Gå til innhold

Apple får nesten hele overskuddet fra verdens mobilsalg


Anbefalte innlegg

 

Nå er jo Apple i en særstilling her

men hva gjør Apple for å unngå slik episoder ?

Apple er akkurat nå i en særstilling som det mest populære merke blant ungdomt. De har på ingen måte markedet alene, jeg tror Apple og Samsung er omtrent like store som merker. Android er desidert størst som OS.

Hva KAN egentlig Apple gjøre med dette? Gjøre seg mer upopulære? Tror neppe det er noe som noen produsent vil ha som strategisk mål. Selvsagt prøver Apple å få til det samme som alle andre produsenter, å bli størst mulig innen sine markedssegmenter. Noe annet ville vel vært merkelig...?

Mye som Apple kunne gjort tidligere . Har du sett dokumentaren om ipod og filosofien til apple forresten og hvordan merkevaren skulle bygges opp ?

De prøve med 5C - men den karakteriseres som flopp (ingen ville ha den). Og produksjonen stopper nå i 2015 helt.

 

Men man vil uansett ha mobbere og mobbeofre , spesielt i jenteflokker 12-15 sier ekspertene . Hvor det å være akseptert innebærer å ha en iPhone fordi det gir aksept og status.

Og det var som et svar på din kommentar til elgen om at du ikke vet om noen som presses til å kjøpe noe fra apple.

 

Det er ikke noe jeg forventer Apple kan gjøre noe mere med , og det har jeg heller ikke sagt .

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Mye som Apple kunne gjort tidligere . Har du sett dokumentaren om ipod og filosofien til apple forresten og hvordan merkevaren skulle bygges opp ?

De prøve med 5C - men den karakteriseres som flopp (ingen ville ha den). Og produksjonen stopper nå i 2015 helt.

Men man vil uansett ha mobbere og mobbeofre , spesielt i jenteflokker 12-15 sier ekspertene . Hvor det å være akseptert innebærer å ha en iPhone fordi det gir aksept og status.

Og det var som et svar på din kommentar til elgen om at du ikke vet om noen som presses til å kjøpe noe fra apple.

Det er ikke noe jeg forventer Apple kan gjøre noe mere med , og det har jeg heller ikke sagt .

Nei, jeg har ikke sett den dokumentaren.

 

 

La meg ta en av dine setninger og skrive den om ørlitt...:

 

"Men man vil uansett ha mobbere og mobbeofre , spesielt i jenteflokker 12-15 sier ekspertene . Hvor det å være akseptert innebærer å ha en XXX fordi det gir aksept og status".

 

For mobiltelefoner er akkurat nå dette antagelig nå iPhone i de miljøene der dette skal til for å få aksept. For andre miljøer kan det være klær. Sko. Vesker. Moped. Slalomski-merke. Mac/Windows. Hva-som-helst-annet merke...

 

Når jeg vokste opp, lenge før mobiltelefoner og Internett, var det klær, sko, sykkel, og helt sikkert andre ting jeg har glemt nå. Det var et press om ha "det riktige" da også. Det er antagelig ikke noe enklere nå, kanskje til og med verre. Fremtiden ser vel heller ikke lys ut i forhold til å tro at dette går over.

 

Jeg kan forstå at det er lettvint å la Apple bli en skyteskive for alt som er galt rundt dette, men for meg blir det feil. Det finnes ikke et firma på planeten som ikke ville vært Apple, hvis de bare hadde fått det til.

Lenke til kommentar

Nei, jeg har ikke sett den dokumentaren.

Det var jo rart.

 

La meg ta en av dine setninger og skrive den om ørlitt...:

 

"Men man vil uansett ha mobbere og mobbeofre , spesielt i jenteflokker 12-15 sier ekspertene . Hvor det å være akseptert innebærer å ha en XXX fordi det gir aksept og status".

La meg skrive den om ørlite.... og vise til starten av diskusjonen i post #67 hvor jeg skriver :

Slik atferd og sosialt press i ulike steder ... skolemiljøer og grupperinger .

Underforstått samme aldersgruppe 12-15 jenter. Alle er ikke slik og det har jeg ikke påstått heller.

 

Og som foreldre med presset økonomi eller aleneforeldre er det vanskelig å komme utenom at det er irrasjonelle valg å innfri. Å måtte velge og betale ekstra for et merke/type for å unngå at barna dine mobbes er i mitt hode ikke okay.

 

 

 

For disse enkelt tilfellene og miljøer jentegrupperinger det vises til ...

Sett inn i XXX

Mobiltelefon :Iphone (siste modell , annet er ikke akseptert)

F.eks for andre "ting" som forøvrig ikke diskusjonen gjelder iforbindelse med innlegget #67 og de etter dette.

Veske :Lois Votton

Støvler: Hunter

Gensere : Ralph Laurent

Men det er OT da diskusjonen gjelder apple/iPhone som status symbol og aksept og ureelle irrasjonelle valg gjort på de kriterier som tildels elgen har touchet.

 

Jeg kan forstå at det er lettvint å la Apple bli en skyteskive for alt som er galt rundt dette, men for meg blir det feil. Det finnes ikke et firma på planeten som ikke ville vært Apple, hvis de bare hadde fått det til.

Jeg angriper ikke apple overhodet her.

Bare kommer med en fakta opplysning til deg om at det utover press i ulike jentegruppemiljøer 12-15 år om at den eneste mobilen som gir "aksept" er iPhone.

 

 

Jeg tror vi gir oss der Rognkas...

Endret av syar2003
Lenke til kommentar

nå høres du nesten  ut som du heller vil forsvare det negative en å  være skeptisk til det

 

jeg menr at Apple burde absolutt burde gjøre noe med motepresset her  . spesielt når de med dårlig råd blir tvunget til kjøpe den dyreste telefon på markedet.

 

jeg kommer ikke på så mye akkurat nå , men det hadde jo hjulpet denne jenta kunne vinne en Iphone 6

problemet er at Apple i slike tilfeller bygger opp en forestilling at penger vokser på trær og har du ikke penger så er det din egen feil

 

Da har man igjen den samme effekten man ser i bare noen få andre sammenheng der folk må ha produktet koste koste hva det vil .

Da kan det ende med både tyveri og smuling hvis det går veldig langt

Lenke til kommentar

nå høres du nesten ut som du heller vil forsvare det negative en å være skeptisk til det

 

jeg menr at Apple burde absolutt burde gjøre noe med motepresset her . spesielt når de med dårlig råd blir tvunget til kjøpe den dyreste telefon på markedet.

 

jeg kommer ikke på så mye akkurat nå , men det hadde jo hjulpet denne jenta kunne vinne en Iphone 6

problemet er at Apple i slike tilfeller bygger opp en forestilling at penger vokser på trær og har du ikke penger så er det din egen feil

 

Da har man igjen den samme effekten man ser i bare noen få andre sammenheng der folk må ha produktet koste koste hva det vil .

Da kan det ende med både tyveri og smuling hvis det går veldig langt

gjøre noe med motepresset ????????

Ellers går det bra? mener du at selskaper skal begynne å prøve å selge mindre med en gang det meldes om kjøpepress blant diverse grupper? er du seriøs??

de med dårlig råd presses til å kjøpe iPhone. de med dårlig råd presses til mye i samfunnet vårt, mobil er et av de små problemene. kostnadene rundt idrett og andre aktiviteter er et større problem, fattige familier som ikke har råd å dra på ferie som 95% av de andre har er et stort problem.

og med tanke på andelen android i markedet så er det nok flere modeller enn iphone som er akseptert.

 

tyveri, smugling.... hvorfor ikke ta med drap? kanskje du tvinges til å drepe noen for å få siste iphone! nei å nei dette må apple gjøre noe med!

Endret av UrgeLoL
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det er det nettop det dreier seg om , å ikke lokke unødvendig mye penger fra de som ikke her råd til kjøpet

her bør du tenke deg om før du mener at Apple bare skal ture frem slik de gjør

hva gjør  det at de taper lit på å ta hensyn til de som føler at motepresset blir for stort ?

her har de faktisk en mulighet til gjør noe ingen andre har gjort før

 

når folk blir desperate så går de til ytterligheter som smugling ,tyveri og til og med drap

ja, enkelt er jo helt desperat i få tak i denne telefonen som denne jenta var 

Lenke til kommentar

Det er det nettop det dreier seg om , å ikke lokke unødvendig mye penger fra de som ikke her råd til kjøpet

her bør du tenke deg om før du mener at Apple bare skal ture frem slik de gjør

hva gjør det at de taper lit på å ta hensyn til de som føler at motepresset blir for stort ?

her har de faktisk en mulighet til gjør noe ingen andre har gjort før

 

når folk blir desperate så går de til ytterligheter som smugling ,tyveri og til og med drap

ja, enkelt er jo helt desperat i få tak i denne telefonen som denne jenta var

du er virkelig morsom! gleder meg på en måte til hvert innlegg du kommer med. hvordan tenker du at apple skal passe på at de som egentlig ikke har råd til produktene deres ikke kjøper de. spesiell kredittsjekk før kjøp kanskje??

Lenke til kommentar

 

Det er det nettop det dreier seg om , å ikke lokke unødvendig mye penger fra de som ikke her råd til kjøpet

her bør du tenke deg om før du mener at Apple bare skal ture frem slik de gjør

hva gjør det at de taper lit på å ta hensyn til de som føler at motepresset blir for stort ?

her har de faktisk en mulighet til gjør noe ingen andre har gjort før

 

når folk blir desperate så går de til ytterligheter som smugling ,tyveri og til og med drap

ja, enkelt er jo helt desperat i få tak i denne telefonen som denne jenta var

du er virkelig morsom! gleder meg på en måte til hvert innlegg du kommer med. hvordan tenker du at apple skal passe på at de som egentlig ikke har råd til produktene deres ikke kjøper de. spesiell kredittsjekk før kjøp kanskje??

 

Da har du misforstått totalt ( lit morsomt i grunnen , men også frustrerende  ) 

Det handler rett og slett om moral , ikke noe annet

her er det rett og slet å innse at har man ikke råd  så har man ikke råd  og leve med det

 

jenta ble rasende fordi moren ikke kjøpte rett modell .

det mangel på oppførsel og respekt for foreldrene sine 

 

da bør også Apple i grådighetens navn innse at de ikke skal lokke forl som ikke har råd til kjøpe så dyre produkter

Detter noe man kan spare til

 

Hvis det er slik så har man ikke respekt for jobb og penger lenger og tror at alt er gratis

Tenk på de som jobber ræva av seg og har likevel  ikke råd til alt de ønsker seg mens andre bare sitter der å mottar penger fra far , mor , onkel eller tante bare fordi gjør det bra i foretningslivet

 

Respekten forsvinner hvis man bare kan forlange ting og så få det

Endret av den andre elgen
Lenke til kommentar

her det  dere som er helt på vidda , for dere forstår ikke problemet

Når man lager et produkt mange vil ha , og det koster veldig mange penger så er ikke produsenten helt fritatt fra moral, slik dere fremstiller det 

De har et ansvar her også , ellers blir det et negativ punkt for Apple

 

men dett forstår dere ikke fordi "Apple er så bra at det gjør ikke feil"

Lenke til kommentar

her det  dere som er helt på vidda , for dere forstår ikke problemet

Når man lager et produkt mange vil ha , og det koster veldig mange penger så er ikke produsenten helt fritatt fra moral, slik dere fremstiller det 

De har et ansvar her også , ellers blir det et negativ punkt for Apple

 

men dett forstår dere ikke fordi "Apple er så bra at det gjør ikke feil"

Så hva mener du Apple skal gjøre da?

 

Hva skal Samsung gjøre, fordi Edge S6 er så bra?

 

Eller Alienware fordi de skaper så rå spill-PC'er?

 

Skal disse gå aktivt inn i oppdragelsen av disse barna, så de ikke blir bortskjemte? Jeg tror de fleste mener at det er foreldrenes ansvar, og ikke store firma.

Lenke til kommentar

 

her det  dere som er helt på vidda , for dere forstår ikke problemet

Når man lager et produkt mange vil ha , og det koster veldig mange penger så er ikke produsenten helt fritatt fra moral, slik dere fremstiller det 

De har et ansvar her også , ellers blir det et negativ punkt for Apple

 

men dett forstår dere ikke fordi "Apple er så bra at det gjør ikke feil"

Så hva mener du Apple skal gjøre da?

 

Hva skal Samsung gjøre, fordi Edge S6 er så bra?

 

Eller Alienware fordi de skaper så rå spill-PC'er?

 

Skal disse gå aktivt inn i oppdragelsen av disse barna, så de ikke blir bortskjemte? Jeg tror de fleste mener at det er foreldrenes ansvar, og ikke store firma.

 

Nå er det selvsagt fordene sitt ansvar at ungen oppfører seg

det er også sitt ansvar at de ikke "stjeler" penger fra personer som ikke har råd .

den enste måten å kontrollere det på er at betjeningen i butikken viser moral og ikke godtar at ungen presser ordrene når de er i butikken.

 

Hvis jeg skulle drive butikk så vill jeg ikke vite av kunder som er preet til kjøp

Lenke til kommentar

Hadde du drevet butikk hadde du ikke vært tjent med å være så kresen på kundegruppen.

Man driver butikk for å tjene penger.

Men skulle man vært grådig , drive med dårlig moral, o.s.v så ville man ha gått konkurs når kundene forsvant

Det er jo stedig restauranter som bare er der for en kort tid for så å legge ned

det finnes handverkere som baser seg på grådighet , samtidig som de ikke bryr seg om selve arbeidet

Lenke til kommentar

den enste måten å kontrollere det på er at betjeningen i butikken viser moral og ikke godtar at ungen presser ordrene når de er i butikken.

Er du virkelig seriøs nå? Jeg har ikke sagt dette tidligere, men nå begynner også jeg å tro at du troller. Hvis ikke var dette ekstremt lite gjennomtenkt.

 

Du kan ikke som forhandler nekte noen å kjøpe en vare fordi du mener at ungene presser de til det. Eller fordi du mener kunden er hjernevasket, sau eller noe annet. Da hadde du snart fått problemer med Forbrukerrådet, dårlig omtale i aviser og media, kundeflukt og sviktende omsetning. Og det hadde du fortjent også.

 

Og nå er det plutselig forhandler sitt ansvar, selv om du tidligere skrev at det var Apple sitt ansvar. Bestem deg da.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Hadde du drevet butikk hadde du ikke vært tjent med å være så kresen på kundegruppen.

Man driver butikk for å tjene penger.

Men skulle man vært grådig , drive med dårlig moral, o.s.v så ville man ha gått konkurs når kundene forsvant

Det er jo stedig restauranter som bare er der for en kort tid for så å legge ned

det finnes handverkere som baser seg på grådighet , samtidig som de ikke bryr seg om selve arbeidet

 

Ingen butikker nekter noen å kjøpe noe på det grunnlaget du nevner.

 

Og det er ikke noen spesielt stort konkursras blant mobilbutikker for tiden, så dette er oppspinn fra din side. Nok en gang.

Lenke til kommentar

Skjønner ikke hvorfor du fortsetter med denne agendaen din. Dobbeltmoral kalles det. Jeg har nemlig hørt fra en kompis at det merke din tastetelefon er, de brukte barn til å sitte å smi tastene ut av et solid stykke plastikk. Plastikken måtte barna også lage i utrolig varme rom hvor de pustet inn livsfarlige stoffer. Leste også en plass, en gang, plutselig, tror jeg, at tastetelefoner er roten til alt ondt. Så du og de som har tastetelefon er skyld i all krig i verden!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...