Gå til innhold

Apple får nesten hele overskuddet fra verdens mobilsalg


Anbefalte innlegg

Det som plager meg ar at så alt for mange av Apple brukerne ( altså ikke alle )  virker å være  veldig arrogante i forhold til det som er normal , som man både skal vise seg frem og samtidig forsvare valget sitt med livet som innsats

Det som plager meg, er at så alt for mange av Android-brukerne (altså ikke alle) elsker å rakke ned på Apple/iPhone i enhver tråd som omhandler Apple/iPhone. Og å mobbe de som har iPhone er også noe alt for mange Android brukere synes er kjempefestlig.

 

Det påstås at vi er hjernevasket, at vi har gått på psykologikurs hos Apple og mange andre nedsettende kommentarer.

 

Jeg skjønner ikke hvorfor det er så viktig å være så arrogante mot de som har noe annet. Hvorfor må de forsvare sitt valg så sterkt at de synker så lavt? Jeg har hatt både Android og iPhone, og har ikke snakket nedsettende om noen av merkene uansett hva jeg har hatt på det aktuelle tidspunktet. Kanskje fordi jeg har god nok erfaring med begge til å forstå at begge har sine sterke og svake sider i forhold til hverandre?

 

Kanskje du, Elgen, og noen andre her inne (både på iPhone og Android siden) burde prøve det samme?

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

nå er det merkelig at du ikke har fått med deg at Apple levert på ta ideer fra andre , og så gjøre enkelte forandringer.

hvis man da skal skryte dem opp i skyene blir det helt feil for meg , til og med lite rettferdig for de som var først ute med ideene

 

Apple lever på å ta ideer fra andre? Dette må du, som vanlig, dokumentere.

 

Mener du at iPhone ikke var en radikal forandring fra telefonene som kom før den?

 

slike teig pleier å grugnere seg , slik at man får flere med omtrent samme syn

 
Eh, hva?
 

det du forventer er ikke bare påstander ( det er ikke alle som kan dokumenteres fordi de er låst ut fra almenheten )  men også at jeg skal dokumentere minemeninger . hvordan i pokker skal man få det til når det kun er mine meninger ?

 
Du kan kalle påstandene dine "meninger". Det er like fullt påstander, og må dokumenteres.
 

jeg ønsker å diskutere hvilket fenomen får enkelte av Apple brukerne til  inngå en  symbiose med Apple. det virker ihvertfall slik når de nesten får psykotiske problemer hvis de kommer noe negativ om telefonen, nettbrettet  eller pcen de har valg.

 
Nei, de blir irritert på at slike som deg, som til og med innrømmer at dere ikke har peiling men bare gjentar noe dere tror dere har lest et eller annet sted på nettet eller hørt et eller annet sted, f.eks. at iOS for Mac må oppdateres med Adobe-programvare.
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Det som plager meg ar at så alt for mange av Apple brukerne ( altså ikke alle )  virker å være  veldig arrogante i forhold til det som er normal , som man både skal vise seg frem og samtidig forsvare valget sitt med livet som innsats

 

Hva med din egen arrogante holdning til alt som har med Apple å gjøre? Hva med måten du selv angriper Apple med livet som innsats?

 

Fei for din egen dør før du møkker til andres.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

 

 

Kremt : jeg ville bare minne deg på at det nyter ikke å argumentere mot en som har tatt psykologi kurs hos Apple

Får stille deg samme spørsmål også, selv om jeg ikke har store forhåpninger til svarene...:

 

Hvorfor plager det deg at jeg handler hos Apple?

 

Hadde jeg vært smartere om jeg insisterte på å handle alle mine ting hos f.eks. Sony?

 

det plager ikke meg

Det som plager meg ar at så alt for mange av Apple brukerne ( altså ikke alle )  virker å være  veldig arrogante i forhold til det som er normal , som man både skal vise seg frem og samtidig forsvare valget sitt med livet som innsats

 

Det skulle vel ikke ha noe med at etter bortimot enhver artikkel som omhandler Apple så pepres Apple brukere med drittslenging og nærmest hat? Man blir kalt sau, idiot, hjernevasket, slave, disippel osv.... Når man blir angrepet på en slik måte vil det for mange være naturlig å gjøre et forsøk på å forsvare seg.

 

Hvor ofte ser du en artikkel eller diskusjon om Samsung, Sony, LG osv. bli torpedert av Apple brukere? Det skjer nok innimellom, men i ekstremt mye mindre grad enn motsatt.

 

Det kan tidvis være fascinerende å observere hvor mye tid og energi enkelte bruker på å rakke ned på å slenge dritt om produkter de overhodet ikke er interessert i og ofte faktisk aldri har prøvd.

 

Det forlanges nærmest at en Apple bruker må forsvare sine valg. For han/hun må jo være hjernevasket av Apple? Eller være idiot? Eller kunnskapsløs? Eller...?

 

At debattanter som du nærmest undervurderer min evne til å ta egne valg, og ha egne meninger ut fra egne erfaringer er ikke noe jeg kan akseptere.

Lenke til kommentar

Når der nå har rast fra dere så er det mye tull her

 

Når jeg skriver menge så tror dere bestandig at det er dere få som har kometer på denne siden ( jeg kan ikke si du til alle her i samme innlegg )  jeg sikter til

det er veldig feil

 

 

 

Apple lever på å ta ideer fra andre? Dette må du, som vanlig, dokumentere.

 

Mener du at iPhone ikke var en radikal forandring fra telefonene som kom før den?

 

det er jo derfor at enkelte ting blir bedre ellers så vil det ha ta enda flere år før den duket opp

Det er versjon 6 som gjelder i dag , hadde de ikke hentet ideen sine fra adndre så hadde man nok sitte med Iphone 1 i dag

 

 

Du kan kalle påstandene dine "meninger". Det er like fullt påstander, og må dokumenteres.

påstander kan nok dokumenteres i de fleste tilfeller , det kan ikke meninger .

så slutt å tulle med det

 

 

Nei, de blir irritert på at slike som deg, som til og med innrømmer at dere ikke har peiling men bare gjentar noe dere tror dere har lest et eller annet sted på nettet eller hørt et eller annet sted, f.eks. at iOS for Mac må oppdateres med Adobe-programvare.

her er du fullstendig blid .

det er provoserende at du ikke klarer å lese hva den saken dreide seg om heller.

til tross for at jeg har forklart det 4-5 ganger i denne tråden

her viser du faktisk arroganse

da har jeg et bevis for at Apple brukere kan være veldig arrogante

 

det er anda en ting dere tar feil om meg

siden android bare brukes på telefoner med berørings skjerm så er jeg ikke bland de androidbrukere dere eer så redde for 

jeg har en Nokia telefon med knapper

Lenke til kommentar

 

 

Du kan kalle påstandene dine "meninger". Det er like fullt påstander, og må dokumenteres.

påstander kan nok dokumenteres i de fleste tilfeller , det kan ikke meninger .

så slutt å tulle med det

 

 

Du har kommet med mange påstander uten å dokumentere noe som helst.

 

Og dine "meninger" er basert på andres opplevelser og påstander.

 

Det blir ikke mye troverdighet av slikt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

Apple lever på å ta ideer fra andre? Dette må du, som vanlig, dokumentere.

 

Mener du at iPhone ikke var en radikal forandring fra telefonene som kom før den?

 

det er jo derfor at enkelte ting blir bedre ellers så vil det ha ta enda flere år før den duket opp

Det er versjon 6 som gjelder i dag , hadde de ikke hentet ideen sine fra adndre så hadde man nok sitte med Iphone 1 i dag

 

 

Det kan tidvis være vanskelig å skjønne hva du egentlig mener. Du snakker jo nærmest mot deg selv.

 

Du mener det er negativt at Apple har tatt ideer og teknologi fra andre samtidig som du skriver at det er av samme årsak at ting blir bedre.

 

Selvfølgelig har Apple gjort det. Akkurat som alle andre produsenter av forbrukerelektronikk.

 

Alle "stjeler" litt av hverandre og videreutvikler og forbedrer. Det er det som er så fint med konkurranse. De produsentene som ikke gjør det og ikke følger med i timen får et problem. Ref. Nokia.

 

Jeg skjønner ærlig talt ikke hvor eller hva du egentlig vil? Du går konstant i sirkel og kverner og kverner om det samme om og om igjen uten å komme noen som helst vei. Har du virkelig ikke noe bedre å bruke tiden din på enn å snakke negativt om noe du ikke har noen som helst erfaring med eller interesse for? Har du ikke en hobby du kan bruke tiden på? Noen venner eller familie du kan besøke?

 

Beklager, men nå har det gått så langt at jeg begynner å undres om du har betalt for å "henge rundt her" for å slenge ut tøys og vas...

Lenke til kommentar

hvis der ikke har forstått det så reagerer jeg når Apple stjeler ider fra andre , gjør en liten justering , panterer det og så får skryt for "nyvinningen" .

panteringen gjør også at andre strengt tatt ikke får lov til å bruke samme ide

 

Jeg foreslår at du kommer med eksempler og dokumentasjon på i hvilke tilfeller dette har skjedd.

 

Hvis ikke blir dette igjen nok en påstand fra deg uten noen som helst troverdighet. Det blir bare verre og verre.

Endret av Valotunk
  • Liker 1
Lenke til kommentar

siden android bare brukes på telefoner med berørings skjerm så er jeg ikke bland de androidbrukere dere eer så redde for 

jeg har en Nokia telefon med knapper

 

Jeg har et spørsmål til deg, Elgen, og dette må du svare på for å oppklare en helt essensiell ting.

 

Du har ikke erfaring med Android.

Du har ikke erfaring med iPhone.

 

Likevel mener du (ja, du skriver at det er din mening, ikke en påstand) at Android er så mye bedre.

 

Hvordan kan du mene noe om noe du ikke har prøvd? Og ikke kom med det våset om at du har lest noe et sted, for da er det ikke lenger din egen mening. Da er det en påstand som må dokumenteres.

 

Kanskje burde du heller starte en tråd om hva som er fordelene med en knappetelefon i forhold til en smart-telefon? Da har du i hvert fall erfaring med ett av produktene.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

 

siden android bare brukes på telefoner med berørings skjerm så er jeg ikke bland de androidbrukere dere eer så redde for 

jeg har en Nokia telefon med knapper

 

Jeg har et spørsmål til deg, Elgen, og dette må du svare på for å oppklare en helt essensiell ting.

 

Du har ikke erfaring med Android.

Du har ikke erfaring med iPhone.

 

Likevel mener du (ja, du skriver at det er din mening, ikke en påstand) at Android er så mye bedre.

 

Hvordan kan du mene noe om noe du ikke har prøvd? Og ikke kom med det våset om at du har lest noe et sted, for da er det ikke lenger din egen mening. Da er det en påstand som må dokumenteres.

 

Kanskje burde du heller starte en tråd om hva som er fordelene med en knappetelefon i forhold til en smart-telefon? Da har du i hvert fall erfaring med ett av produktene.

 

da svar  jeg deg med et annet spørsmål .

hvordan får du det til at jeg mener at android er bedre en IOS  ?

 

den erfaringen jeg har med android er de få gangen jeg måt hjelpe broren min med å stille inn noe på telefonen hans

 

Det nytter ikke komme med påstander for å få dem bekrefte eller avkreftet

Det nytter ikke å komme med meninger om hvordan Apple oppfører seg dårlig

Det nytter ikke å be dere roe dere ned litt

 

Uansett hva man skriver så går dere til frontal angrep i den forvissing om Apple skal forsvares med livet som innsatt.

det må da gå an å være saklig også .

kanskje er det ting man har misforstått . det betyr ikke at man er et troll av den grunn

 

men her viser dere forakt for alle som ikke liker ting Apple gjør

Lenke til kommentar

Overse han, Molekylet. Kanskje hvis han ikke lenger får noen kommentarer på det han skriver, så enten slutter han med våset, eller så går han inn i Nokia-tråden der han kan øse av sin kunnskap.

Du bør roe deg ned , for du fremstår som rene diktatoren for å ignorere alt som folk misliker ved Apple.

slik at hver gang noen har innvendinger så går du i strupen for få vekk disse meningene 

Lenke til kommentar

det er ingen er inne som viser forakt mot de som ikke liker apple, eller som sier negative ting om Apple. jeg ser bare folk som viser forakt mot en eneste bruker(deg) som driver å troller.

 

ser du noen andre her inne som holder på som deg? ser du noen som backer opp dine påstander og meninger? selv ikke de mest harbarka apple motstanderene her inne gidder å noe med denne tråden å gjøre.

Lenke til kommentar

det er ingen er inne som viser forakt mot de som ikke liker apple, eller som sier negative ting om Apple. jeg ser bare folk som viser forakt mot en eneste bruker(deg) som driver å troller.

 

ser du noen andre her inne som holder på som deg? ser du noen som backer opp dine påstander og meninger? selv ikke de mest harbarka apple motstanderene her inne gidder å noe med denne tråden å gjøre.

det er nettop det dere gjør ,for der har fått det for dere at jeg skal sensurenes vekk hver gang jeg er lit negativ.

i stedet for diskutere problemet så skal det sensureres vekk. som om ingen skal få øov til å være negativ mot Apple.

 

har dere ikke tenkt på hvilke signaler det gir ut av forumet ? 

Lenke til kommentar

det er ingen er inne som viser forakt mot de som ikke liker apple, eller som sier negative ting om Apple. jeg ser bare folk som viser forakt mot en eneste bruker(deg) som driver å troller.

ser du noen andre her inne som holder på som deg? ser du noen som backer opp dine påstander og meninger? selv ikke de mest harbarka apple motstanderene her inne gidder å noe med denne tråden å gjøre.

Så lenge moderatorene her inne ikke tar tak i sånn oppførsel som elgen (og noen få til) fremviser, så får vi ta tak i det selv. Den kanskje enkleste er "Brumunddal-metoden" der man i stillhet vender ryggen til og overser. Uten noe mer tull og tøys enn det. Det høres enkelt ut, men kanskje det er vanskelig å overse de mest provoserende tingene. Jeg tror likevel at det vil virke over tid. Man kan legge de til på Ignore, men da vil de fortsette å plage noen andre uten at de som plages kanskje kan få en varsel om det. Det er tross alt bedre å se sånt enn å ha satt de på Ignore.

Lenke til kommentar

 

det er ingen er inne som viser forakt mot de som ikke liker apple, eller som sier negative ting om Apple. jeg ser bare folk som viser forakt mot en eneste bruker(deg) som driver å troller.

ser du noen andre her inne som holder på som deg? ser du noen som backer opp dine påstander og meninger? selv ikke de mest harbarka apple motstanderene her inne gidder å noe med denne tråden å gjøre.

Så lenge moderatorene her inne ikke tar tak i sånn oppførsel som elgen (og noen få til) fremviser, så får vi ta tak i det selv. Den kanskje enkleste er "Brumunddal-metoden" der man i stillhet vender ryggen til og overser. Uten noe mer tull og tøys enn det. Det høres enkelt ut, men kanskje det er vanskelig å overse de mest provoserende tingene. Jeg tror likevel at det vil virke over tid. Man kan legge de til på Ignore, men da vil de fortsette å plage noen andre uten at de som plages kanskje kan få en varsel om det. Det er tross alt bedre å se sånt enn å ha satt de på Ignore.

 

Da må jeg spørre hvorfor er det bare du som er så aggressiv mot meg ?

De andre er uenige , men de går ikke av saftet for det 

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...