Gå til innhold

Apple får nesten hele overskuddet fra verdens mobilsalg


Anbefalte innlegg

 

hva jeg mener med "styr" har jeg svar på flere ganger

for øvrig så er det et norsk ord som betyr at noe er krevende å få i orden

 

Jeg spurte deg om hvor du svarte på dette. Altså, link til et innlegg. Du var jo ivrig etter å grave frem gamle innlegg da du skulle "bevise" at noen kalte deg en løgner. Da klarer du fint å finne frem et svar på dette også.

Jeg spør ikke om definisjonen på "styr". Jeg spør om hva slags "styr" du snakket om i forhold til Apple.

 

det er var jo det jeg viste dere for en del innlegg siden ( det blir nå  for mye jo å finne tilbake til riktig innlegg )

som sagt i tidligere innlegg så dreier det seg om kunder som sliter med servicen på iohone  fordi Apple ikk vil forholde seg til alle de norske bestemosene i kjøpsloven

jeg tenkte også alle de rare feilen enkelt utgaver av  Ipjone som dukket opp i media

Det var symptomer som var unik for Iphone

Alt dette var mye styr å ordne opp  i

Endret av den andre elgen
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

 

hva jeg mener med "styr" har jeg svar på flere ganger

for øvrig så er det et norsk ord som betyr at noe er krevende å få i orden

 

Jeg spurte deg om hvor du svarte på dette. Altså, link til et innlegg. Du var jo ivrig etter å grave frem gamle innlegg da du skulle "bevise" at noen kalte deg en løgner. Da klarer du fint å finne frem et svar på dette også.

Jeg spør ikke om definisjonen på "styr". Jeg spør om hva slags "styr" du snakket om i forhold til Apple.

 

det er var jo det jeg viste dere for en del innlegg siden ( det blir nå  for mye jo å finne tilbake til riktig innlegg )

som sagt i tidligere innlegg så dreier det seg om kunder som sliter med servicen på iohone  fordi Apple ikk vil forholde seg til alle de norske bestemosene i kjøpsloven

jeg tenkte også alle de rare feilen enkelt utgaver av  Ipjone som dukket opp i media

Det var symptomer som var unik for Iphone

Alt dette var mye styr å ordne opp  i

 

Å grave frem opptil flere innlegg for å "bevise" at du ble kalt løgner klarte du, men å grave frem et enkelt innlegg der du skal ha svart på dette blir for mye altså?

 

§Guddom...

 

Hvilke bestemmelser vil ikke Appe forholde seg til?

 

Hvilke rare feil/symptomer på iPhone dukket opp i media?

 

Mener du andre produsenter ikke har hatt feil de har måttet ordne opp i?

Lenke til kommentar

Det er begrenset hvo mange sider man vil grave bakover når man har mye å gjøre

det kommer også an på hvor viktig man anser det

 

det er fullstendig unødvendig å grave 10 sider bakover når man kan si det samme med 2 setninger 

 

- Apple påstod at det skulle kun vær 1 år garanti på Ipod batteriet  ( forbruker og kjøps loven sa minst 2 år )

- det var noe trøbbel med enkelt teflon nummer når man skulle ringe med Iphone ( den taklet ikke alle norske telfon nummer på en god måte )

det er 2 av dem jeg husker akkurat nå

 

hvor vit andre har hatt feil vet jeg ikke

det var ikke interessant for media , antageligvis fordi feilen ikke var så spesielle

 

alle har slitt med batteriene, brann eller dårlige ladere , men jeg har ikke hør om andre en Iphone ladderen var så dårlig at man slet den i stykker når man skulle plugge den ut fra stikkontakten

 

selv om mye av dett er engangsforeteelser så legger man merke til det

Apple regnes som et premiesum merke og da er det lit underlig at produktene ikke har mindre feil

Lenke til kommentar

Det er begrenset hvo mange sider man vil grave bakover når man har mye å gjøre

det kommer også an på hvor viktig man anser det

 

det er fullstendig unødvendig å grave 10 sider bakover når man kan si det samme med 2 setninger 

 

- Apple påstod at det skulle kun vær 1 år garanti på Ipod batteriet  ( forbruker og kjøps loven sa minst 2 år )

- det var noe trøbbel med enkelt teflon nummer når man skulle ringe med Iphone ( den taklet ikke alle norske telfon nummer på en god måte )

det er 2 av dem jeg husker akkurat nå

 

hvor vit andre har hatt feil vet jeg ikke

det var ikke interessant for media , antageligvis fordi feilen ikke var så spesielle

 

alle har slitt med batteriene, brann eller dårlige ladere , men jeg har ikke hør om andre en Iphone ladderen var så dårlig at man slet den i stykker når man skulle plugge den ut fra stikkontakten

 

selv om mye av dett er engangsforeteelser så legger man merke til det

Apple regnes som et premiesum merke og da er det lit underlig at produktene ikke har mindre feil

Det er Apple som bestemmer hvor lang garanti det er på produktene sine. Du tenker kanskje på reklamasjonsrett? Der har det vært flere tvistersaker blant både mobil og pcprodusenter, men mener høyesterett kom frem til 2,5 år?? Uansett så kommer du med en påstand helt uten dokumentasjon. Jeg har i allefall personlig erfaring med garanti og reklamasjonssaker hos apple, og de er positive.

 

Teflon er vel mere brukt i stekepanner? Er det norske telefonnummer du snakker om? Ja synes å huske det var ett eller annet, men hva så? Eneste grunnen til at det nevnes i media er at alt Apple skaper masse lesere. Derfor gidder dem sjelden skrive når andre mobilprodusenter har tull i sw deres. Det burde da selv du skjønne?

 

Ja, det var et parti ladere som over tid gikk i stykker. Slikt kan skje med elektronikk. Tror du ikke det finnes ladere fra andre produsenter som har gått i stykker? 

 

Ja, Apple regnes som et PREMIUMMERKE, og hva vet du om hvor mye feil iPhone har i forhold til andre merker? Ingenting, du bare synser utifra dine snevre observasjoner fra media. Du er bare utrolig naiv.. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Fun fact: En av mine venninner solgte etter 1 år macen sin, da hun syns macOS var veldig uoversiktelig og ulogisk, så hun kjøpte seg en Windows pc heller. Så det er ikke så tydeligvis ikke fantastisk som mange vil ha det til.

 

Elsker anekdoter. En av mine venninner har reist på chartertur til Mars. Der bruker de bare Windows.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det er begrenset hvo mange sider man vil grave bakover når man har mye å gjøre

det kommer også an på hvor viktig man anser det

 

det er fullstendig unødvendig å grave 10 sider bakover når man kan si det samme med 2 setninger 

 

- Apple påstod at det skulle kun vær 1 år garanti på Ipod batteriet  ( forbruker og kjøps loven sa minst 2 år )

- det var noe trøbbel med enkelt teflon nummer når man skulle ringe med Iphone ( den taklet ikke alle norske telfon nummer på en god måte )

det er 2 av dem jeg husker akkurat nå

 

hvor vit andre har hatt feil vet jeg ikke

det var ikke interessant for media , antageligvis fordi feilen ikke var så spesielle

 

alle har slitt med batteriene, brann eller dårlige ladere , men jeg har ikke hør om andre en Iphone ladderen var så dårlig at man slet den i stykker når man skulle plugge den ut fra stikkontakten

 

Så var det dette med å begrunne påstandene dine, som du påstår du alltid gjør. Hvor er linkene man kan bruke til å verifisere hver av påstandene dine?

 

 

selv om mye av dett er engangsforeteelser så legger man merke til det
 
Kanskje fordi det er så uvanlig?
 

 

Apple regnes som et premiesum merke og da er det lit underlig at produktene ikke har mindre feil
 
Mindre feil i forhold til hva?
Lenke til kommentar

Adium er chat, mye som Pidgin bare at det er pent og stabilt. 

Sublime Text og TextWrangler er teksteditorer for programmering.

Affinity Photo, Pixelmator og CameraBag er til fotobehandling o.l.

Cyberduck er kanskje den beste filoverføringsklienten jeg har brukt. 

 

Generelt sett er kvaliteten på tredjepartsprogramvare til OSX skyhøy, mye høyere enn på andre plattformer. Utvalget er noe mindre, men det har ingenting å si så lenge man får gjort det man vil. 

 

 

Kvaliteten er høy, men ikke på langt nær så høy som på windows, de beste programmene innen mange kategorier er på windows, og mac har i praksis ikke noe som helst tilbud innen endel litt mer perifere programvarebehov. Når det er sagt, så tror jeg ikke akkurat du kan forvente noen saklig diskusjon med skogens dyr om dette.

 

AtW

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

 

Du er bare utrolig naiv..

At en slik påstand kommer fra en Apple-tilhenger er ikke veldig overraskende.

Dette beskriver vel hele deres kundegruppe, i tillegg til manglende selvinnsikt.

Egentlig så er det ingenting som tilsier at jeg skulle gidde å svare deg, men dum som jeg er så gjør jeg det uansett.

Det er godt mulig jeg havner i tilhengerbåsen din, det er helt greit. men det er ikke fordi jeg tilber Apple og alt de gjør. Det er fordi jeg er fornøyd med produktene deres. Merkelojalitet etc har jeg prøvd å kvitte meg med i årene som har gått. En gang var man AMD fanboy, helt til man innså at man kommer lengre med å velge det som gir mest for pengene, så da det ble det intel og nvidia. iPhone det turte jeg ikke vurdere før 3GS, for Apple det var noe merkelige greier for geeks. Der fikk jeg meg en hyggelig overraskelse. Selv om jeg er fornøyd med iPhone så betyr det ikke at jeg stopper å se på andre telefoner. har hatt windows 10 telefon og windows 8.1 telefon i hus, samt flere android modeller de siste årene.

Samtidig så klarer jeg å ha et snev av kildekritikk til saker om apple, samsung, google etc når jeg leser om dem i media.

Grunnen til at jeg påstår at Elgen er naiv, er at det virker som at hele hans grunnlag i diskusjonen er basert på synsing, tolkninger av ting han leser i media, alt uten å bruke hode. Det eksemple hans om hvordan man måtte ha adobe programvare for å oppdatere osx, noe en venn fortalte han, beviser igjen hans naivitet. jeg har også venner, som er mindre tech opptatte, som stadig kommer med morsomme kommentarer om teknologi og hvordan det fungerer, men jeg forteller dem da at dette høres tvilsomt ut og at de mest sannsynlig har misforstått. Dette burde elgen også ha klart i dette tilfellet.

 

Prøver selv å holde meg unna diskusjoner rundt tema jeg vet lite eller ingenting om, det virker bare støyende og de som søker informasjon har ingen nytte av mine kommentarer da.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

her er det mye bug ,

  • dere bør ta mer hensyn til ordblindheten min , vær snill å ikke lag noe oppstyr ut av det
  • dere viser lit vel mye forakt for de som er lit skeptisk til lappe sine produkter
  • jeg og kremt forteller bare hvorfor vi er skeptisk men blir betraktet som troll

er det slik oppførsel folk som er opptatt av kvalitet og orden skal fronte ?

 

jeg kan ikke dokumentere  "påstander" som er mange år gamle , som dere garantert vet om

å begrunne betyr heller ikke at man nødvendigvis må dokumenterer dem

 

Nå er det  nå engang slik at hvi noen skal fortjene premium betegnelsen så forventer man en ganske mye større kvalitets-følelse  på produktet.

her er det jo bare noen få , av alle brukere av slik ting som får den følelsen

Da er jeg slet ikke så sikker på om Iphone og alle de andre produktene Apple er med på å lage forener premium betegnelsen 

 

nå Apple heller ikke vil anerkjenne de norske kjøpslovene , angående reklamasjon så lurer man også på om det er det rette valget

 

og da får man " formynderne " som vil at *"hjelpe"  de som har tatt et valg på feil premisser

at man har enkelt ting fra Apple , er ikke problemet , men når det blir en livsstil der Apple styrer alt  da er det noe som er feil

 

dere kan protester så mye dere vil , men det ar bare hos Apple jeg ser slike ting

 

på samme måte som de som nekter å drikke annen brus en coca cola

eller de som må ha ketchup på alt

 

forstår dere , eller må jeg ta det anda grundigere ?

Lenke til kommentar

For Guds skyld, elgen, ikke ta det grundigere. Det beste ville vært om du kan bruke ditt engasjement i tråder som handler om ting du kanskje kan noe om...

hva jeg kan og ikke kan har du veldig lite grunnlag til mene noen ting om

 

Det er også veldig tydelig hva du mener om de som ikke er begeistret for Apple .

det er likevel ikke noen grun til å gå av skaftet  for det

  • Liker 1
Lenke til kommentar

hva jeg kan og ikke kan har du veldig lite grunnlag til mene noen ting om

 

Det er også veldig tydelig hva du mener om de som ikke er begeistret for Apple .

det er likevel ikke noen grun til å gå av skaftet  for det

Du har fortalt åpent om hva du IKKE kan hvertfall, og det er alt som handler om Apple sine produkter og løsninger. Du har aldri hatt disse tingene i dine hender, da kan du selvsagt heller ikke noe om det.

 

Jeg har absolutt ingen problemer med folk som ikke liker Apple. Det jeg sliter litt mer med er folk som bare prater tull.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

 

hva jeg kan og ikke kan har du veldig lite grunnlag til mene noen ting om

 

Det er også veldig tydelig hva du mener om de som ikke er begeistret for Apple .

det er likevel ikke noen grun til å gå av skaftet  for det

Du har fortalt åpent om hva du IKKE kan hvertfall, og det er alt som handler om Apple sine produkter og løsninger. Du har aldri hatt disse tingene i dine hender, da kan du selvsagt heller ikke noe om det.

 

Jeg har absolutt ingen problemer med folk som ikke liker Apple. Det jeg sliter litt mer med er folk som bare prater tull.

 

Da er det rart at du her store problemer med dem som sier hvorfor de ikke liker Apple 

Det eneste argumentet du bruker er "tull" , ikke hvorfor det er tull

 

da kan man like gjerne krangle om epler eller pærer er best.

for en Apple fan vil pære bli tull uansett

Endret av den andre elgen
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

For Guds skyld, elgen, ikke ta det grundigere. Det beste ville vært om du kan bruke ditt engasjement i tråder som handler om ting du kanskje kan noe om...

hva jeg kan og ikke kan har du veldig lite grunnlag til mene noen ting om

 

Det er også veldig tydelig hva du mener om de som ikke er begeistret for Apple .

det er likevel ikke noen grun til å gå av skaftet for det

det er nok av mennesker her inne som misliker/hater apple, uten at noen av de får kritikk for oppførselen sin. Siste troll her inne som holdt på i nogenlunde like baner var Vindicator, men han er heldigvis bannet og flyttet til itavisen.

Det du misforstår her er følgende: det er ikke det faktum at du kommer med kritikk som du får motatand for, det er det faktum at du kommer med synsing, ting du kanskje har hørt en gang i tiden, eller som du tror ditt og tror datt om. når du så blir møtt med motargumenter eller andres erfaringer, både med og uten dokumentasjon, så avfeier du den kjapt og blir dritsur å mener at alle bare er ute etter deg fordi du retter kritikk mot Apple. Samtidig så er det vanskelig å ta dine synsing og meninger rundt disse produktene særlig seriøst, da du ikke har erfaringer med de i det hele tatt. i tillegg eier du null fornuftig sans eller kildekritikk så du svelger alt hva kompsier sier eller media skriver om. Du ble f.eks sur når du ble snakket til angående hele adobe update osx greia, men denne saken viser jo bare hvor lite kildekritikk du legger i temaet. du lister opp gamle saker om feil på ladere som om at det er vanlig. apple har vel solgt 500-600-700 millioner enheter med ladere samt ekstra ladere så det at et parti ble vurdert betyr ikke så veldig mye. men media liker å skrive om det mestselgende mobilmerke i verden, så alt hauses opp, enten det er positivt eller negativt.

 

prøv å hør mer på andre brukere her inne, med tonnevis av erfaringen og masse kunnskap, noen til og med jobber med produktene til vanlig. slå av ord om religiøse, menigheter, konspirasjonsteorier etc, du skjemmer deg bare ut.

Endret av UrgeLoL
  • Liker 3
Lenke til kommentar

 

Du er bare utrolig naiv.. 

 

At en slik påstand kommer fra en Apple-tilhenger er ikke veldig overraskende.

Dette beskriver vel hele deres kundegruppe, i tillegg til manglende selvinnsikt.

 

Når du tar en liten enkeltsetning og klipper bort hele begrunnelsen så sier dette kanskje mer om Apple-motstanderne enn om Apple-tilhengerne?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...