Gå til innhold

[Løst] Treg Samsung Galaxy s3 - reklamasjon realistisk?


Anbefalte innlegg

Hei,

 

har en Samsung Galaxy S3 som jeg har hatt i litt over to år, store deler av tida så har den vært veldig varierende i forhold til responsen, kan vel kanskje si at de første 6 månedene så har den vært kjapp men så begynte den å bli mer og mer treg, 

 

Nå er det slik at hvis jeg skal gjøre noe så på det verste så kan det ta 10 sekunder før den reagerer, f.eks. hvis jeg skal sende en melding så kan det ta 20-30 sekunder før jeg faktisk kommer i gang med å skrive meldinga.

 

Har forsøkt factory reset. 

 

Var et firmakjøp så forbrukerkjøpsloven utgår, men såvidt jeg har skjønt det så er kjøpsloven fortsatt gjeldende. 

 

Men så ser jeg litt i kjøpsloven at hele saken kanskje er et grensetilfelle i og med at treghet eller responsivitet ikke er en konkret egenskap som er objektiv vurderbar, og så er det dette med hva skade det gjør for kjøper - og det er jo mer sånn ekstrem frustrasjon. 

 

Jeg har lyst til å sende den inn men er litt dumt hvis det i lovens forstand ikke teller til reklamasjon så ender jeg opp med en herlig regning. I tillegg, når jeg sender den inn så tar jeg jo da og tømmer den for alt og da er den muligens rask men totalt ubrukelig også.. 

 

Hva syns dere?

 

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Som du sier. Du har hatt den over 2 år og næringskjøp. Ingenting vil bli dekket.

 

Du kan jo sende inn så se, men de vil ta betalt (ca 362,-) om du takker nei til rep.

 

Bruker du minnekort i den?

 

Trodde kjøpsloven og reklamasjon (4 år på mobiler) gjaldt for næringskjøp også?

 

Bruker minnekort i den ja.

Lenke til kommentar

 

Som du sier. Du har hatt den over 2 år og næringskjøp. Ingenting vil bli dekket.

 

Du kan jo sende inn så se, men de vil ta betalt (ca 362,-) om du takker nei til rep.

 

Bruker du minnekort i den?

 

Trodde kjøpsloven og reklamasjon (4 år på mobiler) gjaldt for næringskjøp også?

 

Bruker minnekort i den ja.

 

 

Så du trodde ikke det var forskjell på FORBRUKERkjøpsloven og kjøpsloven? Du poengterte jo dette selv til og med?

 

Prøv å bruk uten minnekort. Ved defekt/dårlig minnekort så kan telefonen oppføre seg veldig merkelig. Høyt strømforbruk, treghet, kræsjer osv er problem som går igjen ved en slik feil.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

Som du sier. Du har hatt den over 2 år og næringskjøp. Ingenting vil bli dekket.

 

Du kan jo sende inn så se, men de vil ta betalt (ca 362,-) om du takker nei til rep.

 

Bruker du minnekort i den?

 

Trodde kjøpsloven og reklamasjon (4 år på mobiler) gjaldt for næringskjøp også?

 

Bruker minnekort i den ja.

 

 

Så du trodde ikke det var forskjell på FORBRUKERkjøpsloven og kjøpsloven? Du poengterte jo dette selv til og med?

 

Prøv å bruk uten minnekort. Ved defekt/dårlig minnekort så kan telefonen oppføre seg veldig merkelig. Høyt strømforbruk, treghet, kræsjer osv er problem som går igjen ved en slik feil.

 

 

Kan prøve uten minnekort, men angående kjøpsloven og forbrukerkjøpsloven, så var jeg egentlig litt usikker, trodde 2/5 års saken var i kjøpsloven, mens forbrukerkjøpsloven gav privatpersoner enda mer rettigheter, men når jeg nå ser i kjøpsloven så står det to år så da kan jeg vel bare legge hele tanken om reklamasjon død.

 

Når det gjelder minnekort så er jo det også litt festlig, har hatt to sandisk minnekort som begge døde etter kort tid, kjøpte derfor et originalt samsung minnekort som i det minste har "fungert". Kona derimot, som har S3-4g har hatt Sandisk som har fungert feilfritt, så noe herk er det uansett..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...