PROuser Skrevet 15. juli 2015 Del Skrevet 15. juli 2015 Bestilte 2 års lisens på nett, fra Cleverbridge.com (driveragent) Men sendte mail rett etter bestilling om at jeg ville benytte angreretten. Dette står på siden dems: Revocation Right for ConsumersThe provisions of this section 1 shall only apply to customers who place an order from a member state of the European Union: 1.1 RevocationCustomers who are consumers shall have the right to revoke this contract within fourteen (14) days without stating a reason. Men de vil ikke oppheve kjøpet, fordi vi ikke er i EU! Har vi ingen rettigheter når vi handler online i EU?? Cleverbridge ligger i Tyskland.. Lenke til kommentar
Inge Rognmo Skrevet 15. juli 2015 Del Skrevet 15. juli 2015 I angrerettssammenheng innen EU/EØS er EØS-medlemsskap jevngodt med EU-medlemsskap. Det er dog et spørsmål om nedlasting og lisenskode levert over nett vil kunne falle inn under "dataprogrammer som forbrukeren har brutt forseglingen på"... Lenke til kommentar
PROuser Skrevet 15. juli 2015 Forfatter Del Skrevet 15. juli 2015 Cleverbridge sier de må ha fullmakt fra Driveragent. Driveragent sier de er amerikansk selskap og da følger de ikke eu reglene.. Så nå presser jeg mer på Cleverbidge, så får de finne ut hva de vil gjøre.. Ellers får jeg bare kontakte VISA? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå