Gå til innhold

Apple får nesten hele overskuddet fra verdens mobilsalg


Anbefalte innlegg

Skjønner ikke hvorfor du fortsetter med denne agendaen din. Dobbeltmoral kalles det. Jeg har nemlig hørt fra en kompis at det merke din tastetelefon er, de brukte barn til å sitte å smi tastene ut av et solid stykke plastikk. Plastikken måtte barna også lage i utrolig varme rom hvor de pustet inn livsfarlige stoffer. Leste også en plass, en gang, plutselig, tror jeg, at tastetelefoner er roten til alt ondt. Så du og de som har tastetelefon er skyld i all krig i verden!

Du dummer deg ut skikkelig her nå. Dette er på et mye lavere nivå enn elgen noensinne kommer til å være.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Drar du barne arbeid inn i dette også nå , noe alle ( utenom Apple ) virkelig ønsker å få vekk

 

Om dere kaller det for dobbelt moral , ja , hva så for dere virker til godta at en skal tjene penger for enhver pris som er langt under parti

Her må noen ta dere i ørene for holdningen deres

 

er dere for at man skall foreta rann også , når inntektene svikter ?

Lenke til kommentar

Drar du barne arbeid inn i dette også nå , noe alle ( utenom Apple ) virkelig ønsker å få vekk

 

Om dere kaller det for dobbelt moral , ja , hva så for dere virker til godta at en skal tjene penger for enhver pris som er langt under parti

Her må noen ta dere i ørene for holdningen deres

 

er dere for at man skall foreta rann også , når inntektene svikter ?

Problemet ditt er at du ikke skjønner ironi når du ser det. Ser du ikke at innlegget mitt er akkurat like idiotisk som dine? Hentet fra intet, og med nullhold i virkeligheten. Men det er klart at det er lett å tro at innlegget mitt var seriøst ment, når du lirer av deg lignende strofer selv.

 

Om du tror at Apple kommer til å instruere alle de utallige forhandlerene samt sine egne ansatte til å gjøre vurderinger utifra om kundene virkelig har råd til produktet de skal kjøpe, eller om de kanskje blir presset så er du så totalt fjern fra virkeligheten at jeg finner ikke ord.

Endret av UrgeLoL
Lenke til kommentar

Drar du barne arbeid inn i dette også nå , noe alle ( utenom Apple ) virkelig ønsker å få vekk

Jeg har hørt et sted at Apple investerer milliarder (i hvert fall flerfoldige millioner) i fabrikkene som produserer deler for de nå, for at arbeiderne der skal få bedre rettigheter og vilkår. Apple er også blant de selskapene som gjør mest for å tvinge leverandører til å bedre arbeidsvilkårene.

Endret av Molekylet
Lenke til kommentar

 

Sånn, fant funksjonen for å ignorere. Har dermed mine to første deltagere på den listen. Føles nesten litt befriende...:-)))

 

Det hjelper lite om de siteres, dessverre.
Så hvorfor ikke bare la være.

Da dør tråden og alle er lykkelige. Den har faktisk vært stille i flere dager helt til noen ikke klarer å dy seg og må fortsette å "diskutere" med en viss person.

Og det går an å ignorere en tråd også.

Endret av syar2003
Lenke til kommentar

Jeg er ingen dommer men jeg reagerer når ting tyder på at valgene man tar ikke er helt reelle.

 

om du synes Iphone er fint å bruk så er det bra for deg

det som ikke er bra er om du blir presset til bruke den

 

 

Det jeg tror du forsøker å skrive om, også ut fra det du skriver i senere innlegg, er gruppepress o.l. blant barn og ungdommer. Det er et omfattende og komplekst samfunnsproblem, som også syar2003 er inne på, som ikke bare handler om materielle ting og statussymbol, men nær sagt alle livets områder. Og hvorvidt disse ungene/ungdommene «må ha» en iPhone eller ei for å oppnå sosial aksept, kan åpenbart variere eller slå ut begge veier, avhengig av hvem de «henger med». Det er sikkert et interessant tema, men ikke her, for i sin fulle bredde og kompleksitet går denne problematikken langt utenfor tema i denne tråden.

 

Uansett er ikke iPhone eller Apple eller andre som lager produkt som henger høyt i ulike kretser det egentlige problemet. Dersom noen føler seg _presset_ til å kjøpe visse produkt for å bli akseptert, så er produktene kun det synlige uttrykket for at de er offer for holdninger som ikke hører hjemme noe sted. På den annen side så er det nok heller ikke spesielt morsomt for de som er litt mer voksne og av egen, fri og uavhengig vilje og grundige overveininger kjøper et produkt, å stadig bli møtt med spydige kommentarer om at de er viljeløse «iSheep», moteslaver og whatnot... den type retorikk er også uttrykk for holdninger som ikke hører hjemme noe sted, heller ikke i forumet her.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Mac var tradisjonelt et bedre verktøy for video og musikkproduksjon, i liket med at Amiga var bedre enn PC på dette i sin tid. 

Men ingen kunne forklare HVA som var bedre med mac (eller amiga, for den sags skyld) i denne sammenhengen den gangen, og det er det nok fortsatt neppe noen som kan. Jeg har forøvrig besøkt kunstskoler der Mac ble regnet som klart bedre enn PC for bruk av Photoshop. 

Lenke til kommentar

 

Mac var tradisjonelt et bedre verktøy for video og musikkproduksjon, i liket med at Amiga var bedre enn PC på dette i sin tid.

 

Men ingen kunne forklare HVA som var bedre med mac (eller amiga, for den sags skyld) i denne sammenhengen den gangen, og det er det nok fortsatt neppe noen som kan. Jeg har forøvrig besøkt kunstskoler der Mac ble regnet som klart bedre enn PC for bruk av Photoshop.

Det som VAR tilfelle den gangen var at Apple hadde maskiner (operativsystem og maskinvare) som var spesielt god tilrettelagt for multimedia (visuelle ting, video, musikk, foto, grafikk) og ble det helt klart foretrukne valget i denne bransjen. Denne forskjellen er ikke lenger relevant, og har ikke vært det på noen år. Men den henger igjen og er en av mange årsaker til å de som jobber med denne type ting ofte foretrekker Apple.

Lenke til kommentar

 

Jeg er ingen dommer men jeg reagerer når ting tyder på at valgene man tar ikke er helt reelle.

 

om du synes Iphone er fint å bruk så er det bra for deg

det som ikke er bra er om du blir presset til bruke den

 

 

Det jeg tror du forsøker å skrive om, også ut fra det du skriver i senere innlegg, er gruppepress o.l. blant barn og ungdommer. Det er et omfattende og komplekst samfunnsproblem, som også syar2003 er inne på, som ikke bare handler om materielle ting og statussymbol, men nær sagt alle livets områder. Og hvorvidt disse ungene/ungdommene «må ha» en iPhone eller ei for å oppnå sosial aksept, kan åpenbart variere eller slå ut begge veier, avhengig av hvem de «henger med». Det er sikkert et interessant tema, men ikke her, for i sin fulle bredde og kompleksitet går denne problematikken langt utenfor tema i denne tråden.

 

Uansett er ikke iPhone eller Apple eller andre som lager produkt som henger høyt i ulike kretser det egentlige problemet. Dersom noen føler seg _presset_ til å kjøpe visse produkt for å bli akseptert, så er produktene kun det synlige uttrykket for at de er offer for holdninger som ikke hører hjemme noe sted. På den annen side så er det nok heller ikke spesielt morsomt for de som er litt mer voksne og av egen, fri og uavhengig vilje og grundige overveininger kjøper et produkt, å stadig bli møtt med spydige kommentarer om at de er viljeløse «iSheep», moteslaver og whatnot... den type retorikk er også uttrykk for holdninger som ikke hører hjemme noe sted, heller ikke i forumet her.

 

Her fikk du det bedre frem en meg , det er også jeg menr at Apple heller er helt fritt fra å ,løs slike konflikter 

angående barene arbeid , det er ikke så lenger jeg kom over en artikkel om at Apple forsatt hadde det , men nå er vist artikkelen fjernet for jeg finer den ikke lenger

 

angående ironi mange er så lite ubevist når de kommer med et ironisk innlegg at man ser ikke forskjellen med mindre man enten kjenner personen personlig , eller at innlegget er merket på en spesiell måte 

 

Da har jeg få sagt det slik at tingene går mest mulig riktig for seg

Lenke til kommentar

 

Sånn, fant funksjonen for å ignorere. Har dermed mine to første deltagere på den listen. Føles nesten litt befriende...:-)))

 

Det hjelper lite om de siteres, dessverre.

Ser det nå. Har ikke ignorert noen før, så dette er nytt for min del. Da blir det liksom litt unødvendig. Like greit å oppheve den da, og heller gjøre en "manuell ignorering"...:-)

Lenke til kommentar

Men HVA var bedre? Tenker hovedsaklig i forhold til musikkproduksjon. Kunne man gjøre noe på Mac som man ikke kunne på PC? Nope..  Mulig at noen opplevde det som enklere, men det blir jo bare en subjektiv greie.

Det var valg av tekniske komponenter, "driver"-styring av lyd og bilde, ulike innstillinger og en del andre ting som gjorde Apple til et bedre verktøy for denne type brukere.

 

Akkurat som det stort sett gjelder for mange ulike verktøy som ulike bransjer velger: de velger det verktøyet som fungerer best.

 

Men dette er nå historie som ligger en god del år tilbake i tid, det er ikke spesielt relevant lenger. Så vidt jeg vet, jeg har ingen erfaring med Windows lenger...:-)

Lenke til kommentar

Men HVA var bedre? Tenker hovedsaklig i forhold til musikkproduksjon. Kunne man gjøre noe på Mac som man ikke kunne på PC? Nope..  Mulig at noen opplevde det som enklere, men det blir jo bare en subjektiv greie.

Sammenlign grafikkmulighetene på en Amiga 500 med en (like dyr) IBM-PC (heretter bare kalt PC) fra samme tid (85-90) så ser du forskjellen i grafikk. Også lydkvalitet var en helt annen ting.

 

Jeg hadde en Amiga 500 helt på begynnelsen av 90-tallet, og sammenlignet med de relativt dyre PC'ene vi hadde på skolen, som var fra ca. 89-90, så ble de banket sønder og sammen av min rimelige Amiga på grafikk og lyd. Men man skal ikke så langt inn på 90-tallet før PC'ene gikk forbi både på lyd og grafikk, men i begynnelsen til en helt annen pris. Mac har jeg ikke erfaring med fra den perioden, men lyd og grafikk-chip'ene var av en høyere kvalitet enn på PC'er til samme pris på 80 og i hvert fall deler av 90-tallet.

Lenke til kommentar

Grafikk-biten har jeg ikke greie på, men når det gjelder lyd var det selvfølgelig ingenting man kunne gjøre på Mac som man ikke kunne på PC, selv om man den gangen måtte ha dedikert lydkort til PC'en for å få 16bit 48khz.

Det var nok ganske gode grunner til at lydbransjen valgte Apple fremfor andre plattformer. Det kan kanskje hende at man kunne gjøre lydting på en Windows-PC også, men det var tydeligvis noe som gjorde at de foretrakk Apple, kanskje var det noe så enkelt som bedre tilpassede applikasjoner eller noe mer brukergrensesnittet, Jeg var selv i Windows-verden den gangen dette var aktuelt, og solgte også i noen år PC'er fra flere produsenter av som hadde Windows som OS. Vi måtte nok bare akseptere at Apple var det foretrukne valget.

 

Men igjen, det er ikke så mye å henge seg opp i nå lenger. Det er en teknologisk tidsalder som ligger noen år tilbake i tid...

Lenke til kommentar

 

Grafikk-biten har jeg ikke greie på, men når det gjelder lyd var det selvfølgelig ingenting man kunne gjøre på Mac som man ikke kunne på PC, selv om man den gangen måtte ha dedikert lydkort til PC'en for å få 16bit 48khz.

Det var nok ganske gode grunner til at lydbransjen valgte Apple fremfor andre plattformer. Det kan kanskje hende at man kunne gjøre lydting på en Windows-PC også, men det var tydeligvis noe som gjorde at de foretrakk Apple, kanskje var det noe så enkelt som bedre tilpassede applikasjoner eller noe mer brukergrensesnittet, Jeg var selv i Windows-verden den gangen dette var aktuelt, og solgte også i noen år PC'er fra flere produsenter av som hadde Windows som OS. Vi måtte nok bare akseptere at Apple var det foretrukne valget.

 

Men igjen, det er ikke så mye å henge seg opp i nå lenger. Det er en teknologisk tidsalder som ligger noen år tilbake i tid...

 

Det må da ha vær fler alternativer å kunne velge mellom den gangen ?

hvis det var slik at uansett om man valgte en windows pc eller Apple pc måtte ha ekstra utstyr for få god lyd hvorfor ble det da ikke død løp   ?

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...