Lord- Skrevet 15. juli 2015 Del Skrevet 15. juli 2015 Hei! Jeg har nå gått på en offentlig skole på linjen studiespesialisering. Siden jeg ikke hadde hatt noe fremmedspråk på ungdomsskolen så måtte jeg ha tysk, noe som jeg må ha i 3 år. Vg1, vg2 og vg3. Skolen min tilbydde bare tysk til de som ikke har hatt noe fremmedspråk på ungdomsskolen før. Det jeg lurer på er om jeg kan søke på en privatskole som ikke tilbyr denne tysken som jeg egentlig må ha i 3 år. Nå har jeg søkt, og kommet inn på en privatskole som har denne tysken, men har egentlig lyst til å gå på en annen privatskole. Så betyr det at jeg bare kan søke på skoler som tilbyr denne tysken som er beregnet for elever som ikke har hatt noe fremmedspråk på ungdomsskolen? Jeg vil nemlig søke på en privatskole som ikke har denne tysken? Hva skjer om jeg f.eks søker og kommer inn på en skole, enten offentlig/privat som ikke har tysken? Kan jeg ikke gå på den skolen da bare fordi jeg ikke har hatt noe fremmedspråk på ungdomsskolen før? Lenke til kommentar
Voli Skrevet 15. juli 2015 Del Skrevet 15. juli 2015 Siden du ikke har hatt fremmedspråk tidligere må du ha det alle tre årene på vgs, men det trenger jo ikke nødvendigvis være tysk. Mange skoler tilbyr spansk eller fransk nivå I, og også andre språk. Lenke til kommentar
Lord- Skrevet 15. juli 2015 Forfatter Del Skrevet 15. juli 2015 Siden du ikke har hatt fremmedspråk tidligere må du ha det alle tre årene på vgs, men det trenger jo ikke nødvendigvis være tysk. Mange skoler tilbyr spansk eller fransk nivå I, og også andre språk. Ja, det vet jeg! Men jeg har allerede hatt tysk 1 år. Da må jeg ha tysk første og tredje året. Tror ikke det går an å bytte språk, da jeg allerede har hatt 1 år med tysk 1+2 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå