Gå til innhold

Apple får nesten hele overskuddet fra verdens mobilsalg


Anbefalte innlegg

Nå overdriver du .

er det et anslag av fobi for andre merker som har slått ut , eller ?

 

 

for å forklare det opprinnelige så vet man at reklamen har makt på hva man velger

Noen velger coca cola for de har lær av reklamen at det er best

siden de også synes at smaken er ok så er det ikke så interessert i å prøve noe annet.

og om en snaker andre sorter brus så smaker det ikke god for dem

 

jeg har en mistanke om at det er slik med de verst Apple tilhengerne også

de har jo følelser for Apple

 

man kan alltids dra det i andre retninger også , mot android .

Det gir likevel ikke et like stekt inntrykt av være bundet til favoritten sin

 

ser man så  på historien til Apple , med en del bråk med kunder opp gjennom tiden , noe media har vær veldig interessert i

så virker det noe underlig at så mange blir så  sterkt tilknyttet Apple

 

alt dette får meg til å lur på om alt har gått helt riktig for seg

om valget man tar , og velger bare fra Apple er det valget man vill ha foretatt uansett   ( altså helt frigiving ) eller om man er lurt til tro at det er det beste valget .

 

det finne jo en god del som bare vil kopier det andre velger , uten noen spesiell grunn

det får meg også til lure

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis det er noe du lurer på når det gjelder iPhone eller andre Apple-produkter, spør gjerne, så kan noen svare deg. Respekter svarene du i så fall får, for du får de antagelig fra folk som faktisk vet hva de snakker om. Da kan du kanskje lære noe.

Og det er deg, med dine 3" tykke lappe-briller?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Hvis det er noe du lurer på når det gjelder iPhone eller andre Apple-produkter, spør gjerne, så kan noen svare deg. Respekter svarene du i så fall får, for du får de antagelig fra folk som faktisk vet hva de snakker om. Da kan du kanskje lære noe.

 

Og det er deg, med dine 3" tykke lappe-briller?

Aner ikke hva lappe-briller er. Har etter hvert måtte ty til lesebriller, men jeg går ut fra at det er greit.

 

Om det er meg, eller andre, som svarer tror jeg ikke bør spille all verdens rolle. Jeg har nå i det minste brukt datautstyr fra veldig mange leverandører med mange ulike operativsystem og produsenter av maskinvare, så for hva det måtte være verdt så kan man kanskje trekke noe erfaring ut av det.

 

Men jeg tror uansett verken du eller elgen vil være enig i mine erfaringer...:-)

Endret av rogkas
Lenke til kommentar

den var annerledes ja,

om den var revolusjonærende kan nok diskuteres

senere utgaver har derimot ikke medfør så mye revolusjon 

 

Det kan neppe diskuteres, da den endret hele markedet. Alle begynte å lage telefoner som Apple, og den var veldig forskjellig fra det alle andre drev med på den tiden.

 

Da betyr det at du ikke respekter de som kritiserer Apple  ?
 
Jeg snakket om deg.

 

problemet er at mange av Apple brukerne ikke godtar argumenter mange andre bruker når de velger vekk Apple. og da får man en debatt om man skal bruke ratt eller joystick   for å navigere i systemet
 
Problemet er at slike som deg kommer med merkelige påstander og fantasifortellinger. Jeg har også forklart deg at jeg bruker Android og Windows alt, men det bryr du deg ikke om.
 
 

ser man så  på historien til Apple , med en del bråk med kunder opp gjennom tiden , noe media har vær veldig interessert i

så virker det noe underlig at så mange blir så  sterkt tilknyttet Apple

 

Jeg venter fortsatt på at du skal vise at Apple er verre enn andre, eller blant de verste. Det har du ikke klart. Det hindrer deg som vanlig ikke i å basere deg på påstander du aldri har klart å sannsynliggjøre.

 

Og du kaller andre hjernevasket?

Endret av hekomo
  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

 

Hvis det er noe du lurer på når det gjelder iPhone eller andre Apple-produkter, spør gjerne, så kan noen svare deg. Respekter svarene du i så fall får, for du får de antagelig fra folk som faktisk vet hva de snakker om. Da kan du kanskje lære noe.

Og det er deg, med dine 3" tykke lappe-briller?

Aner ikke hva lappe-briller er. Har etter hvert måtte ty til lesebriller, men jeg går ut fra at det er greit.

 

Om det er meg, eller andre, som svarer tror jeg ikke bør spille all verdens rolle. Jeg har nå i det minste brukt datautstyr fra veldig mange leverandører med mange ulike operativsystem og produsenter av maskinvare, så for hva det måtte være verdt så kan man kanskje trekke noe erfaring ut av det.

 

Men jeg tror uansett verken du eller elgen vil være enig i mine erfaringer...:-)

 

Ut fra det du har skrevet virker det som du sammenligner dine erfaringer 5 år siden med droid mot dagens i-dingser.

Også MS erfaringer 10-15 år gamle mot dagens OSX eller hva det heter.

Fordi noe ikke har fungert "en gang i tiden" betyr det ikke at det var sånn for andre, eller at det ikke fungerer nå.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

 

Hvis det er noe du lurer på når det gjelder iPhone eller andre Apple-produkter, spør gjerne, så kan noen svare deg. Respekter svarene du i så fall får, for du får de antagelig fra folk som faktisk vet hva de snakker om. Da kan du kanskje lære noe.

 

Og det er deg, med dine 3" tykke lappe-briller?
Aner ikke hva lappe-briller er. Har etter hvert måtte ty til lesebriller, men jeg går ut fra at det er greit.

Om det er meg, eller andre, som svarer tror jeg ikke bør spille all verdens rolle. Jeg har nå i det minste brukt datautstyr fra veldig mange leverandører med mange ulike operativsystem og produsenter av maskinvare, så for hva det måtte være verdt så kan man kanskje trekke noe erfaring ut av det.

Men jeg tror uansett verken du eller elgen vil være enig i mine erfaringer...:-)

Ut fra det du har skrevet virker det som du sammenligner dine erfaringer 5 år siden med droid mot dagens i-dingser.

Også MS erfaringer 10-15 år gamle mot dagens OSX eller hva det heter.

Fordi noe ikke har fungert "en gang i tiden" betyr det ikke at det var sånn for andre, eller at det ikke fungerer nå.

Og det har jeg da også gjentatt gang på gang i mine innlegg. Jeg både håper og tror at Android og Windows er mye bedre enn det var den gangen jeg brukte det. Og skulle det vise seg at jeg opplever Apple sine produkter og løsninger som like dårlige jeg syns Android og Windows var en gang i tiden, så bytter jeg nok fra Apple til noe annet.

 

Så langt er det lite som tyder på det da det fungerer betydelig mye bedre enn noe annet jeg har hatt av datadingser siden begynnelsen av 80-tallet. Dermed er det svært lite interessant å bytte ut noe som fungerer svært bra for meg og min familie, samt for mange av mine kollegaer på jobben. Men det kan jo endre seg det også.

 

Hva andre foretrekker endrer ikke noe på det hvert fall.

Endret av rogkas
Lenke til kommentar

 

Det kan neppe diskuteres, da den endret hele markedet. Alle begynte å lage telefoner som Apple, og den var veldig forskjellig fra det alle andre drev med på den tiden.

 

jeg tviler veldig på at det var Apple selv om kom på iden med telefonen , men de klarte det bar bedre an andre

 

de hadde jo noen andre gjort et forsøk , og bommet.

 

noe Apple kunne dra erfaringer av

 

 

Jeg snakket om deg.

du må ikke glemme at du ikke bare snakker til meg , men til flere som har de samme meningene som meg

 

snakker du til meg , så nakker du til andre også

 

 

Jeg venter fortsatt på at du skal vise at Apple er verre enn andre, eller blant de verste. Det har du ikke klart. Det hindrer deg som vanlig ikke i å basere deg på påstander du aldri har klart å sannsynliggjøre.

 

Og du kaller andre hjernevasket?

 

Det du forventer er at jeg skal sensurer vekk alt negativt om Apple dingser og bare komme med positive omtale

for hver gang jeg har dristet meg til å linke til en artikkel om en eler annen Apple dings så godtar dere kun positive omtal .

hver gang det er noe negativ så påståes det fra dere at det er noe galt med artikkelen , eller den er for gammel

 

det går ikke an diskutere noe seriøs da

 

kommer jeg med en forklaring på hvorfor jeg tror at saken er slikk eller slik så tar dere det som en direkte påstand som der lar dere irritere av.

da kan man heller ikke ta denne diskusjon seriøst

 

det er altså lov å være ening eller uenig , men hver gang jeg har at annet syn en dere så påpstår dere at jeg enten mangler erfaring , eller kunnskap.

hva om jeg har en hel annen erfaring og ser det fra en anen retning ?

Endret av den andre elgen
Lenke til kommentar

 

...bare en ørliten justering, jeg brukte MS Windows frem til rundt 2009. Altså ikke 10-15 år siden, men 5-6-7 år siden...:-)

Med andre ord så har du ikke noen erfaring med windows 7 eller senere utgaver

 

Det er jammen bra han ikke er så idiot at han  går inn i windows 7/8 eller 10 tråder for å fortelle hvor dårlig de er da. Som visse andre her inne gjør.

Hadde satt deg på ignore, men det er umulig å ikke lese innleggene dine da du blir sitert hele tiden. 

 

du må ikke glemme at du ikke bare snakker til meg , men til flere som har de samme meningene som meg

 

 

Sitatet over er fra litt lengre opp på siden.

Jeg må nok skuffe deg, har ikke sett et eneste medlem her inne støtte opp om dine synspunkter, synsinger og kommentarer. Og om det er noen her inne som kan si at de stiller seg bak elgen, så lykke til.

Lenke til kommentar

Det er jammen bra han ikke er så idiot at han  går inn i windows 7/8 eller 10 tråder for å fortelle hvor dårlig de er da. Som visse andre her inne gjør.

...

Nei, jeg har ingenting å gjøre i tråder om Windows eller Android. Det har hendt en sjelden gang at jeg har beveget meg inn i Android-tråder og kommentert på noen koblinger mellom Android og Apple, men som sagt det er sjelden.

 

Litt fordi de tingene ikke interesserer meg, men mest av alt fordi jeg ikke kan nok om de systemene lenger og da har jeg selvsagt veldig lite å bidra med. Men skulle jeg bli lei av Apple, så kan jeg sikkert gå inn der og spørre hvordan de syns Windows 20 eller Android Smørbukk er...:-)))

Lenke til kommentar

Litt fordi de tingene ikke interesserer meg, men mest av alt fordi jeg ikke kan nok om de systemene lenger og da har jeg selvsagt veldig lite å bidra med. Men skulle jeg bli lei av Apple, så kan jeg sikkert gå inn der og spørre hvordan de syns Windows 20 eller Android Smørbukk er...:-)))

 

Skulle dette være morsomt?

Folk som ikke engang har erfaring med win7 og snakker ned alt som er.

Det er nok sånne som dere som får mange amatører til å tro at f.eks Mac er frelseren for de som sitter på 7-8 år gamle utdaterte win-maskiner og skylder på OS fordi maskinen er totalt utdatert.

Lenke til kommentar

Vil tro det gjelder i enda større grad andre veien. Om man ikke liker Mac, så skal det litt til å gå til innkjøp av en maskin (gjerne til 15.000 og oppover) bare fordi man er nysgjerrig.

 

Personlig så sitter jeg på en maskin som kjører tre OS (OSX 10.10, Fedora 22 og W10). I hverdagsbruk (se film, surfe, Word, osv), liker jeg OS X helt klart best. W10 har endel 3D og renderprogrammer jeg ikke kommer utenom, og Fedora er helt klart best når jeg skal sitte og programmere. Selv om OS X funker bra der også når jeg ikke forholder meg like mye til terminalen. Terminalen i OSX og Fedora er riktignok ganske lik, da begge bygger på Unix.

Lenke til kommentar

 

Litt fordi de tingene ikke interesserer meg, men mest av alt fordi jeg ikke kan nok om de systemene lenger og da har jeg selvsagt veldig lite å bidra med. Men skulle jeg bli lei av Apple, så kan jeg sikkert gå inn der og spørre hvordan de syns Windows 20 eller Android Smørbukk er...:-)))

 

Skulle dette være morsomt?

Folk som ikke engang har erfaring med win7 og snakker ned alt som er.

Det er nok sånne som dere som får mange amatører til å tro at f.eks Mac er frelseren for de som sitter på 7-8 år gamle utdaterte win-maskiner og skylder på OS fordi maskinen er totalt utdatert.

Vet ikke hva som skulle være så morsomt med det. Jeg hadde Windows og Android, nå har jeg utstyr fra Apple. Bytte gjorde jeg for rundt 5-7 år siden. Hva er det som er så morsomt med det?

 

Hvis folk spør meg om hva de skal kjøpe av datadingser, og det skjer stadig vekk, så spør jeg de flere spørsmål relatert til det. Viser det seg at de bør handle Android, så anbefaler jeg det. Bør de ha Windows, så anbefaler jeg det. Kan hende bør de ha noe fra Apple, da anbefaler jeg det. Er det noe som er morsomt med det?

 

Hvor i all verden har jeg snakket ned alt som er? Min erfaring er som den er, men jeg har ikke noen gang snakket Windows eller Android ned på noen som helst måte. Det kan virke som du er skrudd sammen sånn at når du har tatt ditt valg, så er alt annet noe du misliker eller hater. Vel, de fleste normale mennesker fungerer ikke sånn. Man tar sitt valg basert på mange gjennomtenkte vurderinger og/eller erfaringer, deretter kjøper man det man syns er best for sine egne behov. Det betyr ikke at alle de andre er dårlige, bare at det man valgte var noe bedre. Skjønner du sånt?

 

For min del er det også sånn at når jeg har funnet frem til en leverandør som leverer med produkter og løsninger jeg er fornøyd med, så har jeg ikke noe stort behov for å bytte ut den leverandøren. Hvorfor skulle jeg det? Spesielt siden de jeg kan bytte til har jeg mange, mange års erfaring med og grunnen til at jeg byttet fra dem, var at jeg ikke var fornøyd med dem. Da bytter jeg ikke tilbake til dem, uansett om dem kanskje har bedret seg nå. Er det dette du syns er morsomt?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

jeg tviler veldig på at det var Apple selv om kom på iden med telefonen , men de klarte det bar bedre an andre

 

Faktum er at Apple lanserte nettopp denne telefonen, og ingen andre hadde noe lignende. Det som så skjedde var at alle fulgte etter Apple. Hvorfor skal du absolutt kverulere på dette? Hvorfor er det så viktig for deg å alltid rakke ned på Apple?

 

du må ikke glemme at du ikke bare snakker til meg , men til flere som har de samme meningene som meg. snakker du til meg , så nakker du til andre også

 
Det stemmer ikke. Andre oppfører seg ikke nødvendigvis som deg. Du representerer kun deg selv, og ikke alle andre.
 

Det du forventer er at jeg skal sensurer vekk alt negativt om Apple dingser og bare komme med positive omtale. for hver gang jeg har dristet meg til å linke til en artikkel om en eler annen Apple dings så godtar dere kun positive omtal .

 
Nei, det jeg forventer at du dokumenterer påstandene dine.
 

det er altså lov å være ening eller uenig , men hver gang jeg har at annet syn en dere så påpstår dere at jeg enten mangler erfaring , eller kunnskap. hva om jeg har en hel annen erfaring og ser det fra en anen retning ?

 

Det gjør du ikke. Du har for lengst innrømmet at du ikke har egne erfaringer, men at du baserer deg på ting du tror du har lest et eller annet sted på nettet.
Endret av hekomo
  • Liker 2
Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...