Gå til innhold

Hjelp til kjøp av ny TV

Anbefalte innlegg

Hei, jeg skal kjøpe ny TV. Dette er en TV som skal blir brukt til film, playstation, koble til pc og se på tv (tuner).

Jeg har ikke stort budsjett og prisen kan ligge mellom 5-6 tusen. (Mulig en tusenlapp høyere, hvis bildekvaliteten utgjør en bedre forskjell)

Det kan være Smart TV eller ikke.

46-55 tommer er perferkt. Ettersom jeg sitter litt lengre fra TVen

Har dere anbefalinger til TV til dette budsjettet?

Takk!

Endret av winmedi
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ta en titt på denne. Er på tilbud til 3995,- koster ellers rundt 7000,- Er et 100Hz panel så er utmerket til spill og film.

Har sett etter et TV til spill som har et 100Hz panel lenge nå og ingen har vært til denne prisen. Den er dog ikke uten sine problemer.

Den har typisk clouding,dvs lys lekkasje. Veldig vanlig på LCD som har side montert belysning. Smart-TV biten er treg og stygg. Men bildene ifra fks Netflix er topp.

En må spille i game modus og en må en rote litt i menyen for å slå på. Ikke noe problem når den er først slått på da TV husker dette. Er noe form for bildebehandling eller svakhet som gjør at i noen spill så er det noen områder som blir litt mørkere ved bevegelse. Jeg super nøye på bilde osv så jeg vurderte en liten stund å heve kjøpet. 

Men etter å ha brukt TV i flere dager nå så er det en ting jeg kan leve med. Og det pga bilde er veldig bra til spill. Voldsom lys styrke og det ser rett og slett penere og skarpere ut en det egentlig er. Dette da pga sharpning osv som er på...og som bidrar litt til denne sorte markeringen ved bevegelse. Men godene det gir til spill opplevelsen er såpass store at jeg ignorerer det.

Om du vil gjøre det samme vet jeg ikke. Men en har jo åpen kjøp i 14 dager? (sjekk det før du evnt kjøper)

Når det kommer til latency så er TV etter min mening bra til konsoll. Når det kommer til PC så er det akkurat på kanten. Ved bruk av mus&tastatur og en er vant til en rask monitor. Så legger en merke til at det er en bitte liten forsinkelse. Noe en legger merke til pga mus bruk. Men så lenge en ikke er en ihuga online FPS spiller som krever minimal med forsinkelse. Så tror jeg dette er mer en akseptabelt for dem fleste.

Selv har jeg dette TV stående ved siden av min PC. Og jeg bruker det til konsoll og til PC spill hvor jeg bruker en kontroller. Er veldig fornøyd.

Endret av LarZen
Lenke til kommentar

Ah ok.

Da spørs det hvor mye det er å velge blant.. Du burde så absolutt gå for et ekte 100Hz panel til spill bruk. Og i den størrelsen så blir det fort noen kroner ekstra. 

Men lykke til :)

Endret av LarZen
Lenke til kommentar

Hvis spilling er viktig er denne 2014 modellen fra Sony meget aktuell: 

Elkjøp har dumpet prisen på denne nå.

http://www.elkjop.no/product/tv-lyd-og-bilde/tv/KDL55W955BBAE/sony-55-3d-smart-led-tv-kdl-55w955bbae?scid=Pricecomparison2989

Den har meget lav inputlag og var Sonys toppmodell i fjor.

Den har IPS panel noe som gir bedre innsynsvinkel, men dårlgiere sortnivå og kontrast. Du må selv vurdere hva som er viktigst for deg.

Hvis du vil ha VA panel og tilfeldigvis bor i Bergen så er denne demoen fra HI-FI klubben en bra tv for pengene: 

https://www.hifiklubben.no/tilbudstorget/stockitem_502_samue48h6675/

Hvis du finner Sony sin W8 eller W7 serie til ønsket pris er det en meget god TV. (W805, W815, W828) som er 2014 modeller, eventuelt W755 som er 2015 modell.

Lenke til kommentar

H6275 er 2014 modellen av tven LarZen skriver om. 10"  for 1k er lett Worth. Største forskjellen fra H6275 til J6275 er ny fot og litt raskere smart på 2015. Ellers er bilde ganske så likt.

edit: Om du vil bruke litt mer så er Sony w955 som blir linka til over her enda større og bedre til spill. :)

Endret av barezell
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...