Svendsen Skrevet 9. november 2003 Del Skrevet 9. november 2003 Har dette i css fila mi : a.linker:visited { color: #0000FF; text-decoration: none; } a.linker:link { color: #0000FF; text-decoration: none; } a.linker:hover { color: #FF0000; text-decoration: underline; } er det riktig navn og rekkefølge for det funker ikker Har tatt copy(paste fra ei fil det funker på Lenke til kommentar
mikk- Skrevet 9. november 2003 Del Skrevet 9. november 2003 Har du class="linker" på linkene, dah? Lenke til kommentar
DanielP Skrevet 9. november 2003 Del Skrevet 9. november 2003 Det skal være a.link{ color: #0000FF; text-decoration: none; } a.visited { color: #0000FF; text-decoration: none; } a.active { color: #0000FF; text-decoration: none; } a.hover { color: #FF0000; text-decoration: underline; } DanielP Lenke til kommentar
pgdx Skrevet 9. november 2003 Del Skrevet 9. november 2003 Feil, DanielP. Slik du har satt det opp, om du ikke vet det selv, så er det til en egen klasse med linker, og da trenger du følgende i anchor-tagen din: <a href="kilde" class="linker" target="detduvil">Link i linker-klassen</a> Hvis du ikke skal ha flere klasser, så gjør du det slik som DanielP sa... Lenke til kommentar
dms Skrevet 9. november 2003 Del Skrevet 9. november 2003 Jeg vet ikke hva som anses som riktig rekkefølge, men selv bruker jeg alltid link active visited hover Så lenge hover kommer etter visited er rekkefølgen uten betydning. Hvis det ikke funker kan det komme av at du har glemt class="linker" i <a>-taggene der dette skal gjelde. Lenke til kommentar
pgdx Skrevet 9. november 2003 Del Skrevet 9. november 2003 Det er ikke nødvendig å ha a:link da detet er default. Jeg har selv a:hover før a:visited, ellers kommer det ikke hover på dem du har besøkt før. Pluss at jeg pleier å ha samme på visited som på link. Lenke til kommentar
DanielP Skrevet 9. november 2003 Del Skrevet 9. november 2003 Jeg tok det bare for gitt at han ikke skulle ha flere klasser, da han skrev at han tok Copy/paste fra en side dette virket på. fordi da han skrev dette virket det som om han ikke kunne veldig mye CSS. Så jeg tenkte hvis han ikke kan noe spesielt CSS, da skal han neppe ha flere klasser. Tenkte meg ikke helt om DanielP Lenke til kommentar
pgdx Skrevet 9. november 2003 Del Skrevet 9. november 2003 Det er nok du som har rett, DanielP. Han ender nok opp med å fjerne .linker Lenke til kommentar
Torbjørn Skrevet 9. november 2003 Del Skrevet 9. november 2003 Daniel, bruke kolon og ikke punktum. punktum anngir klassenavn. kolon anngir om det er for hover, visited, etc.. Lenke til kommentar
pgdx Skrevet 10. november 2003 Del Skrevet 10. november 2003 Ja, det så jeg ikke. Skal være slik: A { color: #000000; text-decoration: underline; } A:Hover { color: #ff0000; text-decoration: none;} Den er god! Lenke til kommentar
Svendsen Skrevet 10. november 2003 Forfatter Del Skrevet 10. november 2003 Veit at hvis jeg lager egne for linker må jeg bruke class="navn" Men sånn som detta er brukt der jeg henta det fra så behøver vi ikke å bruke noe class på linker (a tag) Det kommer automatisk.... Men tror vi fikk gjort det på en litt jalla måte påden siden vi brukte det. Så det jeg vil oppnå er at linker blir gitt alle verdier automatisk uten å bruke class ps: ekke helt n00b sorry gutter Lenke til kommentar
Svendsen Skrevet 10. november 2003 Forfatter Del Skrevet 10. november 2003 Jeg fiksa det... Takk DanielP bare bytta punktum med kolon Lenke til kommentar
Nervetattoo Skrevet 10. november 2003 Del Skrevet 10. november 2003 En liten kommentar her er vell å legge hover nederst. Ved visse effekter kan det bli problemet om hover ikke er nederst. Tror ikke resten av rekkefølgen har noe å si. Lenke til kommentar
pgdx Skrevet 10. november 2003 Del Skrevet 10. november 2003 En liten kommentar her er vell å legge hover nederst.Ved visse effekter kan det bli problemet om hover ikke er nederst. Jeg har alltid hover nest øverst, etter A. Har ellers oppdaget at hover ikke fungerer hvis man har vært på siden og har definert visited. Lenke til kommentar
dms Skrevet 10. november 2003 Del Skrevet 10. november 2003 Hvis a:visited står under a:hover vil a:visited i noen tilfeller overstyre a:hover, m.a.o. hover-effekten forsvinner på linker man har besøkt. Lenke til kommentar
DanielP Skrevet 11. november 2003 Del Skrevet 11. november 2003 Haha, jeg så ikke den feilen selv Jaja, var nok litt trøtt DanielP Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå