sprintball96 Skrevet 16. juli 2015 Del Skrevet 16. juli 2015 Når jeg installerer Windows 10 nå, blir det om til Engelsk, er det mulighet å få det gjort om til norsk senere? Lenke til kommentar
RamGuy Skrevet 16. juli 2015 Del Skrevet 16. juli 2015 Alle språkpakker til Windows 10 er gratis og tilgjengelig via språkalternativene, akkurat som med Windows 8 / 8.1. Lisenser går på tvers av språk også siden Windows 8. Lenke til kommentar
TKongen Skrevet 16. juli 2015 Del Skrevet 16. juli 2015 Merkelig at eg fortsatt kun har oppdateringen 9926, hvis den nye oppdateringen er klar Du har nok en feil i windows update som gjør at nye versjoner ikke har blitt installert. Har og hatt problemer med det, det er tross alt beta og du må passe litt på selv fordi feil vil forekomme. Så du må nok prøve å få fikset feilen som gjør oppdatering vanskelig, eller bare laste ned nye oppdatering manuelt. Lenke til kommentar
Kakeshoma Skrevet 16. juli 2015 Del Skrevet 16. juli 2015 (endret) Nei, Windows 10 final er ikke klar for mobiler for Insidere. Knøler. Endret 16. juli 2015 av Kakeshoma Lenke til kommentar
dizx Skrevet 17. juli 2015 Del Skrevet 17. juli 2015 Windows bør ha en ISO-fil som hele tiden er tilgjengelig for nedlastning om man har nøkkel slik at man slipper all oppdateringen ved installasjon. Skal man så reinstallere senere, laster man først ned siste ISO-fil fremfor den gamle fila. ............................... Og for de av oss som vil installere WIN10 på en tom disk? Må vi virkelig installere gamle WIN7/8 og så oppgradere??? Jeg laget en ISO av pakken som ble lastet ned av en preview build. http://woshub.com/how-to-convert-install-esd-in-to-iso-image/ Lenke til kommentar
CafSneak Skrevet 17. juli 2015 Del Skrevet 17. juli 2015 Jeg har fortsatt ikke skjønt hva i granskauen jeg skal med apper på desktop -.-" 1 Lenke til kommentar
_dundun_ Skrevet 17. juli 2015 Del Skrevet 17. juli 2015 Apper og applikasjoner et det samme. Man har alltid hatt apper på desktop. Lenke til kommentar
TKongen Skrevet 17. juli 2015 Del Skrevet 17. juli 2015 Jeg har fortsatt ikke skjønt hva i granskauen jeg skal med apper på desktop -.-" Alle windows apper vil fungere som helt vanlige vinduer i Windows 10, i motsetning til windows 8. Du kan dra og flytte på dem som du vil, og krysse dem ut. De vil ikke komme i fullscreen. Om du kaller det app, applikasjon, program osv har det vel ingenting å si? Du kan kalle den vanlige utgaven av Chrome for app, eller du kan kalle det for et program. Chrome blir jo ikke ubrukelig hvis du kaller det det ene istedenfor det andre. Ellers er det jo sånn sett spennende å se om windows faktisk er ferdig. Det er jo faktisk elementer som ikke er ferdig, som nettleseren Egde. 1 Lenke til kommentar
Unlimited LTD Skrevet 17. juli 2015 Del Skrevet 17. juli 2015 Kjempetips for dere som sitter mye på remote desktop i fullscreen! (...) Hjertelig takk. Det bruksområdet er jo genialt! Ellers er det jo sånn sett spennende å se om windows faktisk er ferdig. Det er jo faktisk elementer som ikke er ferdig, som nettleseren Egde. Jeg mistenker sterkt at det vil komme noen oppdateringer første gang man installerer... Build 10240 ble jo tilgjenglig for noen dager siden, og da regner jeg med at den ble bygd for enda flere dager siden. Så de har vel ca. 2 uker på å ta de siste tingene? 2 uker med "crunch" på et nokså stort team (noen som vet størrelsen?) kan jo gi gode resultater? 1 Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 17. juli 2015 Del Skrevet 17. juli 2015 (endret) før het det applikasjoner så kom det noe som het mini-programmer ( små enkle programmer som bare gjorde noen få ting ) mini- programmene forsvant og så fikk man apper , først og fremst beregnet til mobil og nettbrett da kan man lure på om disse appene gjøre en stor eller liten jobb ? Endret 17. juli 2015 av den andre elgen Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 17. juli 2015 Del Skrevet 17. juli 2015 De tok vekk de mineprogrammene man kunne bruke i vista og windows 7 og så kom det Apper i stedet . det som er irriterende er at man må ha windows 8/10 før man kan bruke disse mine programmene. Du kaller dem for mobile applikasjoner , greit nok det var jo det i begynnelsen Men jeg ville kalle dem for mini applikasjoner , ikke mobile applikasjoner siden plastformen har endret seg så er de nok også beregnet på pc i dag , som små programmer nytteverdien av dem kan jo alltids diskuteres Lenke til kommentar
sevs Skrevet 17. juli 2015 Del Skrevet 17. juli 2015 (endret) He*** Lasta ned i går, kjøpte dvd-spindel på europris i dag, brente DVD og nå finner jeg ikke nøkkelen til previewen på M$ sine hjemmesider... Maks uflaks Edit: Fant forhåpentligvis riktig og offisiell key på ei eller anna sketchy side... Endret 17. juli 2015 av sevs Lenke til kommentar
_dundun_ Skrevet 17. juli 2015 Del Skrevet 17. juli 2015 Dere som snakker om de nye applikasjonene som "mini-apper" bør sette dere inn i hvordan systemet er designet. Ideen er at man lager én enkelt applikasjon, og så har grensesnitt for de forskjellige systemene. Det vil si at f.eks Photoshop kan ha hele logikken felles for alle grensnitt, mens man har ett touch- og ett muse-UI. For eksempel. At Windows-apps på ny plattform har vært en vits til nå endrer ikke på det at mobiltelefoner nå får tilgang til full Windows-plattform. Så får vi se da, om utviklere dropper Win32 til fordel for de nye systemene. Jeg tviler egentlig litt, siden Windows Phone har så lav markedsandel. Men om de gjør det vil vi få se skikkelige apper på Windowstelefoner i en helt annen grad enn vi er vant til på iPhone og Android. Det er ikke ideen det står på - den er god. Spenningsmomentet er om det går som MS håper. Lenke til kommentar
Flaten92 Skrevet 17. juli 2015 Del Skrevet 17. juli 2015 Då sitte eg med det som ser ut til å vere den ferdige versjonen av Windows 10, vannmerket er vekke, og ting har virkelig forandra seg i forhold til det eg hadde på build 9926 som er bra. Men eg får ikkje aktivert Windows, får bare opp at Windows ikkje kan aktivere, prøv igjen seinare. Eg måtte skaffe meg ein ny iso fil pga at den intallasjonen eg hadde ikkje klarte å oppdatere forbi build 9926, og eg prøvde alt eg fann på nettet eg kunne prøve, men ingenting funka, så lasta ned og installerte den siste no, men kan det vere at vi får ein ny produkt nøkkel når Windows blir sluppet 29.juli? Lenke til kommentar
RamGuy Skrevet 18. juli 2015 Del Skrevet 18. juli 2015 Som det har blitt sagt tidligere i tråden og direkte fra Microsoft så kan man IKKE kjøre en clean install / ren installasjon av Windows 10 10240 da hele poenget med at Microsoft gav ut denne til Windows Insiders før 29. Juli er for å teste oppgraderingsprosessen. Microsoft har også deaktivert alle Windows Insiders produktnøkler, så de vil ikke lenger la seg aktivere. De som allerede sitter på eldre Insider builds som er aktivert vil forbli aktivert, og alle som sitter på en gyldig aktivert Windows 7, Windows 8 / 8.1 eller tidligere Windows 10 Insider Build og kjører en upgrade til Windows 10 10240 blir automatisk aktivert. Det du skulle ha gjort var å kjøre ISO-filen med setup.exe direkte i din Windows 10 9926 installasjon, du skulle ikke ha starter opp fra ISO (DVD / minnepenn) og gjort en ren installasjon for da får den ikke tatt med aktiveringen over til den nye installasjonen. Per i dag så er det ingen lovlig eller offisielle måter å få Windows 10 10240 aktivert om du har gjort en ren installasjon som du har gjort. 1 Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 20. juli 2015 Del Skrevet 20. juli 2015 Er det nevnt tidligere i tråden at man ikke lenger har kontroll over oppdateringene som kommer til windows 10 . det blir installert når Microsoft bestemmer det da risikerer man at pcen blir stående å oppdatere i stedet for slåes av om kvelden når man helst skulle slå den av Lenke til kommentar
RamGuy Skrevet 20. juli 2015 Del Skrevet 20. juli 2015 Det gjør du jo ikke, du setter jo selv inn tidspunktet for når omstarten for installasjon av oppdateringer skal skje rett i Windows Update så det burde du ærlig talt klare å time relativt greit på egenhånd. Du har vel et vindu på 14-dager, om du ikke har gjort en eneste omstart av maskinen og ikke satt noe tidspunkt for installasjon av oppdaterionger i løpet av denne perioden så vil maskinen gjøre en omstart for å legge de inn. Men da kan du jaggu meg takke deg selv. Greit å faktisk ha halvveis peiling på hva man klager på før man begynner å klage. Syntes du har en veldig lei tendens til å komme med endel synsing og klaging basert på ting du virker å ha utrolig lite kjennskap til. Det er ingen grunn til å spre helt urettet negativitet i forumet om du ikke er litt mer oppdatert på hvordan tingene faktisk fungerer i praksis. Den store forskjellen med Windows 10 og oppdateringer at du som sluttbruker ikke har muligheten til å filtrere oppdateringer, alle kritiske og anbefalte oppdateringer vil legge seg inn automatisk uten filter. Det eneste du kan velge er hvorvidt du ønsker "optional updates" eller ikke, som da gjerne betyr ikke-kritiske oppdateringer og oppdateringer til programvare og drivere som ikke er drift kritiske eller blir en utfordring for systemet sin sikkerhet. På Windows 7 og 8 / 8.1 så har man jo fritt kunne velge om man vil deaktivere Windows Update fullstendig, og man har kunne velge hvorvidt man ønsker å installere hver enkelt oppdatering, kun et fåtall, noen spesifikke osv.. Det kan du ikke lenger. Det gjelder om du kjører Windows 10 Home, med Windows 10 Pro og Windows 10 Enterprise så skal du visstnok fremdeles ha muligheten til å kontrollere oppdateringene dine. Lenke til kommentar
_dundun_ Skrevet 20. juli 2015 Del Skrevet 20. juli 2015 Stemmer det. Har pro, og der har man fortsatt full kontroll. Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 20. juli 2015 Del Skrevet 20. juli 2015 det er dette det er snakk om : http://www.cw.no/artikkel/sikkerhet/automatisk-oppdatering-windows-10 Lenke til kommentar
_dundun_ Skrevet 20. juli 2015 Del Skrevet 20. juli 2015 Jeg ser ingen problemer med dette. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg