Kick150 Skrevet 9. november 2003 Del Skrevet 9. november 2003 Heisan! Jeg skal gå til innkjøp av nytt hovedkort, CPU, minne, skjermkort og kabinett. Alt det andre har jeg i min gamle pc som jeg bare flytter over. Tenker da på DVD-brenner, harddisker etc. Jeg er ingen "datanørd" (ikke negativt ment ), så glem overklokking og andre ting jeg ikke skjønner. Jeg ønsker meg AMD Athlon, pga prisen. Etter å ha lest en del tester, så er det smaken som bestemmer om man ønsker å gå for Intel eller ikke. Jeg leker meg litt med videoredigering, bilder etc. Så jeg ønsker meg noen anbefalinger på hovedkort, CPU og minne som jeg kan bli fornøyd med. For bedre minneutnyttelse, så har jeg hørt om Dual. Hyperthreding osv. Positivt? Så folkens, jeg vet det sitter mange genier her ute, så pleeaase, gi meg noen gode anbefalinger. Er selvsagt evig takknemlig for alle innspill! Takker og bukker! Lenke til kommentar
LoS Skrevet 9. november 2003 Del Skrevet 9. november 2003 Det meste kommer ann på budsjettet ditt, som er? Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 9. november 2003 Del Skrevet 9. november 2003 Tja, det er mangen bra hovedkort du kan velger, men holder en knapp på Msi 875P neo eller abit IC7-G. Tja, cpu du kan du velge, P2.6GHz eller større. Så to 512mb DDR 400 brikke. Lenke til kommentar
Ben Dover Skrevet 10. november 2003 Del Skrevet 10. november 2003 Tja, det er mangen bra hovedkort du kan velger, men holder en knapp på Msi 875P neo eller abit IC7-G. Tja, cpu du kan du velge, P2.6GHz eller større. Så to 512mb DDR 400 brikke. Enig, driver du med video- redegering og bilder er det best med Intel. Lenke til kommentar
Kick150 Skrevet 10. november 2003 Forfatter Del Skrevet 10. november 2003 Jeg ville jo helst ikke gå så veldig høyt på pris skalaen. Etter at jeg skrev innlegget, så har jeg sett meg ut disse: Hovedkort: Asus A7 N8X Deluxe som støtter Dual DDR400. CPU: AMD Athlon XP2600+ 1,917 Ghz Barton ELLER AMD Athlon XP2500+ 1,833 Ghz. Hva synes dere? Greit nok? Så var det minnebrikker. Men her er det også mye å velge mellom. Lenke til kommentar
karalvs Skrevet 10. november 2003 Del Skrevet 10. november 2003 Hei Driver også med ein del bilder og filmer, har nett sjiftet hk,cpu og minne, det eg ente opp med er MSI kt6delta,støtter S-ata, amd2500+barton og ei minnebrikke på512Mb. ca2500kr i dag. Lenke til kommentar
Playmofetish Skrevet 10. november 2003 Del Skrevet 10. november 2003 Hvis du vil ha AMD bør du kjappe deg med å skaffe deg en xp2500, og en god vifte til den. Selv om du ikke er noen nørd eller har tenkt til å overklokke er det enkelt som bare det å få klokket den til en xp3200, med et hovedkort som Abit Nf7 2.0 (med forbehold om feil) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå