Gå til innhold

Apple får nesten hele overskuddet fra verdens mobilsalg


Anbefalte innlegg

her er det mye bug ,

  • dere bør ta mer hensyn til ordblindheten min , vær snill å ikke lag noe oppstyr ut av det
  • dere viser lit vel mye forakt for de som er lit skeptisk til lappe sine produkter
  • jeg og kremt forteller bare hvorfor vi er skeptisk men blir betraktet som troll

er det slik oppførsel folk som er opptatt av kvalitet og orden skal fronte ?

 

Du skjuler deg bak ordblindhet når det er selve innholdet i innleggene dine som er problemet.

 

Du prøver å fremstille deg selv som et offer samtidig som du ikke akkurat er forsiktig med omtalene dine av andre her.

 

jeg kan ikke dokumentere  "påstander" som er mange år gamle , som dere garantert vet om. å begrunne betyr heller ikke at man nødvendigvis må dokumenterer dem

 

Når du etter hvert har kommet med ganske mange virkelighetsfjerne påstander så mener jeg absolutt at du må kunne dokumentere ting. Påstander du ikke kan dokumentere bør man forkaste. Du har brukt opp tabbekvoten din for lengst.
 

Nå er det  nå engang slik at hvi noen skal fortjene premium betegnelsen så forventer man en ganske mye større kvalitets-følelse  på produktet. her er det jo bare noen få , av alle brukere av slik ting som får den følelsen. Da er jeg slet ikke så sikker på om Iphone og alle de andre produktene Apple er med på å lage forener premium betegnelsen

 

Du er ikke sikker, men du antar det likevel?
 

nå Apple heller ikke vil anerkjenne de norske kjøpslovene , angående reklamasjon så lurer man også på om det er det rette valget

 
Da var det bare for deg å komme med en kilde på at Apple ikke vil anerkjenne de norske kjøpslovene...
 

forstår dere , eller må jeg ta det anda grundigere ?

 
Jo mer du skriver om dette desto mer åpenbar blir din mangel på kunnskap og innsikt, dessverre.
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

 

For Guds skyld, elgen, ikke ta det grundigere. Det beste ville vært om du kan bruke ditt engasjement i tråder som handler om ting du kanskje kan noe om...

hva jeg kan og ikke kan har du veldig lite grunnlag til mene noen ting om

 

Det er også veldig tydelig hva du mener om de som ikke er begeistret for Apple .

det er likevel ikke noen grun til å gå av skaftet for det

det er nok av mennesker her inne som misliker/hater apple, uten at noen av de får kritikk for oppførselen sin. Siste troll her inne som holdt på i nogenlunde like baner var Vindicator, men han er heldigvis bannet og flyttet til itavisen.

Det du misforstår her er følgende: det er ikke det faktum at du kommer med kritikk som du får motatand for, det er det faktum at du kommer med synsing, ting du kanskje har hørt en gang i tiden, eller som du tror ditt og tror datt om. når du så blir møtt med motargumenter eller andres erfaringer, både med og uten dokumentasjon, så avfeier du den kjapt og blir dritsur å mener at alle bare er ute etter deg fordi du retter kritikk mot Apple. Samtidig så er det vanskelig å ta dine synsing og meninger rundt disse produktene særlig seriøst, da du ikke har erfaringer med de i det hele tatt. i tillegg eier du null fornuftig sans eller kildekritikk så du svelger alt hva kompsier sier eller media skriver om. Du ble f.eks sur når du ble snakket til angående hele adobe update osx greia, men denne saken viser jo bare hvor lite kildekritikk du legger i temaet. du lister opp gamle saker om feil på ladere som om at det er vanlig. apple har vel solgt 500-600-700 millioner enheter med ladere samt ekstra ladere så det at et parti ble vurdert betyr ikke så veldig mye. men media liker å skrive om det mestselgende mobilmerke i verden, så alt hauses opp, enten det er positivt eller negativt.

 

prøv å hør mer på andre brukere her inne, med tonnevis av erfaringen og masse kunnskap, noen til og med jobber med produktene til vanlig. slå av ord om religiøse, menigheter, konspirasjonsteorier etc, du skjemmer deg bare ut.

 

hvis du påstår at jeg er sur fordi jeg møter motstand , så sier det bare hvor lite du kjenner meg.

jeg har ikke vær sur en eneste gang i denne tråden

 

Det er derimot argumentene som du og de andre bruker jeg reagerer på

Mange av dem  har kun til hensikt å gjør produktene til noe som er en kunstig høy positiv opplevelse

 

Man tar en telefon , pynter på den fikser lit på programvaren og så påstår at det er en helt nye opplevelse.

Det kaller jeg ikke for en opplevelse men en overdrivlese.

Det er jo slik Apple har hold på siden den først Iphon-en kom på markedet

 

før den tid så de på hvilke telefoner som var på markedet

fant ut at de kunne forbedre det ved å "stjele"  lit fra hver av de som da var på markedet

 

 

javell :

noen gamle saker

http://mac1.no/forum/viewtopic.php?t=129737

http://www.vg.no/forbruker/teknologi/lyd-og-bilde/apple-bryter-norsk-lov/a/133909/

 

nyere saker

https://nrkbeta.no/2013/02/22/kundebehandling-ikke-apples-sterkeste-side/

http://vgd.no/forbruker/datahjelp/tema/1784992/tittel/umulig-aa-reklamere-paa-apple-produkter

http://ipod1.no/forum/viewtopic.php?t=291889

 

http://www.dinside.no/930266/apples-batteribytte-gir-deg-daarligere-vilkaar-enn-norsk-lov

 

gavner dette seg noe som skal være premium ?

Endret av den andre elgen
Lenke til kommentar

hvilke av mine argumenter er det du du tenker på nå? nå er jeg virkelig spent.

 

Ja, heldigvis har vi et godt forbrukervern her til lands og apple og andre produsenter har nok fått merke det på pengepungen, men hva er argumentet ditt her?

skal jeg ignorere mine 1. håndserfaringer med disse? skal jeg finne meg mobiler fra produsenter som aldri har noe negative episoder skrevet om seg i media eller på forum?

Endret av UrgeLoL
Lenke til kommentar

hvilke av mine argumenter er det du du tenker på nå? nå er jeg virkelig spent.

Du påstår jo at jeg er sur på dere og bare fant på ting for at det skulle virke negativt

det er jo veldig langt fra virkeligheten

 

og så skryter dere av telefonen og skal ha det til at den er så enkel å bruke at selv små barn kan bruk den

det er argumenter jeg ikke kjøper , når man hører om de som får problemer med å bruke den

 

da er unnskyldningene at de gjør feil , men da er ikke telefon så enkel å bruke hvis man lett kan gjøre feil

Lenke til kommentar

 

 

 

For Guds skyld, elgen, ikke ta det grundigere. Det beste ville vært om du kan bruke ditt engasjement i tråder som handler om ting du kanskje kan noe om...

hva jeg kan og ikke kan har du veldig lite grunnlag til mene noen ting om

 

Det er også veldig tydelig hva du mener om de som ikke er begeistret for Apple .

det er likevel ikke noen grun til å gå av skaftet for det

det er nok av mennesker her inne som misliker/hater apple, uten at noen av de får kritikk for oppførselen sin. Siste troll her inne som holdt på i nogenlunde like baner var Vindicator, men han er heldigvis bannet og flyttet til itavisen.

Det du misforstår her er følgende: det er ikke det faktum at du kommer med kritikk som du får motatand for, det er det faktum at du kommer med synsing, ting du kanskje har hørt en gang i tiden, eller som du tror ditt og tror datt om. når du så blir møtt med motargumenter eller andres erfaringer, både med og uten dokumentasjon, så avfeier du den kjapt og blir dritsur å mener at alle bare er ute etter deg fordi du retter kritikk mot Apple. Samtidig så er det vanskelig å ta dine synsing og meninger rundt disse produktene særlig seriøst, da du ikke har erfaringer med de i det hele tatt. i tillegg eier du null fornuftig sans eller kildekritikk så du svelger alt hva kompsier sier eller media skriver om. Du ble f.eks sur når du ble snakket til angående hele adobe update osx greia, men denne saken viser jo bare hvor lite kildekritikk du legger i temaet. du lister opp gamle saker om feil på ladere som om at det er vanlig. apple har vel solgt 500-600-700 millioner enheter med ladere samt ekstra ladere så det at et parti ble vurdert betyr ikke så veldig mye. men media liker å skrive om det mestselgende mobilmerke i verden, så alt hauses opp, enten det er positivt eller negativt.

 

prøv å hør mer på andre brukere her inne, med tonnevis av erfaringen og masse kunnskap, noen til og med jobber med produktene til vanlig. slå av ord om religiøse, menigheter, konspirasjonsteorier etc, du skjemmer deg bare ut.

 

hvis du påstår at jeg er sur fordi jeg møter motstand , så sier det bare hvor lite du kjenner meg.

jeg har ikke vær sur en eneste gang i denne tråden

 

Det er derimot argumentene som du og de andre bruker jeg reagerer på

Mange av dem  har kun til hensikt å gjør produktene til noe som er en kunstig høy positiv opplevelse

 

Man tar en telefon , pynter på den fikser lit på programvaren og så påstår at det er en helt nye opplevelse.

Det kaller jeg ikke for en opplevelse men en overdrivlese.

Det er jo slik Apple har hold på siden den først Iphon-en kom på markedet

 

før den tid så de på hvilke telefoner som var på markedet

fant ut at de kunne forbedre det ved å "stjele"  lit fra hver av de som da var på markedet

 

 

javell :

noen gamle saker

http://mac1.no/forum/viewtopic.php?t=129737

http://www.vg.no/forbruker/teknologi/lyd-og-bilde/apple-bryter-norsk-lov/a/133909/

 

nyere saker

https://nrkbeta.no/2013/02/22/kundebehandling-ikke-apples-sterkeste-side/

http://vgd.no/forbruker/datahjelp/tema/1784992/tittel/umulig-aa-reklamere-paa-apple-produkter

http://ipod1.no/forum/viewtopic.php?t=291889

 

http://www.dinside.no/930266/apples-batteribytte-gir-deg-daarligere-vilkaar-enn-norsk-lov

 

gavner dette seg noe som skal være premium ?

 

 

Ett lite tips: hvis du bytter ut "Apple" i søkene dine med et hvilken som helst annet merkenavn og produkt så vil det merkelig nok også dukke opp tilsvarende saker i bøtter og spann.

Lenke til kommentar

sitatet :

 

det er nok av mennesker her inne som misliker/hater apple, uten at noen av de får kritikk for oppførselen sin. Siste troll her inne som holdt på i nogenlunde like baner var Vindicator, men han er heldigvis bannet og flyttet til itavisen.

Det du misforstår her er følgende: det er ikke det faktum at du kommer med kritikk som du får motatand for, det er det faktum at du kommer med synsing, ting du kanskje har hørt en gang i tiden, eller som du tror ditt og tror datt om. når du så blir møtt med motargumenter eller andres erfaringer, både med og uten dokumentasjon, så avfeier du den kjapt og blir dritsur å mener at alle bare er ute etter deg fordi du retter kritikk mot Apple. Samtidig så er det vanskelig å ta dine synsing og meninger rundt disse produktene særlig seriøst, da du ikke har erfaringer med de i det hele tatt. i tillegg eier du null fornuftig sans eller kildekritikk så du svelger alt hva kompsier sier eller media skriver om. Du ble f.eks sur når du ble snakket til angående hele adobe update osx greia, men denne saken viser jo bare hvor lite kildekritikk du legger i temaet. du lister opp gamle saker om feil på ladere som om at det er vanlig. apple har vel solgt 500-600-700 millioner enheter med ladere samt ekstra ladere så det at et parti ble vurdert betyr ikke så veldig mye. men media liker å skrive om det mestselgende mobilmerke i verden, så alt hauses opp, enten det er positivt eller negativt.

 

fortelter jo det selv om det ikke står ordrett

Lenke til kommentar

sitatet :

 

det er nok av mennesker her inne som misliker/hater apple, uten at noen av de får kritikk for oppførselen sin. Siste troll her inne som holdt på i nogenlunde like baner var Vindicator, men han er heldigvis bannet og flyttet til itavisen.

Det du misforstår her er følgende: det er ikke det faktum at du kommer med kritikk som du får motatand for, det er det faktum at du kommer med synsing, ting du kanskje har hørt en gang i tiden, eller som du tror ditt og tror datt om. når du så blir møtt med motargumenter eller andres erfaringer, både med og uten dokumentasjon, så avfeier du den kjapt og blir dritsur å mener at alle bare er ute etter deg fordi du retter kritikk mot Apple. Samtidig så er det vanskelig å ta dine synsing og meninger rundt disse produktene særlig seriøst, da du ikke har erfaringer med de i det hele tatt. i tillegg eier du null fornuftig sans eller kildekritikk så du svelger alt hva kompsier sier eller media skriver om. Du ble f.eks sur når du ble snakket til angående hele adobe update osx greia, men denne saken viser jo bare hvor lite kildekritikk du legger i temaet. du lister opp gamle saker om feil på ladere som om at det er vanlig. apple har vel solgt 500-600-700 millioner enheter med ladere samt ekstra ladere så det at et parti ble vurdert betyr ikke så veldig mye. men media liker å skrive om det mestselgende mobilmerke i verden, så alt hauses opp, enten det er positivt eller negativt.

 

fortelter jo det selv om det ikke står ordrett

Da tror jeg du skal få noen til å lese det jeg skrev på nytt, for der er det INGENTING om å finne på ting. 

Lenke til kommentar

 

sitatet :

 

det er nok av mennesker her inne som misliker/hater apple, uten at noen av de får kritikk for oppførselen sin. Siste troll her inne som holdt på i nogenlunde like baner var Vindicator, men han er heldigvis bannet og flyttet til itavisen.

Det du misforstår her er følgende: det er ikke det faktum at du kommer med kritikk som du får motatand for, det er det faktum at du kommer med synsing, ting du kanskje har hørt en gang i tiden, eller som du tror ditt og tror datt om. når du så blir møtt med motargumenter eller andres erfaringer, både med og uten dokumentasjon, så avfeier du den kjapt og blir dritsur å mener at alle bare er ute etter deg fordi du retter kritikk mot Apple. Samtidig så er det vanskelig å ta dine synsing og meninger rundt disse produktene særlig seriøst, da du ikke har erfaringer med de i det hele tatt. i tillegg eier du null fornuftig sans eller kildekritikk så du svelger alt hva kompsier sier eller media skriver om. Du ble f.eks sur når du ble snakket til angående hele adobe update osx greia, men denne saken viser jo bare hvor lite kildekritikk du legger i temaet. du lister opp gamle saker om feil på ladere som om at det er vanlig. apple har vel solgt 500-600-700 millioner enheter med ladere samt ekstra ladere så det at et parti ble vurdert betyr ikke så veldig mye. men media liker å skrive om det mestselgende mobilmerke i verden, så alt hauses opp, enten det er positivt eller negativt.

 

fortelter jo det selv om det ikke står ordrett

Da tror jeg du skal få noen til å lese det jeg skrev på nytt, for der er det INGENTING om å finne på ting. 

 

Som jeg så du skreve ikke det direkte , men det måten du argumentere på som gir inntrykket at du forsøker å gjøre Iphone til noe mer positivt en det som er naturlig 

da finner der enten på argumenter eller aviser totalt det negative

det er jo tross alt personer som har teste Iphone og funnet ut at det ikke fungerer for dem .

det kan man ikke avvise

Lenke til kommentar

Man tar en telefon , pynter på den fikser lit på programvaren og så påstår at det er en helt nye opplevelse.

Det kaller jeg ikke for en opplevelse men en overdrivlese.

Det er jo slik Apple har hold på siden den først Iphon-en kom på markedet

 

før den tid så de på hvilke telefoner som var på markedet

fant ut at de kunne forbedre det ved å "stjele"  lit fra hver av de som da var på markedet

 

Du som ikke engang har prøvd disse produktene, hvordan kan du uttale deg om de er en ny opplevelse eller ikke?

 

Å påstå at alt den originale iPhone gjorde var å stjele litt fra hver av de som var på markedet alt er en såpass grovt feilaktig påstand at jeg begynner å lure på om du bare troller.

 

 

javell :

 

Dette var tynne greier. Du bekrefter nok en gang at du ikke har noe relevant å fare med. Du vil ikke finne en eneste bedrift i hele verden som ikke har hatt slike saker.

Endret av hekomo
Lenke til kommentar

når du drar denne tonen så viser du enda en gang at flesteparten av de som går do Apple produkter helst vil unngå å leve i den virkelige verden

jeg sier at Apple har stjålet lit fra hver , så satt det sammen på en annen måte.

vanligvis man si at det er positivt , men du negativiserer det  fordi jeg sier at det å kalle det for en opplevelse er en overdrivelse.

jeg kan være med på at silke måter å gjøre det er en forbedring ,  men å påstå at det er en stor opplevelse er en overdrivelse

 

 

Å påstå at alt den originale iPhone gjorde var å stjele litt fra hver av de som var på markedet alt er en såpass grovt feilaktig påstand at jeg begynner å lure på om du bare troller.

 

det er faktisk rart at du ikke har fått det med deg at Apple henter de fleste idene sine fra andre

icon basert oprativsystem kommer hverken fra Apple eller Microsoft men fra xerox dog med bruk av mus , slik det er på iphone uten mus

 

 

Du som ikke engang har prøvd disse produktene, hvordan kan du uttale deg om de er en ny opplevelse eller ikke?

Det betyr ingen ting så lenge det er nokk av meninger på nettet

 

 

Dette var tynne greier. Du bekrefter nok en gang at du ikke har noe relevant å fare med. Du vil ikke finne en eneste bedrift i hele verden som ikke har hatt slike saker.

 

så du mener at personer som forteller om problemer med Apple produktlisten lyver ?

 

da har du jo allerede bestem at alle som ikke bruke Apple produkter er dumme når de ikke vil bruke dem  

Lenke til kommentar

 

Du som ikke engang har prøvd disse produktene, hvordan kan du uttale deg om de er en ny opplevelse eller ikke?

 

Det betyr ingen ting så lenge det er nokk av meninger på nettet

 

 

Kanskje ikke for deg som baserer dine meninger på andres opplevelser.

 

Selv foretrekker jeg å danne meg mine egne meninger ut fra faktiske erfaringer og opplevelser.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

når du drar denne tonen så viser du enda en gang at flesteparten av de som går do Apple produkter helst vil unngå å leve i den virkelige verden

jeg sier at Apple har stjålet lit fra hver , så satt det sammen på en annen måte.

vanligvis man si at det er positivt , men du negativiserer det  fordi jeg sier at det å kalle det for en opplevelse er en overdrivelse.

jeg kan være med på at silke måter å gjøre det er en forbedring ,  men å påstå at det er en stor opplevelse er en overdrivelse

 

Da iPhone kom var tilnærmingen radikalt forskjellig fra det som var trendene i markedet. De ble jo blant annet latterliggjort for manglende fysisk tastatur og andre ting. Men så fulgte absolutt alle etter Apple i stedet. De etterapet måten Apple gjorde ting på.

 

Apple revolusjonerte altså mobilbransjen. De snudde alt på hodet.

 

Det betyr ingen ting så lenge det er nokk av meninger på nettet

 
Problemet er for det første at du ikke vet hvilke meninger som faktisk er velbegrunnet og hvilke som bare er usaklig oppgulp, og for det andre at du utviser en manglende evne til å skjønne hva andre skriver.
 

så du mener at personer som forteller om problemer med Apple produktlisten lyver ?

 
Nei, jeg mener at du som vanlig har kokt en usedvanlig tynn suppe. Med de bastante uttalelsene du kom med hadde jeg forventet at du hadde noe bedre enn noen løsrevne og tilfeldige artikler, enkelte tilbake til 2006.
 

da har du jo allerede bestem at alle som ikke bruke Apple produkter er dumme når de ikke vil bruke dem

 
Nei, jeg har funnet ut at slike som deg, som er blant de mest aktive Apple-motstanderne, ikke engang har prøvd produktene selv, og dere har egentlig ikke peiling på hva dere snakker om.
 

men så er det nå slik at man kan ikke bruke penger på alt mulig rart for å danne seg meninger alle disse tingene

 
Hvorfor må du da absolutt ha meninger om det?
 
Selv bruker jeg Android og Windows privat, men jeg har brukt både Mac og iPhone i forbindelse med jobb. Det vil si at jeg har et visst grunnlag å uttale meg på. Jeg har tidligere forklart hvorfor jeg foretrekker Android fremfor iOS, for eksempel.
 
Men det eneste du har å komme med er de rareste påstander som du stort sett nekter å underbygge.
  • Liker 4
Lenke til kommentar

 

Da iPhone kom var tilnærmingen radikalt forskjellig fra det som var trendene i markedet. De ble jo blant annet latterliggjort for manglende fysisk tastatur og andre ting. Men så fulgte absolutt alle etter Apple i stedet. De etterapet måten Apple gjorde ting på.

 

den var annerledes ja,

om den var revolusjonærende kan nok diskuteres

senere utgaver har derimot ikke medfør så mye revolusjon 

 

 

Nei, jeg mener at du som vanlig har kokt en usedvanlig tynn suppe. Med de bastante uttalelsene du kom med hadde jeg forventet at du hadde noe bedre enn noen løsrevne og tilfeldige artikler, enkelte tilbake til 2006.

Da betyr det at du ikke respekter de som kritiserer Apple  ?

 

 

Hvorfor må du da absolutt ha meninger om det?

 

fordi jeg er opptatt av slik ting

 

 

problemet er at mange av Apple brukerne ikke godtar argumenter mange andre bruker når de velger vekk Apple

og da får man en debatt om man skal bruke ratt eller joystick   for å navigere i systemet

Endret av den andre elgen
Lenke til kommentar

problemet er at mange av Apple brukerne ikke godtar argumenter mange andre bruker når de velger vekk Apple

og da får man en debatt om man skal bruke ratt eller joystick   for å navigere i systemet

Jeg respekterer, og godtar, alle argumentene for at folk ikke velger iPhone. Så lenge de har argumenter som har rot i virkeligheten. Men det som er ironisk, er at alle de som snakker mest nedsettende om iPhone, aldri har prøvd telefonen selv, og har ikke grunnlag for å uttale seg.

 

Skal man uttale seg om et produkt, så må man ha en viss erfaring med produktet. Man kan ikke lage seg en egen erfaring om noe ut fra hva andre sier og mener, rett og slett fordi folk er forskjellige... også er det veldig mye løse påstander og oppdiktede meninger på nett, og det virker som du har plukket opp ganske mange av de.

 

For alt vi og du vet, så kan det være at iPhone hadde vært den perfekte telefonen for deg. Kanskje du hadde fått et helt annet syn på smarttelefoner, fordi du fant ut at iPhone faktisk var ganske bra. Men det får du aldri vite, fordi du er for forutinntatt og har laget dine egne meninger basert på tilfeldige løse påstander som du finner på nett. Og du leser bare det du vil lese, nemlig at iPhone er dårlig. Alt det positive som skrives om iPhone hopper du glatt over. Og du gidder ikke å prøve telefonen engang. Men da får du for søren ikke sitte og spy ut negative meninger som om de er fakta, og som om du vet alt som er å vite om telefonen heller da.

 

Du insinuerte at iPhone-eiere er hjernevasket, tidligere i tråden. Men er det noen som er hjernevasket her, så er det deg.

Endret av Molekylet
  • Liker 3
Lenke til kommentar

for meg virker det som du overhode ikke har forstått problemstillingen.

 

det nytter ikke å skryte av software når det er tvilsom kundebehandling ( det er delte meninger der )

når de ikke forholder seg til standarden andre bruker i øyeblikket

at man må betale dyrt for kunne koble dingsen til andre sitt utstyr    

 

og så har mann det med at Apple skal bestem lit for mye forhold til det som kalles for frihet i andre telefoner

 

som telefon alene er det nok helt ok

 

 

jeg insultere ikke om de var hjernevasket , jeg spekulerte på om de kunne være en viss sammenheng i det

Endret av den andre elgen
Lenke til kommentar

jeg insultere ikke om de var hjernevasket , jeg spekulerte på om de kunne være en viss sammenheng i det

For din den er det ikke lenger noen grunn til å spekulere når det gjelder hjernevasken...

 

 

Kan du ikke være så snill å slutte med det våset ditt. Du aner ikke hva du snakker om, og da blir det bare tullete å påstå de tingene du gjør. Hvis det er noe du lurer på når det gjelder iPhone eller andre Apple-produkter, spør gjerne, så kan noen svare deg. Respekter svarene du i så fall får, for du får de antagelig fra folk som faktisk vet hva de snakker om. Da kan du kanskje lære noe.

 

Hvis du ikke ønsker å lære noe, så slutt å heng rundt i disse trådene for å spy ut av deg tullete oppgulp.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...