Gå til innhold

9800XT pga støy,men overkill til LCD skjerm?

Turbopus

Anbefalte innlegg

Hei!

Skal kjøpe en LCD med enten 1280* eller 1600* oppløsning.

Har en SOLTEK QBIC 3401M barbone PC, og skal kjøpe skjermkort til denne.

Jeg har lest at jeg IKKE får plass til sånn Zalman eller Saphire UE skjermkort i den.

Derfor vurderer jeg 9800XT, da det virker som om at den har MYE(?) mindre støy enn andre "tilsvarende" kort (feks 9800pro/aiw)

Noen som vet om den støy forskjellen vil være merkbar?

Har ikke moddet mitt system noe med tanke på støy, da det er rimelig støysvakt fra før. Jeg har en Segate B 7200 SATA HD og en P2,8 800 CPU med intel stock/box fan.(eller hva det no enn heter) og en 250W PSU

Har erfaring fra før om at grafikk kort kan bråke litt, og vil derfor ikke ha no kort som øker støyen i min pc (nevneverdig hvertfall)

Samtidig vil jeg jo bruke minst mulig penger (ironisk?) Kortet må også kunne kjøre med max detaljer i spill det kommende år, i den oppløsningen som LCD skjermen kjører. MEN vil skjermen klare å henge på??? Hvis ikke, er det vel kanskje like greit å kjøkpe et 9600XT?

Er litt forvirret, håper noen gidder å komme med noen hjelpsomme svar.

Håper noen kan hjelpe meg!

PS; Sorry at innlegget ble litt rotete!

På forhånd takk

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Først og fremst - Hva skal du bruke pc'n til ?

Er du spillelsker og vil kjøre de nyeste spilla med maks detaljer etc?

valget er da 9800 XT.

Driter du i spill, men skal bruke den til kontorarbeide og se filmer etc?

valget er da 9600 pro.

Uansett: du kan selv montere egene vifter på skjermkortet hvis du er redd for lydproblemer. Du kan også få de uten vifter og da er de jo enda mer stille

Du kan nå lese denne posten

Over til det andre spørsmålet ditt: om LCD skjermen henger med?

først trykker du her og leser denne.

Du bør nå ha så mye kunnskap at du selv vet svaret.

Men jeg regner med at du ønsker tips om hvilken LCD skjerm du bør skaffe, men da må vi ha flere opplysninger;)

Lenke til kommentar

takk for svar til dere begge! Er ikke særlig interessert i å banke ut hull i kabinettet. Kunne sikkert blitt bra det, men liker best garanti på komponentene så lenge som mulig...

Jeg spiller en god del spill (strategi/action) Noen timer i uka, ikke særlig mer enn det... Men liker (som alle andre?) å ha mest mulig detaljer når jeg spiller.

Har sett litt på to LCD skjermer som interesserer meg, det er Dell sin 2001FP og LG`s LM201U04. Men tror ingen av dem er tilgjengelig per idag, og prisen blir kanskje litt høy. Er heller ikke no nødvendighet med 16* oppløsning.

Sitter per idag med en Samsung 191T skjerm som jeg er veldig fornøyd med.

Den har jeg imidlertid solgt (blir hentet til helga)

Vurderer nå en 193T (men er vel ikke så stor forskjell på den og 193T)

Er opptatt av at den skal se stilig ut. Hvis jeg går for 1280* LCD, er kanskje Radeon 9600XT nok? Eller bør man gå for 9800pro/XT(om støyen er mindre?) for å kunne kjøre spill det neste året med max detaljer? Er jo en god del kr i forskjell på de korta... 193T+9800XT får man for ca 10000kr hos ITbutikken.

Men hvis det finnes tips om bedre 19"/20" skjermer, så er jeg svært interessert!

Solgte egentlig skjermen for å kjøpe den Samsung 172X skjermen (pga 16ms) og veldig stilig! Men den ble jo "slaktet" på tomshardware med tanke på spill/film...

(dessuten synes jeg no 17" LCD er vel lite til film)

Takk for svar!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...