carl1 Skrevet 16. juli 2015 Del Skrevet 16. juli 2015 Kom ikke inn på medisin i Tromsø. Snittet gikk fra 57.3 til 58.0. Største økningen mellom to år noensinne. Føler meg virkelig deprimert nå. Jeg har snitt på 57.8 og er nr. 13 på ventelista. Noen som kan si meg om jeg bør ta ventelisteplass? Virker helt umulig. :/ Sykt kjipt, føler med deg :/ Ville uansett satt meg på venteliste og håpet på det beste, du har jo ikke noe å tape. Jeg kjenner en som kom på 3. plass i tromsø for et par år siden (medisin førstegangs), men hun kom dessverre ikke høyere opp... Uansett så vet man aldri, du kan jo ha flaks! Men tror problemet med tromsø er at det er så mange kvoter (både nordleningkvote, samekvote, ordinær og førstegang) så du er jo helt avhengig av at 4 i førstegang (ikke nordlening eller same) sier nei takk. Tror det kanskje er derfor at køen kan stå litt stille.. :/ Uansett, lykke til! Det ordner seg alltid, det er ikke verdens undergang å jobbe et år og prøve neste gang. Eventuelt vente noen år på alderspoeng (ja, selvfølgelig suger det, men hvis det er drømmen din så får du det til til slutt uansett). Lenke til kommentar
Opalkev Skrevet 16. juli 2015 Del Skrevet 16. juli 2015 Ordinær i Bergen er 57,4, akkurat som i fjor. Ordinær i Oslo(høst) er 60,6 og vår er 58,5. Takk! Lenke til kommentar
Ignorancus Skrevet 16. juli 2015 Forfatter Del Skrevet 16. juli 2015 Kom ikke inn på medisin i Tromsø. Snittet gikk fra 57.3 til 58.0. Største økningen mellom to år noensinne. Føler meg virkelig deprimert nå. Jeg har snitt på 57.8 og er nr. 13 på ventelista. Noen som kan si meg om jeg bør ta ventelisteplass? Virker helt umulig. :/ Sykt kjipt, føler med deg :/ Ville uansett satt meg på venteliste og håpet på det beste, du har jo ikke noe å tape. Jeg kjenner en som kom på 3. plass i tromsø for et par år siden (medisin førstegangs), men hun kom dessverre ikke høyere opp... Uansett så vet man aldri, du kan jo ha flaks! Men tror problemet med tromsø er at det er så mange kvoter (både nordleningkvote, samekvote, ordinær og førstegang) så du er jo helt avhengig av at 4 i førstegang (ikke nordlening eller same) sier nei takk. Tror det kanskje er derfor at køen kan stå litt stille.. :/ Uansett, lykke til! Det ordner seg alltid, det er ikke verdens undergang å jobbe et år og prøve neste gang. Eventuelt vente noen år på alderspoeng (ja, selvfølgelig suger det, men hvis det er drømmen din så får du det til til slutt uansett). Det er sinnsykt urettferdig at nordlenger har en egen kvote som er nesten en hel karakter lavere. Får sette meg på venteliste... Har ikke troa på at den kommer til å bevege seg mtp. at det er medisin, men jaja. Dritt. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+130498 Skrevet 16. juli 2015 Del Skrevet 16. juli 2015 jaja, ble foreløpig et år på informasjonsbehandling nettbasert, får se om jeg går for det eller finner noe spennende på resttorget på søndag. Lenke til kommentar
Chris93 Skrevet 16. juli 2015 Del Skrevet 16. juli 2015 Kom inn på ingeniør i kommunikasjonssystemer ved HiB. Ingen overraskelse med tanke på tidligere års poenggrenser. Lenke til kommentar
Ukd96 Skrevet 16. juli 2015 Del Skrevet 16. juli 2015 Kan noen si meg hva snittet til Oslo høst ble for medisin på førstegangsvitnemål? Var litt klønete med passordet og må vente en time. Lenke til kommentar
Ignorancus Skrevet 16. juli 2015 Forfatter Del Skrevet 16. juli 2015 Kan noen si meg hva snittet til Oslo høst ble for medisin på førstegangsvitnemål? Var litt klønete med passordet og må vente en time. Du er inne med god margin. 59.7 Lenke til kommentar
Visum Skrevet 16. juli 2015 Del Skrevet 16. juli 2015 (endret) Det er svært sjelden at du får studieplass ved populære studiesteder. På samordna sine sider står det at det er sjelden at første person på venteliste til medisin får plass. Endret 16. juli 2015 av Sommerstund Lenke til kommentar
Visum Skrevet 16. juli 2015 Del Skrevet 16. juli 2015 Noen som vet hva poenggrensen på primærvitnemål på nanoteknologi på NTNU ble? Jeg vil tro rundt 61.5 til 63.0 Lenke til kommentar
realreal Skrevet 16. juli 2015 Del Skrevet 16. juli 2015 Noen som vet hva poenggrensen på primærvitnemål på nanoteknologi på NTNU ble? Jeg vil tro rundt 61.5 til 63.0 Jeg får ikke sjekka enda, fordi jeg ikke har dekning, men har 63,9 poeng på førstegangsvitnemål, så det holder? :-) Lenke til kommentar
BVI Skrevet 16. juli 2015 Del Skrevet 16. juli 2015 Kom inn på Data @ NTNU. Fant ut etter 15. april at jeg vil gå maskin. Fuk? Lenke til kommentar
Ignorancus Skrevet 16. juli 2015 Forfatter Del Skrevet 16. juli 2015 (endret) På samordna sine sider står det at det er sjelden at første person på venteliste til medisin får plass. Det var da voldsomt. Har du link? Endret 16. juli 2015 av Ignorancus Lenke til kommentar
ANJB Skrevet 16. juli 2015 Del Skrevet 16. juli 2015 Er det noen som vet hva poenggrensen var i ordinær kvote for medisin i Oslo? Lenke til kommentar
Ignorancus Skrevet 16. juli 2015 Forfatter Del Skrevet 16. juli 2015 Noen som vet hva poenggrensen på primærvitnemål på nanoteknologi på NTNU ble? Jeg vil tro rundt 61.5 til 63.0 Jeg får ikke sjekka enda, fordi jeg ikke har dekning, men har 63,9 poeng på førstegangsvitnemål, så det holder? :-) Hvilket fag fikk du ikke 6 i? Lenke til kommentar
Marcus Halberstram Skrevet 16. juli 2015 Del Skrevet 16. juli 2015 (endret) På samordna sine sider står det at det er sjelden at første person på venteliste til medisin får plass. Det var da voldsomt. Har du link? Dette stemmer ikke. Se f.eks i denne tråden: Jeg er nå på 4. plass på venteliste på UiO start vår. Var på 18. plass i sommer. Veldig spent på om jeg kommer inn eller ikke! Og det er litt frustrerende å ikke vite. Får vente og se hvor mange som møter opp første skoledag! https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=861659&page=324 Endret 16. juli 2015 av Marcus Halberstram Lenke til kommentar
Gjest Slettet-P8zKbRH56D Skrevet 16. juli 2015 Del Skrevet 16. juli 2015 Realfag på UiO og hybel på Pilestredet studenthus Lenke til kommentar
realreal Skrevet 16. juli 2015 Del Skrevet 16. juli 2015 Noen som vet hva poenggrensen på primærvitnemål på nanoteknologi på NTNU ble?Jeg vil tro rundt 61.5 til 63.0Jeg får ikke sjekka enda, fordi jeg ikke har dekning, men har 63,9 poeng på førstegangsvitnemål, så det holder? :-) Hvilket fag fikk du ikke 6 i? Spansk II, R1 og 2, nynorsk og bokmål(skriftlig-eksamen). Har fire realfagspoeng, og jeg er jente. Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 16. juli 2015 Del Skrevet 16. juli 2015 Maskin på HSH, men har allerede takket ja til Y-veien elektro med fordypning ved UiS via lokalt opptak:) Lenke til kommentar
Ignorancus Skrevet 16. juli 2015 Forfatter Del Skrevet 16. juli 2015 Noen som vet hva poenggrensen på primærvitnemål på nanoteknologi på NTNU ble?Jeg vil tro rundt 61.5 til 63.0Jeg får ikke sjekka enda, fordi jeg ikke har dekning, men har 63,9 poeng på førstegangsvitnemål, så det holder? :-)Hvilket fag fikk du ikke 6 i? Spansk II, R1 og 2, nynorsk og bokmål(skriftlig-eksamen). Har fire realfagspoeng, og jeg er jente. Da gir det mening. Lykke til med nanoteknologi! Lenke til kommentar
Ignorancus Skrevet 16. juli 2015 Forfatter Del Skrevet 16. juli 2015 På samordna sine sider står det at det er sjelden at første person på venteliste til medisin får plass. Det var da voldsomt. Har du link? Dette stemmer ikke. Se f.eks i denne tråden: Jeg er nå på 4. plass på venteliste på UiO start vår. Var på 18. plass i sommer. Veldig spent på om jeg kommer inn eller ikke! Og det er litt frustrerende å ikke vite. Får vente og se hvor mange som møter opp første skoledag! https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=861659&page=324 Takk! Veldig oppmuntrende. Skal takke ja til venteliste og NHH i kveld. :-) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå