UllyG Skrevet 16. juli 2015 Del Skrevet 16. juli 2015 Er for øybelikket på ferie i Alanya, reiser hjem snart det jeg hovedsakelig lurer på da er hvor mye sprit kan jeg eventuelt ta med hjem i kofferten? Direktefly til min destinasjon i Norge, så skal ikke bytte fly. Er også 17 år, men dette har da vell ingen betydning så lenge de ikke stopper kofferten i tollen. Lenke til kommentar
Sheasy Skrevet 16. juli 2015 Del Skrevet 16. juli 2015 Vel, så lenge de ikke stopper kofferten i tollen kan du ta med så mye sprit du bare klarer. Du har ikke lov til å ta med noe som helst. Lenke til kommentar
UllyG Skrevet 16. juli 2015 Forfatter Del Skrevet 16. juli 2015 Høyst usannsynlig det skjer da? en venn tok nylig med seg 5,5 liter fra Thailand. Lenke til kommentar
The Avatar Skrevet 16. juli 2015 Del Skrevet 16. juli 2015 Ved mindre mengder er det berre snakk om forenkla forelegg og inndragning av spriten. Tar du med 1 liter og blir tatt så blir flaska konfiskert og du får 400 kr i bot. Tar du med inntil 5 liter er bota 3400 kr. Ved meir enn 5 liter sprit så blir ein anmeldt i tillegg og må møte i retten. I tillegg vil flyselskapet kunne kreve erstatning dersom flaska knuser og tilgriser flyet eller anna bagasje (dette fordi dei fleste flyselskap har dette i reisevilkåra sina). Lenke til kommentar
UllyG Skrevet 16. juli 2015 Forfatter Del Skrevet 16. juli 2015 Ta av emballasjen på flasken da? Lenke til kommentar
The Avatar Skrevet 16. juli 2015 Del Skrevet 16. juli 2015 Ta av emballasjen på flasken da? Kvifor det? Skal du frakte flaska i innsjekka bagasje bør den pakkast godt inn slik at den ligger beskytta. I forhold til tollvesenet så vil du ikkje bli stoppa med ei anonym og umerka flaske med ukjent innhold. Då går det med mykje tid på å identifisere innholdet sidan det også kan være narkotika, eller alkohol med ei anna styrke som medfører andre sattsar for forelegget. Lenke til kommentar
Zash Skrevet 16. juli 2015 Del Skrevet 16. juli 2015 Ta av emballasjen på flasken da? https://snl.no/emballasje Flasken ER emballasjen... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå