Gå til innhold

Medbrakt alkohol fra Tyrkia?

Anbefalte innlegg

Er for øybelikket på ferie i Alanya, reiser hjem snart det jeg hovedsakelig lurer på da er hvor mye sprit kan jeg eventuelt ta med hjem i kofferten? Direktefly til min destinasjon i Norge, så skal ikke bytte fly. Er også 17 år, men dette har da vell ingen betydning så lenge de ikke stopper kofferten i tollen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ved mindre mengder er det berre snakk om forenkla forelegg og inndragning av spriten.

Tar du med 1 liter og blir tatt så blir flaska konfiskert og du får 400 kr i bot.

Tar du med inntil 5 liter er bota 3400 kr. Ved meir enn 5 liter sprit så blir ein anmeldt i tillegg og må møte i retten.

I tillegg vil flyselskapet kunne kreve erstatning dersom flaska knuser og tilgriser flyet eller anna bagasje (dette fordi dei fleste flyselskap har dette i reisevilkåra sina).

Lenke til kommentar

Ta av emballasjen på flasken da?

Kvifor det?

Skal du frakte flaska i innsjekka bagasje bør den pakkast godt inn slik at den ligger beskytta.

I forhold til tollvesenet så vil du ikkje bli stoppa med ei anonym og umerka flaske med ukjent innhold. Då går det med mykje tid på å identifisere innholdet sidan det også kan være narkotika, eller alkohol med ei anna styrke som medfører andre sattsar for forelegget.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...