Gå til innhold

Photoshop og seamless tiles

Anbefalte innlegg

Vet ikke om jeg er i riktig forum men håper det. Håper der er noen photoshop eksperter, de behøver ikke ha tatt noen kurs i det, jeg foretrekker faktisk de selvlærte ekspertene fremfor de som har tatt kurs i det.

Jeg vet hvordan jeg skal lage seamless tiles, men jeg vet ikke hvordan jeg skal klare å lage veldig realistisk seamless vann-tiles. Jeg laget en "twirl" effect på en blå bakgrunn med noise og plastikk "look", og da jeg "snurret" med en twirl effect fikk jeg det til å se ganske realistisk ut, som ekte vann. Men problemet blir å få slike "komplekse" vann tiles til å bli seamless tiles og å få de animerte og å få de til å se seamless ut.

Er det noen som kan gi meg et skrittvist eksempel på å lage et realistisk seamless vann tiles? Det blir nesten litt utradisjonelt, for de fleste vann tiles der ute som man kan laste ned, de er gørr kjedelige og urealistisk. Er det mulig å lage et solid base vann tile sett som er animert. Kanskje 8 tiles tilsammen med animasjon. I photoshop selvfølgelig.

Endret av Dungeon
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

De eksempler som fins på nettet er rett og slett for simple, det ser mer tegneserieaktig ut. Mitt problem, er at jeg har laget en tile som ser veldig realistisk ut, men hvordan jeg kan gjøre den seamless og animert er det virkelige store problemet. Noen tiles er rett og slett så "teknisk" at det er vanskelig å få de seamless og animert.

Jeg må få laget en serie med tiles som kan "spilles av" uendelig i en "loop" som ser ut som den aldri ender.

Endret av Dungeon
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...