelsk) Men har et problem: Replace color.... Skal skifte farger på et hus. Det går greit å skifte farge på rekkverk, vinduskarmer, dører osv, som er i forskjellige farger. MEN: Får ikke skiftet farge på selve huset. (Som er hvitt). Er dette fordi PS mener at hvitt ikke er en farge? Noen som har enkle tips? Ønsker å legge en farge over der som de hvite veggene er. Og selvfølgelig beholde "strukturen, fjølene" eller hva jeg skal kalle det... Håper på svar. Lenke til kommentar
maarstad Skrevet 11. desember 2003 Del Skrevet 11. desember 2003 Bruk tryllestav verktøyet til å merke huset. Du kan bruke andre verktøy også men marker det du vil fargelegge.Etter du har laget markeringen holder du Ctrl tasten nede mens du trykker på U. Sett en hake i boksen Colourize og dra i de tre spakene for å få den fargen du vil ha! (jeg tror boksen heter fargelegg p ånorsk hvis du ikke har det på engelsk) Lenke til kommentar
Jove Skrevet 11. desember 2003 Del Skrevet 11. desember 2003 Maarstad: Takk skal du ha! Dette gjorde biffen Litt småpirk der hvor det er altan-gjerde, men skal få det til med litt tid. Supert! Lenke til kommentar
maarstad Skrevet 11. desember 2003 Del Skrevet 11. desember 2003 Bra det virket! Du blir nok litt bedre etter hvert. Jeg tror jeg har hatt PS i 3 år nå. Kan sikkert ikke halvparten av funksjonene en gang.(så er jag bare 13 år også). Men prøv deg frem så lærer du fort. Jeg har ødelagt 4 datamaskiner i mitt liv. Go on! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå