gthaman Skrevet 14. juli 2015 Del Skrevet 14. juli 2015 Hei, jeg vurderer å skaffe meg en 4g router til hytta. Jeg pleier å surfe på pc'en ved å dele internett fra mobilen, men dette er klønete med ledning, i tillegg til at det begrenser hvor jeg kan sitte med laptopen. Å dele wifi / blåtann fra mobilen er ikke godt nok hastighetsmessig. En permanent router som kan stå på hytta hadde vært ideelt. Jeg skaffer et simkort og kan plugge inn, og så deler den 4g fra mobil-abbonementet. Er det noen som har erfaring med dette, og kan anbefale en router til dette formålet? Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 15. juli 2015 Del Skrevet 15. juli 2015 Mamma og pappa har en 4G-router fra Telenor og det funker veldig greit. Lenke til kommentar
Fish Skrevet 15. juli 2015 Del Skrevet 15. juli 2015 Jeg har denne på hytta (uten kameraet som følger med). Vet ikke om du får kjøpt den uten abonnement hos Telenor. Du kan jo sjekke om det ligger noen på Finn. Kan være de er låst til Telenor, men da jeg skulle 'låse opp' min ruter fikk jeg opplyst at dlink-ruterne fra Telenor ikke trenger å låses opp. Hvis du har dårlige dekningsforhold på hytta kan du kjøpe en ekstern antenne som kan kobles til ruteren. Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 15. juli 2015 Del Skrevet 15. juli 2015 Jeg har den routeren fra Telenor, og er ikke fornøyd med stabiliteten. Har fått byttet den 2 ganger, men alle 3 routerne har samme problemet. Den første døde etter et forsøk på firmware-oppgradering. Jeg anbefaler ikke D-Link router. Den er genialt praktisk i bruk, om bare den ikke restartet seg hele tiden. Hastigheten vekslet mellom upåklagelig og håpløs. For det meste var den håpløs. Jeg fant ut at det er bedre å ta SIM-kortet ut, og sette inn i nettbrettet i stedet. Da står nettbrettet og deler nett kontinuerlig når jeg er på hytta. Da slipper du å styre med ledning og mobiltelefon, og nettbrettet jobber som router lenge før det må lades. Lenke til kommentar
NoTrace Skrevet 15. juli 2015 Del Skrevet 15. juli 2015 Jeg har brukt en slik mini-4g-router fra Telenor. Støtter vel maks 8-10 enheter på WiFi, men ellers har den fungert bra for meg. Kan også gå på batteridrift en stund ved behov for det. Lenke til kommentar
gthaman Skrevet 15. juli 2015 Forfatter Del Skrevet 15. juli 2015 Takk for alle innspill. Høres ut som den fra Telenor er verdt et forsøk. Jeg har Telenor bedrift, så mulig jeg kan få det til en kurant pris. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå