Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Hvordan får jeg avinstallert Adobe Flash Player

Anbefalte innlegg

Hei. Har en PC med en PC med Windows 8.1 som er min hovedpc. Etter at jeg har lest litt om risikoen med Flash fortia, så tenkte jeg at jeg skulle fjerne den. Joda. Jeg fikk vel fjerna den fra Add/Remove Programs, men da ble den vel bare fjerna fra Firefox, men jeg vil ha den helt bort fra hele maskina. Ikonet til Flash ligger fremdeles i Control Panel og jeg får fremdeles oppdatering om Flash for Internet Explorer. Prøvde å kjøre Uinstall programmet til Flash, men det hjalp tydligvis ikke.

Forøvrig har jeg også en PC med ArchLinux som jeg bruker som jeg også fjerna Flash fra og det funka, så det ut til.

Noen som har tips til hva jeg kan gjøre?

Hilsen. wil.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Takk for svar. Jeg tror jeg har fått fjerna det meste nå. Jeg fjerna litt i registret også. Mozilla versjonen er naturligvis fjerna. Jeg fikk sletta ikonet fra Control Panel også. Jeg brukte Adobe sin uninstaller, men det skjedde liksom ikke noe særlig mer enn at det ble successfully og mer skjedde det vel ikke. Men det du mener da er at man ikke kan fjerne Flash fra Explorer? Jeg får nemmelig opp oppdatering til Flash enda på Windows Update.

Lenke til kommentar

Adobe Flash er integrert i IE 11 metro/desktop utgaven i 8.1
Det kan disables i settings.

Is Adobe Flash supported on Internet Explorer 11?

Adobe Flash is included as a platform feature and is available out of the box for Windows 8.1, running on both Internet Explorer and Internet Explorer for the desktop. Users can turn this feature on or off using the Manage Add-ons dialog box, while administrators can turn this feature on or off using the Group Policy setting, Turn off Adobe Flash in Internet Explorer and prevent applications from using Internet Explorer technology to instantiate Flash objects.

Hvis du går med IE til check installed version bør den være 18.0.0.209
Se ned på siden her med IE
https://helpx.adobe.com/flash-player.html
Bruk check now.

Jeg har idag Version 11.0.9600.17905 Update version 11.0.21(kb3065822) av IE 11 for desktop. (Ble oppdatert natt til idag)

IE for metro har også fått oppdatert flash til 18.0.0.209

.

Endret av syar2003
Lenke til kommentar

Må se litt på det i ettermiddag tror jeg. Får ikke gjort noe særlig med Flash nå ser det ut som. Fikk ikke installert oppdateringa heller til Flash i går kveld, så noe har gått galt liksom. Jaja. Da er i såfall målet nådd på en måte. Flash fungerer ikke :p, men hvis det er slik at Flash er integrert i Windows 8.1, så er det kanskje greit at den er der eller?

Lenke til kommentar

....

. Flash fungerer ikke :p, men hvis det er slik at Flash er integrert i Windows 8.1, så er det kanskje greit at den er der eller?

Flash er integrert i Internett Explorer 11 for windows 8 ja.

Den kan enabled/ disables via manage add-on's i IE. Bruker du ikke IE spiller det jo ingen rolle hva den er :)

Endret av syar2003
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...