Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

Erstatningskrav uaktsomhet.

Anbefalte innlegg

Så BadCat: En i klassen min kastet mobilen sin på meg. Da den datt i gulvet sparket jeg den forsiktig vekk slik at han ikke skulle kaste den på meg en gang til. Burde jeg erstatte ripene på skjermen hans?

Hva om noen søler noe på gulvet: Når de er på vei for å hente noe for å tørke opp med, sklir en annen i sølet og ødelegger tven. Skal den som sklir erstatte tven? Den som sølte?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg fikk høre fra en felles bekjent, at skade kun er kosmetisk. Men har planer om å be om et bilde av skaden.
Jeg har funnet et firma som bytter skjermen for 1117 kroner, med 2 års garanti. Jeg tenkte å si meg villig til å dekke halvparten av kostnader. 

Dersom eieren er vrang, og ønsker å sende å sende telefonen til en apple-godkjent reperatør, så koster det over 3000 kroner. Og jeg lurer på hvor stor sjanse har jeg dersom jeg heller oppfordrer han til å gå til forliksrådet? Er det i det hele tatt en god idé?

Edit: Personen hadde for øvrig ikke reiseforsikring som kunne dekke dette.

Endret av ImperiousViking
Lenke til kommentar

1117 kroner, med 2 års garanti. Jeg tenkte å si meg villig til å dekke halvparten av kostnader. 

Dei fleste her meiner det er et bra tilbod. Ikkje la deg presse til meir; er han ikkje fornøgd med det, får han gå rettens veg. Og er di saksframstilling korrekt, vil han neppe nå fram den vegen.

Lenke til kommentar

niks, legger man telefonen på bordet på fest kan man forvente både søl og velt. Et uhell som ikke utløser noen erstatning. 

Ett sekunds vranghet og du skal bare bli helt stille og ikke svare lengere. Jeg lover deg, du får aldri noe brev i posten fra noe forliksråd. Ingen vil ta hans sak. å legge telefonen på bordet på fest og klandre noen som kommer borti er det samme som å legge telefonen på gata og skylde på bilisten som kjører over den. Spør du meg var det han som var uansvarlig først og burde lære sin lekse og betale alt selv. 

det at han ikke har reiseforsikring snakker ikke positivt mot typen menneske han er heller.... mennesker uten pass og reiseforsikring er ofte vanskelige å føre en dialog med. 

Endret av Henrik2k
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Som et bi-poeng, har man ikke forsikring på dyre eiendeler i disse dager? Idiotforsikring o.l.? Kan lett se for meg at telefoneieren skjønner at denne ikke kommer noen vei hvis det ikke er snakk om nettopp en slik idiotforsikring, og dermed lemper kostnaden over på OP.

Litt spekulatorisk, men likevel.

Lenke til kommentar

Som et bi-poeng, har man ikke forsikring på dyre eiendeler i disse dager? Idiotforsikring o.l.? Kan lett se for meg at telefoneieren skjønner at denne ikke kommer noen vei hvis det ikke er snakk om nettopp en slik idiotforsikring, og dermed lemper kostnaden over på OP.

Litt spekulatorisk, men likevel.

Denne typen skader er vell også eit av dei få tinga som slike idiotforsikringar faktisk dekker.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...