H?rselsvern Skrevet 15. juli 2015 Del Skrevet 15. juli 2015 Hei. Skal til Bosnia og vil helst ha med meg noen kontanter før jeg ankommer landet, men hvor i all verden får jeg tak i konvertible mark? Verken forex eller DNB har dette, er det noen som har noen tips til meg? Lenke til kommentar
Rampage Skrevet 15. juli 2015 Del Skrevet 15. juli 2015 Hvorfor vil du helst ha med deg kontanter? I tilfeller med spesielle småland så er det ikke alltid så lett å oppdrive kontanter til de. Det er derimot sjeldent et problem å ta ut i lokal valuta når man lander (og som oftest tjener man på dette da vekslingsraten hjemme i banken er betraktelig dårligere enn den man får lokalt. I verste tilfelle hvis du føler for å ha valuta når du lander så er det (ved siden av å ta ut penger på ankomst) fullt mulig å ta med f.eks Euro eller Dollar og veksle dette. Men den beste løsningen er å bare ta ut penger ved ankomst. Lenke til kommentar
H?rselsvern Skrevet 15. juli 2015 Forfatter Del Skrevet 15. juli 2015 Fordi jeg ikke ankommer med fly og trenger å ta en taxi videre umiddelbart, regner ikke med at taxiene der tar master :/ Lenke til kommentar
Rampage Skrevet 15. juli 2015 Del Skrevet 15. juli 2015 Da er det et annet problem ja, men da møter du kanskje også problemet at hvis du får så får du mest sannsynligvis bare store valutaer. Hadde en flott møte med en ukrainsk taxisjåfør som rulla med øynene og banna og steika og så gikk til en kiosk og veksla for oss da vi prøvde å betale med store valuta etter endt tur når vi først ankom Ukraina. Har ikke noe bedre råd da dessverre. Lenke til kommentar
crazylazyboy Skrevet 15. juli 2015 Del Skrevet 15. juli 2015 Vet du om en Bosnisk familie i nærheten av der du bor? Forklar situasjonen og hør om de har litt på lager du kan veksle mot Norske kontanter, eventuelt ta med deg samme mengde kontanter tilbake. Lenke til kommentar
Zash Skrevet 15. juli 2015 Del Skrevet 15. juli 2015 Er du i noen av nabolandene til Bosnia? Der får du nok vekslet over. Lenke til kommentar
H?rselsvern Skrevet 16. juli 2015 Forfatter Del Skrevet 16. juli 2015 tror ikke noen av naboene mine er fra Bosnia. Jeg lander i kroatia, så forhåpenligvis vil jeg kanskje få tak i Mark der? Liker å ha sånne ting litt avklart på forhånd, ihvertfall når jeg er såpass avhengig av kontanter. Lenke til kommentar
Gendarmerie Skrevet 26. juli 2015 Del Skrevet 26. juli 2015 Nå vet jeg ikke om du allerede har vært på tur, men når du ankommer flyplassen i Sarajevo er det tre minibanker på samme sted som baggasjebånda. Du får også tatt ut på busstasjonen i Sarajevo. Du får ikke tak i mark i Kroatia etter det jeg vet. Lenke til kommentar
H?rselsvern Skrevet 26. juli 2015 Forfatter Del Skrevet 26. juli 2015 takk for svar, nei jeg har ikke dratt enda. Jeg ankommer busstasjonen i Sarajevo, men skal innom Mostar, så forhåpenligvis får jeg tatt ut der? Evt. gå innom en bank i kroatia? Lenke til kommentar
Gendarmerie Skrevet 27. juli 2015 Del Skrevet 27. juli 2015 Du kan ta ut i Mostar. Om du skulle få tak i mark i Kroatia, vil det være dyrt sammenlignet med i Bosnia. Lenke til kommentar
H?rselsvern Skrevet 27. juli 2015 Forfatter Del Skrevet 27. juli 2015 takk for svar, da får jeg satse på det. Hadde egnetlig ikke tenkt å hoppe av bussen i Mostar, men trenger Mark til å ta taxi videre når jeg kommer lengre inn i Bosnia, så jeg har ikke noe valg Med mindre jeg får kjøpt mark til blodpris i kroatia Lenke til kommentar
Gendarmerie Skrevet 27. juli 2015 Del Skrevet 27. juli 2015 Om du har noen timer til overs er Mostar en ganske fin by. Dvs gamlebyen er fin. Lenke til kommentar
H?rselsvern Skrevet 27. juli 2015 Forfatter Del Skrevet 27. juli 2015 Har egnentlig ikke planlagt å stoppe der, vet bare at bussen skal innom mostar, men kanskje jeg skulle tatt meg ett par timer Lenke til kommentar
Euklid Skrevet 3. august 2015 Del Skrevet 3. august 2015 Mostar er ålreit og vel verdt et stopp, men hva er egentlig i veien for å rusle innom en minibank i Sarajevo? Jeg har ikke vært på busstasjonen, men klarer ikke huske å ha slitt med å få tatt ut penger der. Lenke til kommentar
H?rselsvern Skrevet 13. august 2015 Forfatter Del Skrevet 13. august 2015 Problemet var at bussen ankom sent og jeg måtte ta en taxi videre ganske raskt, derfor ville jeg gjerne ha med meg penger før jeg ankom slik at jeg slapp og gå rundt i Sarajevo og lete etter en minibank. Men alt løste seg, Mark fikk jeg tak i på vekslingskontorene i kroatia, så jeg fikk tatt ut taxi-penger til info så er det en minibank på busstasjonen i sarajevo, rett ved inngangen til billettkontoret, ankommer man med tog må man gå dit, da det ikke er noen minibank (jeg fant ihvertfall ingen) på togstasjonen, men dette er bare en 5 min gåtur 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå