rektuz Skrevet 14. juli 2015 Del Skrevet 14. juli 2015 Hei! Jeg trenger hjelp til å bygge en billig og bra gaming pc (Stasjonær). Jeg er ikke helt sikker på hvordan jeg bygger en pc men jeg vet hvert fall at det er billigere å bygge enn å kjøpe en ferdigbygget. Hvis noen kunne velge delene til meg, hadde det vært flott. Prisen kan være på ca 4000-5000kr. Takk Lenke til kommentar
TheKims Skrevet 14. juli 2015 Del Skrevet 14. juli 2015 Det var et veldig lavt budsjett. Er det 5000 for en komplett pc med skjerm, tastatur osv, eller bare selve maskinen? Lenke til kommentar
rektuz Skrevet 15. juli 2015 Forfatter Del Skrevet 15. juli 2015 Jeg har allerede skjerm, tastatur og mus. Trenger bare selve maskinen. Lenke til kommentar
Christian Thork Skrevet 15. juli 2015 Del Skrevet 15. juli 2015 Du får ikke billig og bra, enten billig, eller bra ;-) Lenke til kommentar
madmats Skrevet 15. juli 2015 Del Skrevet 15. juli 2015 Sjekk ut den første av disse: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1578470 Lenke til kommentar
Allostasis Skrevet 15. juli 2015 Del Skrevet 15. juli 2015 (endret) Å kjøpe PC til 4-5k er egentlig idioti, fordi du må gå for ett veldig dårlig skjermkort. Ytelse per krone for hele pakka, blir altså mye bedre om du går opp til 6-7k med enten GTX960 eller GTX970. Her har jeg satt sammen en grei gaming PC til deg på netonnet, hvis du absolutt skal kjøpe noe rundt 5k: Med GTX970 som gir hele ~2.5 (250%) ganger mer ytelse ender vi på: Det blir 6207kr med GTX960, som er ett absolutt minimum av hva jeg vil anbefale når man skal bygge ny gaming pc. Endret 15. juli 2015 av Allostasis Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 15. juli 2015 Del Skrevet 15. juli 2015 Alternativ prøv å handle så mye brukt som mulig på finn, gå for finn betalingsgaranti. tror du finner det meste brukt, selv om muligens GTX 970 er ikke lett å få tak i brukt. R9 280x eller R9 290x er gode hvis du får de til rundt 1000-1400 kr. Lenke til kommentar
Allostasis Skrevet 15. juli 2015 Del Skrevet 15. juli 2015 (endret) Ja, hvis du finner billig brukt hovedkort og CPU, kan du bygge PC grisebillig. Bare sørg for at det er en quadcore, da flere og flere spill tar i bruk dette. Selv med en 5 år gammel CPU vil du ha omtrent lik ytelse med dagens CPUer til gaming, da GPU i de aller fleste tilfeller vil være flaskehalsen. Endret 16. juli 2015 av Allostasis Lenke til kommentar
ExpensiveGameFinder Skrevet 15. juli 2015 Del Skrevet 15. juli 2015 Du får ikke billig og bra, enten billig, eller bra ;-)Samme som med motor d kan fåBillig Kraft Pålitelig Men d kan bare velge 2. Lenke til kommentar
KenSkog Skrevet 15. juli 2015 Del Skrevet 15. juli 2015 Du får ikke billig og bra, enten billig, eller bra ;-)Samme som med motor d kan fåBillig Kraft Pålitelig Men d kan bare velge 2. Tja.. "project management triangle" passer ikke helt inn her da man grovt sett får ytelse per krone. Om det er veldig begrenset med penger er jeg enig med de andre her: en blanding av å spare opp litt ekstra og/eller tråle bruktmarkedet etter gode kjøp. Lenke til kommentar
ExpensiveGameFinder Skrevet 15. juli 2015 Del Skrevet 15. juli 2015 ^^ Ja blir det samme i mitt tilfelle. Hadde satt opp en motor til 40k-ish som motorbyggeren sa fallt under billig og kraft, så har jeg jo lært at buy cheap buy twice, går jeg opp til 60-70k så får jeg kraft og pålitelighet. Spare litt til ja.... Hehe... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå