ozone Skrevet 15. juli 2015 Del Skrevet 15. juli 2015 At du kjøper bil uten hjelp fra NAV viser jo bare så altfor tydelig at avslaget var korrekt. At du skriver dette viser jo bare altfor tydelig at du ikke aner hva du snakker om... Trådstarter sier selv at NAV avslo søknaden. Har du noen opplysninger om at avslaget ikke er korrekt, så må du komme med dem. Inntil da antar jeg at avslaget var basert på normale undersøkelser av fakta, og riktig saksbehandling. Har man spesielle behov kan NAV dekke bil for privatpersoner. Men har man en halv million i banken som ikke er nødvendig til livets opphold, sier det seg selv at man først må bruke av dem før skattebetalernes penger blir brukt til bil for denne personen. Han kjøpte bil selv, så han hadde tydeligvis råd til det likevel. Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 15. juli 2015 Del Skrevet 15. juli 2015 (endret) Hvis noe her sier seg selv er det at folk som ikke kan velge (og la oss ikke kverulere over betydningen av "valg" , du skjønner godt hva jeg mener) om de skal ha bil eller ikke bør få hjelp av staten til anskaffelsen. Endret 15. juli 2015 av Isbilen Lenke til kommentar
Gjest Slettet+130498 Skrevet 15. juli 2015 Del Skrevet 15. juli 2015 (endret) Nå har det seg slik at denne brukeren bor på en omsorgsbolig, og slik jeg har forstått det har brukeren egne assistenter til hjelp i hverdagen. Det ble søkt om bil pga mer frihet da bilen/ene på bostedet som oftest er opptatt, og ikke kan benyttes til lengre turer. Så til TS, gratulerer med ny bil, og jeg håper du får mange gode opplevelser med denne Endret 15. juli 2015 av Slettet+130498 Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 16. juli 2015 Del Skrevet 16. juli 2015 Alt jeg har sagt i denne tråden har vært på generell basis,hvis det skulle være noen tvil om det. Lenke til kommentar
Mr.Duklain Skrevet 16. juli 2015 Del Skrevet 16. juli 2015 Gratulerer til TS Toyota Aigo er en bra og pålitelig små bil 1 Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 16. juli 2015 Del Skrevet 16. juli 2015 Men har man en halv million i banken som ikke er nødvendig til livets opphold, sier det seg selv at man først må bruke av dem før skattebetalernes penger blir brukt til bil for denne personen. Det sier seg absolutt ikke selv. Det er faktisk helt mot norske lover og NAVs retningslinjer. 1 Lenke til kommentar
*F* Skrevet 16. juli 2015 Del Skrevet 16. juli 2015 Nå kjenner ikke jeg til TS' situasjon, men gratulerer uansett. Sikkert en veldig grei og driftsikker bil til ikke altfor mye penger. Lenke til kommentar
OlaOlablakken Skrevet 16. juli 2015 Del Skrevet 16. juli 2015 Har man spesielle behov kan NAV dekke bil for privatpersoner. Men har man en halv million i banken som ikke er nødvendig til livets opphold, sier det seg selv at man først må bruke av dem før skattebetalernes penger blir brukt til bil for denne personen. ------------------------------------------- Nei,det sier ikke seg selv dessverre... Klippet fra NAV : "Ved behovsprøving tas det hensyn til eventuell ektefelles inntekt og forsørgelse av barn under 18 år. Dersom alminnelig inntekt før særfradrag overstiger 6G (grunnbeløpet i folketrygden), gis det ikke tilskudd til bil." Lenke til kommentar
Habla Møberg Skrevet 16. juli 2015 Del Skrevet 16. juli 2015 Som igjen tilsier over en halv mill i inntekt. Kanskje ikke så relevant i dette tilfellet, men dog, du har rett.Du vant herved en gratis fottur over Jotunheimen. God tur! 1 Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 17. juli 2015 Del Skrevet 17. juli 2015 Hvis du tror at 6g betyr en halv million i inntekt, så er du ikke akkurat smart. Hvis du tror at en halv million i inntekt betyr en halv million i banken, bør du virkelig få deg en jobb snart! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå