Alex T. Skrevet 14. juli 2015 Del Skrevet 14. juli 2015 Hei, jeg skal prøve å beskrive problemet mitt så godt som mulig. For noen dager siden da jeg kom tilbake fra ferie fikk jeg et tilbud fra SiT om studentbolig i Trondheim. Jeg signerte den raskt fordi jeg trodde den ligna på den fra SiS (Stavanger). Etter det så jeg at det i kontrakten stod spesifisert "If we have not received a signed contract and a receipt confirming that the deposit has been paid within 5 days, your offer will be cancelled." Jeg hadde ikke 5000 kr til depositum og skjønte at jeg kom til å miste tilbudet, så jeg begynte å lete privat og fant noe. 5 dager senere har jeg fortsatt tilbudet og nå må jeg betale for 20 dager pga oppsigelsesretten på 30 dager. Er det slik at jeg har misforstått vilkårene for avtalen helt? Jeg trodde at tilbudet og dermed avtalen falt bort ettersom jeg ikke betalte depositumet. Takk for all hjelp Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 14. juli 2015 Del Skrevet 14. juli 2015 Hei, jeg skal prøve å beskrive problemet mitt så godt som mulig. For noen dager siden da jeg kom tilbake fra ferie fikk jeg et tilbud fra SiT om studentbolig i Trondheim. Jeg signerte den raskt fordi jeg trodde den ligna på den fra SiS (Stavanger). Etter det så jeg at det i kontrakten stod spesifisert "If we have not received a signed contract and a receipt confirming that the deposit has been paid within 5 days, your offer will be cancelled." Jeg hadde ikke 5000 kr til depositum og skjønte at jeg kom til å miste tilbudet, så jeg begynte å lete privat og fant noe. 5 dager senere har jeg fortsatt tilbudet og nå må jeg betale for 20 dager pga oppsigelsesretten på 30 dager. Er det slik at jeg har misforstått vilkårene for avtalen helt? Jeg trodde at tilbudet og dermed avtalen falt bort ettersom jeg ikke betalte depositumet. Takk for all hjelp Dette finnes allerede en tråd om akkurat dette her inne, foreslår at du leser der og slenger deg på :-) Lenke til kommentar
Ståle Nordlie Skrevet 14. juli 2015 Del Skrevet 14. juli 2015 https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1673757 Lenke til kommentar
Sampson Skrevet 14. juli 2015 Del Skrevet 14. juli 2015 Uansett hvis du vil ha et skikkelig svar må du laste opp et eksemplar av kontrakten i sitt fulle (med navn og info fraværende selvsagt). Ut ifra det du sier har du signert en kontrakt, men misligholdt den og dermed mistet retten videre. Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 14. juli 2015 Del Skrevet 14. juli 2015 Uansett hvis du vil ha et skikkelig svar må du laste opp et eksemplar av kontrakten i sitt fulle (med navn og info fraværende selvsagt). Ut ifra det du sier har du signert en kontrakt, men misligholdt den og dermed mistet retten videre. Nei. Ut fra kontraktens ordlyd bortfaller den om det ikke betales depositum. Det er sannsynligvis ikke det SiT tror de har skrevet, men det er nå en gang det de har skrevet. 1 Lenke til kommentar
Ståle Nordlie Skrevet 14. juli 2015 Del Skrevet 14. juli 2015 Hvorfor i alle dager er disse kontraktene på engelsk? 1 Lenke til kommentar
Sampson Skrevet 14. juli 2015 Del Skrevet 14. juli 2015 Hvorfor i alle dager er disse kontraktene på engelsk? Pga. utvekslingselever regner jeg med. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå