Elias1234 Skrevet 15. juli 2015 Del Skrevet 15. juli 2015 Hei, jeg holder på med et prosjekt hvor jeg har tatt ut motoren fra Kazuma 150cc og sett den i Buddy elbil. Atven fungerte fint før vi tok den fra hverandre. Nå har vi satt den på bilen og den vil ikke starte... Det er strøm på batteriet og den får strøm, men sviver ikke i det hele tatt, motoren er hel stille. Tennplugg ble skiftet for 3 dager siden. Hva kan det være, alt er koblet opp likt som det var på atven. Noen tips til hva jeg burde sjekke? Elias Lenke til kommentar
Heika98 Skrevet 16. juli 2015 Del Skrevet 16. juli 2015 Sjekk at alle sikringer og releer er i orden og dobbeltsjekk ledningsnettet. Lenke til kommentar
Elias1234 Skrevet 16. juli 2015 Forfatter Del Skrevet 16. juli 2015 Vi har kommet så langt at vi har funnet ut at det ikke er gnist på pluggen. Men hva skal vi gjøre da? Skifte coil? Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 16. juli 2015 Del Skrevet 16. juli 2015 Sjekk at det ikke er noen dødmanskapp eller andre sikkerhetsbrytere som ikke er lagt inn. Hvis den f.eks. har startsperre hvis den står i gir eller lignende. Sjekk også at ramme, coil og motor har god jordforbindelse. Lenke til kommentar
Elias1234 Skrevet 28. juli 2015 Forfatter Del Skrevet 28. juli 2015 Har nå gått over ledningsnettet ørten ganger, tatt ting fra hverandre, og satt de sammen igjen. Uten hell Har også prøvd med den nye coilen og ny plugg, men ingen gnist... Hva kan være problemet? Syns det er litt rart at den bare plutselig slutta å funke når vi tok den ut av ramma... Lenke til kommentar
Quote Skrevet 28. juli 2015 Del Skrevet 28. juli 2015 Får coilen strøm? Sjekk spenningen med multimeter/voltmeter. Er jordingene ordentlig? Husk at de skal ha ordentlig kontakt med godset. Lakk vil forhindre kontakt. Lenke til kommentar
Elias1234 Skrevet 28. juli 2015 Forfatter Del Skrevet 28. juli 2015 Får coilen strøm? Sjekk spenningen med multimeter/voltmeter. Er jordingene ordentlig? Husk at de skal ha ordentlig kontakt med godset. Lakk vil forhindre kontakt. Takk for tipset, skal låne et multimeter av en kamerat imorgen å måle! Lenke til kommentar
Elias1234 Skrevet 28. juli 2015 Forfatter Del Skrevet 28. juli 2015 Noen som veit hva det jeg har ringa rundt på tenningslåsen er? Den beveger seg inn og ut alt etter som hvilken vei jeg skrur på tenninga. Det er vel ikke en form for startsperre? Lenke til kommentar
Elias1234 Skrevet 28. juli 2015 Forfatter Del Skrevet 28. juli 2015 Her er et bilde av hele motoren også Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå