Gå til innhold

Apple får nesten hele overskuddet fra verdens mobilsalg


Anbefalte innlegg

 

Jeg hostet ikke opp eldgamle innlegg. Du skrev kommentaren din den 13. august. Samme dag spurte jeg hva du la i "styr". Allerede dagen etter hadde du glemt at du skrev det, og kom med krav om at jeg måtte vise deg hva du selv hadde skrevet. Det finner jeg smått utrolig.

 

Når du maser om det i fler dager uten referer til innlegget så blir det opprinnelige innlegget gammelt

 

Hvorfor svarer du ikke da? Hvorfor har du fortsatt ikke svart?

 

det miner mistenkelig på det jeg skrev , men du forlenger vel at jeg skal huske alle ileggene mine ?

 
Det er fordi det var det du skrev. Det er forumet som bestemte seg for å plassere det utenfor sitatboblen.
 

jeg prøver å være kritisk til myter og på stander , men det tydelig at alle positive påstander om Apple er hellig

 
Historien din om "iOS på Mac som krever Adobe" viser jo at du er fullstendig ukritisk (og ikke engang har nok kunnskap til å skjønne når du går på en smell). Du godtar hva som helst som virker som deg kan brukes til å spre negativitet om Apple.
 

Nå er det forskjell i begrunne påstander ( som jeg gjøre hele tiden ) og det å bevise påstander fra andre

 
Kan du så vise meg hvor du har begrunnet det du nettopp svarte på, nemlig:
 
"Hvem er det som ikke tåler kritikk av Apple uten å eksplodere? Hva slags kritikk snakker du om?"
 
Det er rimelig spesielt at du insisterer på at du begrunner påstandene dine hele tiden som svar på to spørsmål der jeg ber deg begrunne en påstand!
 

det dukker hel tiden opp et eller annet. det man husker er jo det med MP3 spillere og batteri byttet. jeg tror også at det var noe annet med garanti for noen år siden elles så har det jo være endel merkelig feil med Ipone so man ikke har sett andre steder. jeg husker spesielt at en person ble stadig oppringt av ukjente personer som hadde Ipjoner. av en eller annen grunn takler ikke telefonen enkelt Norske telefon nr

 

Her var det veldig mange ubegrunnede påstander som vanlig. Hva med noen linker så man kan lese om disse fra en litt mer troverdig kilde enn hodet ditt?
 

 

så har man de som føler seg innestengt med Apple, som bestemmer lit for mye
 
Hvem er disse? Igjen, ingen begrunnelse. Bare enda en løs påstand.
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Hvorfor svarer du ikke da? Hvorfor har du fortsatt ikke svart?

fordi jeg har svart på det

du kan ikke forvente at du skal bestemme hva jeg skal si

 

 

Det er fordi det var det du skrev. Det er forumet som bestemte seg for å plassere det utenfor sitatboblen.

og det kan ikke du rette opp i ?

 

 

Historien din om "iOS på Mac som krever Adobe" viser jo at du er fullstendig ukritisk (og ikke engang har nok kunnskap til å skjønne når du går på en smell). Du godtar hva som helst som virker som deg kan brukes til å spre negativitet om Apple.

her er det på tide at du våkner og følger med i debatten

jeg har forklart hele historien , men du nekter antagelig fordi du skal kunne trykke meg ned i skiten

 

 

"Hvem er det som ikke tåler kritikk av Apple uten å eksplodere? Hva slags kritikk snakker du om?"
 
Det er rimelig spesielt at du insisterer på at du begrunner påstandene dine hele tiden som svar på to spørsmål der jeg ber deg begrunne en påstand!

 

hvis du må ha det inne med måle skje , så er det snakk om den mest inngrodde Apple fansen .

de tåler rett og slett ikke noe negativt om Apple uten få psykiske abstinens av det 

NRK gjorde en undersøkelse i et tv program  for en del år siden

og der var det Apple fansen som tok det tyngst

 

 

Her var det veldig mange ubegrunnede påstander som vanlig. Hva med noen linker så man kan lese om disse fra en litt mer troverdig kilde enn hodet ditt?

 

det blir jo slik nå man ser "påstander" i mediene

man høre diskusjoner om problemer med ett eller annen Apple ting

man hører om krangel mellom kunder og Apple

o.s.v

Så skal man lete om dokumentasjon  om disse påstanden  men den er i beste fall gjemt bort slik at Google ikke klarer å finne den

 

 

så har man de som føler seg innestengt med Apple, som bestemmer lit for mye
 
Hvem er disse? Igjen, ingen begrunnelse. Bare enda en løs påstand.

 

her er jeg ikke så sikker på at siteringen din ble riktig

men det var snakk om personer som føler for at Apple stenger kundene sine inne .

at de blir for mye låst til Apple sitt system

Da vil man vise ansvar og forsøker å si i fra at dett må være galt

Lenke til kommentar

men det var snakk om personer som føler for at Apple stenger kundene sine inne .

at de blir for mye låst til Apple sitt system

Da vil man vise ansvar og forsøker å si i fra at dett må være galt

Så disse personene (og du) er altså gode samaritaner som skal befri iPhone-eiere fra Apple-fengselet?

 

Tanken har ikke streifet deg at mange synes det er helt fint i dette "fengselet"?

Lenke til kommentar

 

men det var snakk om personer som føler for at Apple stenger kundene sine inne .

at de blir for mye låst til Apple sitt system

Da vil man vise ansvar og forsøker å si i fra at dett må være galt

Så disse personene (og du) er altså gode samaritaner som skal befri iPhone-eiere fra Apple-fengselet?

 

Tanken har ikke streifet deg at mange synes det er helt fint i dette "fengselet"?

 

joda,

spørmålet blir om de er klar over at de "sitter i fengsel "  ?

( folk kan jo manipuleres til å like ting som slett ikke er bra )

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

men det var snakk om personer som føler for at Apple stenger kundene sine inne .

at de blir for mye låst til Apple sitt system

Da vil man vise ansvar og forsøker å si i fra at dett må være galt

Så disse personene (og du) er altså gode samaritaner som skal befri iPhone-eiere fra Apple-fengselet?

 

Tanken har ikke streifet deg at mange synes det er helt fint i dette "fengselet"?

 

Gjenta en løgn mange nok ganger så blir den utrolig nok sann til slutt

  • Liker 1
Lenke til kommentar

joda,

spørmålet blir om de er klar over at de "sitter i fengsel "  ?

( folk kan jo manipuleres til å like ting som slett ikke er bra )

Du påstår altså at iPhone-eiere er hjernevasket til å tro at "fengselet" er bra.

 

Jeg påstår at du er hjernevasket til å tro at iPhone-eiere er i et fengsel.

 

Hvem av oss har rett?

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

 

men det var snakk om personer som føler for at Apple stenger kundene sine inne .

at de blir for mye låst til Apple sitt system

Da vil man vise ansvar og forsøker å si i fra at dett må være galt

Så disse personene (og du) er altså gode samaritaner som skal befri iPhone-eiere fra Apple-fengselet?

 

Tanken har ikke streifet deg at mange synes det er helt fint i dette "fengselet"?

 

joda,

spørmålet blir om de er klar over at de "sitter i fengsel "  ?

( folk kan jo manipuleres til å like ting som slett ikke er bra )

 

 

Jeg er tydeligvis en av de som "sitter i fengsel"

 

Ingen har på noen som helst måte påvirket eller manipulert meg til å like noe som helst.

 

Jeg har tatt et valg etter å ha prøvd en hel rekke alternativer over lange tidsperioder. Ett av disse alternativene passet meg best uten at jeg på noen som helst måte skal påstå at det jeg har valgt er det beste for andre.

 

Er slike valg så inni granskauen vanskelig for deg å forstå?

Lenke til kommentar

både ja , og nei.

for man ( d.v.s jeg med flere ) er ikke helt overbevist at valget du tar er helt frivillig

Du føler nok at du har valgt helt fritt , etter å ha testet diverse produkter

( her er jo utfordringen at man kjøper et produkt  , bruker det i en  del år før man kjøper noe annet , men da her jo alle tilgjengelige produkt endret seg )

 

likevel fordi du var misfornøyd med din foregi telefon så vil du gå for et annet merke neste gang.

er du fornøyd så vil du naturlig nok gå for samme merke ( selv om det kan finnes en anda bedre telefon )

 

Du lurer selvfølgelig på hvorfor vi er slik , og det er veldig vanskelig å forklare

 

men det går på at man er overbevist at du ( og mange av de andre som velger f.eks iphone)  nettop er havnet i klørne til  Apple uten å se det selv

 

utenfor virket det veldig som dere er havnet i et fellesskap dere ikke kommer der ut av om dere skulle ønske det

( dere sier jo at det ikke er nødvendig siden alt virker )  på grunn av overbevisning

 

da ligner det veldig på det å være tilhenger av en religion

 

jeg sier ikke at alle er det , men mange virker å være kommet dit

Endret av den andre elgen
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg forstår det ikke

hvorfor er noen villig til å betale for produkter som i høyeste grad er for høyt priset

 

at noen drar inn en masse dårlige argumneter om at det er det det koster henger ikke på greip når andre klarer å lage dem bilig

 

deter jo nettop den høye prisen som gjør at vi andre må klare oss med andre og 3 rangs produkter

 

jeg er også sikekr på at om man satte ned prisen på toppprodukten så vil ikke utviklingen stoppe opp

helelr tvert i mot

 

Du får logge deg på et bilforum for å lure på det samme der. Regner med du er like perpleks over at det finnes mennesker som bruker opptil millionen eller mer på en bil når du faktisk kan få en helt grei bil til noen få tusenlapper.

Lenke til kommentar

 

Jeg forstår det ikke

hvorfor er noen villig til å betale for produkter som i høyeste grad er for høyt priset

 

at noen drar inn en masse dårlige argumneter om at det er det det koster henger ikke på greip når andre klarer å lage dem bilig

 

deter jo nettop den høye prisen som gjør at vi andre må klare oss med andre og 3 rangs produkter

 

jeg er også sikekr på at om man satte ned prisen på toppprodukten så vil ikke utviklingen stoppe opp

helelr tvert i mot

 

Du får logge deg på et bilforum for å lure på det samme der. Regner med du er like perpleks over at det finnes mennesker som bruker opptil millionen eller mer på en bil når du faktisk kan få en helt grei bil til noen få tusenlapper.

 

Noen få tusenlapper? Du må leve på en annen planet. En slik sum gir deg absolutt ingenting annet enn rent skrap.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det er klart Apples økosystem er et fengsel, akkurat som Google sitt og Microsoft sitt. Det eneste helt åpne er vel ting som Ubuntu og Cyanogenomod, som ikke brukes utenfor entusiastkretser. 

 

Spørsmålet er ikke hvorvidt ting er stengt ned, men i hvilken grad stengslene påvirker brukerne negativt. For meg er det irrelevant om jeg er sperret inne hos Apple eller Google rent frihetsmessig, da jeg uansett ikke merker grensene. Det er som om én part skulle sagt til meg "du får reise hvor du vil, bare du holder deg på jorden" og en annen sa "du får reise hvor du vil, bare du holder deg på jorden og unna Nigeria". Begge deler er begrensninger, ingen av dem hemmer meg på noen som helst måte. 

 

Andre kan selvsagt føle det annerledes, og bør da velge en plattform som ikke begrenser dem. Selv liker jeg iOs og Android ca. like godt, men foretrekker Apple foran Google og MS pga maskinvare, app-kvalitet og personvern. Og det er jeg mer enn villig til å betale for. 

Endret av Audun_K
Lenke til kommentar

spørmålet blir om de er klar over at de "sitter i fengsel " ?

Utvilsomt et relevant spørsmål. Hvor mange har ikke opp igjennom årene tankeløst låst alle tekstdokumentene sine til Microsoft-programvare? Folk flest er ikke bevisst slik problematikk (de bryr seg bare om hvor ikonene de skal trykke på befinner seg på skjermen) selv om det faktisk har praktisk betydning for dem (f.eks. i forhold til bakoverkompatibelhet dokument->programvare og programvare->dokument).
Lenke til kommentar

Det er en forskjell her ,

Microsoft tilbyr et OS , og de tilbyr også at 3djepart kan lage programmer som fungerer , slik at man ikke er låst til Microsoft

.man trenger ikke å bruke excel , word , poverpoint ,Internett explorer eller outloock  når det finnes flere gratis alternativer .

selv har jeg valg firefox, thunderbird  og open ofice

 

når det gjelder Apple så få man sterke indisier på et det er ikke slik der .

da skal Apple lagge al programvaren du skal bruke og det er til tider mye styr med å få 3dpart progrmvare til å fungere

 

alt man hører om programmer Apple-brukeren bruker så er det noe Apple selv har konstruert ( eller kjøpt opp) 

 

Da lurer man på hvor er alle 3djpart programmer beregnet til OSX , selv de skal finnes et sted ?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det å kjøpe produkter fra Apple har et høyt grad av forutsigbarhet. iOS 9 vil være kompatibel med iPhone 4s - det er en 4 år gammel telefon.

 

Når man kjøper Android så kjøper man usikkerhet og uventete kostnader.

Min bestefar har en iphone 4s. Han får ikke oppdatert til ios 8 fordi tlf er utdatert. Han får ikke lastet ned noen nyere apper pga det. Den er jo ikke gammel engang.
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det er en forskjell her ,

Microsoft tilbyr et OS , og de tilbyr også at 3djepart kan lage programmer som fungerer , slik at man ikke er låst til Microsoft

.man trenger ikke å bruke excel , word , poverpoint ,Internett explorer eller outloock  når det finnes flere gratis alternativer .

selv har jeg valg firefox, thunderbird  og open ofice

 

når det gjelder Apple så få man sterke indisier på et det er ikke slik der .

da skal Apple lagge al programvaren du skal bruke og det er til tider mye styr med å få 3dpart progrmvare til å fungere

 

alt man hører om programmer Apple-brukeren bruker så er det noe Apple selv har konstruert ( eller kjøpt opp) 

 

Da lurer man på hvor er alle 3djpart programmer beregnet til OSX , selv de skal finnes et sted ?

 

Det du beskriver her er eksakt samme modell som OSX følger. Eksakt. 

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...