Gå til innhold

OK 4K skjerm til bilderedigering?

Gisse

Anbefalte innlegg

I forhold til å kunne redigere litt raw bildefiler og HD film har jeg to alternativer, der det ene er å kjøpe en skjerm til stasjonær PC (ikke optimalt plassmessig) eller evt å droppe stasjonær tanken og gå for en bærbar sak (vesentlig dyrere). Er dette en OK skjerm til bilderedigering? https://prisguiden.no/produkt/samsung-u28d590d-201859#anchor-specifications

Det er jo en av de rimeligste 4K skjermene, så skjønner den ikke er i toppsjiktet...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Til bilde og filmredigering går du ikke primært for høyest mulig oppløsning men for riktig fargegjengivelse.

Kjøp heller en bedre skjerm med lavere oppløsning dersom du ikke er villig til å betale for "full pakke".

Så du mener det er ligg merkelig prioritering for en amatør å kjøpe kamera og linse til et lass med tusenlapper for så å være gnien på skjerm?  :)  Hva med laptop med IPS skjerm? det er jo en del mindre, men det er egentlig det jeg trenger.

Lenke til kommentar

Jeg mener bare at det er bedre å gå for en skjerm med bedre fargegjengivelse og heller ofre litt på størrelse og/eller oppløsning.

Amatør eller ei så vil du sannsynligvis få mer glede av en slik skjerm når du skal redigere bilder og film.

En laptop med en god IPS skjerm er jo absolutt kurant dersom det egentlig er det du trenger.

Lenke til kommentar

Både jeg og samboeren min trodde det var en ips skjerm når vi så den. Skarpt bilde og fine farger. Jeg har selv hatt en god ips fra nec i alle år. Men du må se skjermen live før du bestemmer deg og lese noen anmeldelser så du kan vurdere om den blir presis nok for ditt bruk. Husk denne skjermen er bedre enn mange billige ips skjermer ifølge flere anmeldere.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...