Gå til innhold

Omega drivere

Empty

Anbefalte innlegg

For en stund siden så lastet jeg ned de nyeste ForceWare driverne, men så sluttet spill som Enemy Territory å funke (frøys hele tiden) og med en tilfeldighet så fant jeg Omega driverne. Dette begynner å bli en stund siden så jeg tenkte jeg skulle oppdatere de, men det et par å velge i mellom.

Derfor lurer jeg på hva som er best av de?

Hva forskjellen mellom Omega driverne og Nvidia/ATi driverne er?

Er Omega bedre eller dårligere?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sånn helt kort og enkelt så er Omegadriverene de vanlige offisielle Ati/Nvidia driverene som er optimalisert. Noen funksjoner er fjernet, andre lagt til. Noen bugs fjernet, andre skapt (Har bare sett det en gang så det er sjeldent).

Så min konklusjon er at de er like gode eller bedre. Om DU får en bedre hverdag med de spørs helt ann på hvilke programmer du bruker og hva du forventer.

Er bare å prøve de, de biter ikke :D

Lenke til kommentar

Vel jeg har bare testet Nvidia Omega Drivers for Win2k/XP v1.4523 med min noe eldre maskin og jeg kan ikke si annet enn at de fungerer. Har ikke testet Nvidia Omega Drivers for Win2k/XP(Eller et annet OS) v1.4523a. Du får bare prøve deg fram.

(Det er forresten ikke 4 forskjellige versjoner. Som jeg ser så er det 2. Det er bare det at begge har to mirror hver. Hvorfor de står annenhver på siden er et annet spørsmål. Forvirrende. Ja!)

Men hvis jeg får gi deg et godt råd så ville det være å ikke legge inn Omegadriveren på dette tidspunktet, med mindre du har problemer med de nyeste "Forceware" driverene. Hvis du ser på forsiden til Omegacorner så ser du at den nyeste versjonen Omega for Nvidia er fortsatt under utvikling. Den skal vist ikke være så utrolig langt unna i følge et forum hvor utvikleren har postet.

Hvis du er som meg og har et hav av ikoner som du sorterer ryddig på desktopen så liker du ikke å kjøre i 640x480 etter et driverbytte og så sortere de rett igjen. Så vent hvis du er lat :D

(Kall meg teit, men slik er jeg. Ryddig.)

EDIT: Glemte av at grunnen til at du har tenkt på Omegadriverene er nettopp fordi du har problemer med "Forceware" driverene. Jaja, gullfiskhukommelse deluxe her i gården.

Lenke til kommentar
Med Omega-driverene får man iallefall klokket kortet. Vet ikke om det er slik for nVidia, men med ATi er dette tilfelle.

Hva mener du med det? Mener du at du ikke kan klokke med ATi sine drivere?

Kjører nå 430/370 på stock kjøling her så hvis det var det du mente er den uttalelsen ganske latterlig

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...