Dernhelm Skrevet 14. juli 2015 Del Skrevet 14. juli 2015 Jeg kjøpte en TV 11.02 i år. Jeg ser på den elektroniske kvitteringen min at det står følgende: JVC 50"LED/FHD/120Hz/T2C med varekode LT50E73 . Jeg var av inntrykket av at dette var en 120Hz skjerm da jeg kjøpte den, så jeg har begynt å lure på hvorfor det står 50Hz ved TV-bruk og 60Hz ved Playstation-bruk. Nå ser jeg bak på TVen at det står LT50E73, men 50/60Hz og 120W. Se under. Jeg spiller mest FIFA, jeg merket umiddelbar forskjell da jeg byttet til min gamle PC-skjerm. Bak den står det også 50/60 Hz, Der var det nært null input-lag slik at alt fløt perfekt. Er det feil i annonseringen av varen eller er det noe jeg ikke helt har forstått? Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 14. juli 2015 Del Skrevet 14. juli 2015 Du ser på skiltet som opplyser om hvilken nettspenning, effekt og frekvens apparatet kan brukes på. Det har ingenting med bildefrekvens å gjøre. Lenke til kommentar
Dernhelm Skrevet 14. juli 2015 Forfatter Del Skrevet 14. juli 2015 Tusen takk, det forklarer en hel del! Vil det si i praksis at Playstation 4 kun tillater 60Hz og Canal Digital boksen kun tillater 50Hz? Bruker HDMI om det har noe å si. Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 15. juli 2015 Del Skrevet 15. juli 2015 Framerate på signalet er bestemt av enheten (PS4 / CD dekoder). Men det trenger ikke være det samme som bildefrekvensen. En TV med 100/120 Hz bildefrekvens vil typisk doble frekvensen fra inngangsignalet. Dette er altså noe som skjer inne i TVen. Det er typisk for TV og HDMI at bildet blir manipulert. I motsetning til en PC skjerm med DVI, der vises signalet slik det blir generert. Lenke til kommentar
BigBadAde Skrevet 16. juli 2015 Del Skrevet 16. juli 2015 (endret) Denne TV'n har veldig høy inputlag og egner seg dårlig for spill. Det er flere som har klaget på dette og returnert den på 30 dagers. Endret 16. juli 2015 av BigBadAde Lenke til kommentar
barezell Skrevet 16. juli 2015 Del Skrevet 16. juli 2015 Om man setter MEMC til max så flyter bilde E71 og E73 vesentlig bedre. usikker på om dette bedrer input lag. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå