Gå til innhold

Apple får nesten hele overskuddet fra verdens mobilsalg


Anbefalte innlegg

 

 

Kan det også være at det er et produkt folk faktisk liker, og derfor anbefaler til andre? At de mener telefonen dekker deres behov bedre enn andre telefoner? Du er jo innom det med "enklere å bruke", altså mer brukervennlig?

 

Ellers lurer jeg på hvordan iPhone kan være et statusprodukt i noen særlig grad, siden "alle" har det. Statusprodukter er jo de som bare et fåtall har, og som resten ønsker seg. Men "alle" har jo iPhone nå, så hvordan kan det være et statusprodukt man kjøper på grunn av at man ønsker status?

 

 Han siterte grunner folk oppgir når de kjøper iPhone, som han åpenbart ikke er enig i. Altså sier han at iPhone ikke er mer brukervennlig. Noe som helt klart stemmer, men mange har dårlige erfaringer med eldre Android versjoner, og det sitter fortsatt igjen at iOS er "lettere".

 

iPhone er statusprodukt på den måten at "alle" har den. Så hvis du er den eneste uten iPhone så teller det negativt. Du har jo likevel rett i at du ikke skiller deg ut. Likevel er vel prisene på elektronikk for lave uansett. For å skille deg ut er det vel mer ande ting, som moteplagg f. eks som teller. Så ikke et produkt du skiller deg ut med, men et produkt du må ha for å følge de andre.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

 

 

Det er mange som kjøper ting de streng tatt ikke har råd til skal man da la være å kalle det for overpris bare fordi de betaler ?

 

Du mener de fleste som kjøper Apple-produkter egentlig ikke har råd til det?

 

kanskje noen kan forkler meg denne http://www.an.no/gar-jeg-i-nettbanken-for-a-sjekke-utgiftene-mine-i-2011-tror-jeg-systemet-ville-krasje/s/5-4-139105 for her virker det som Apple sine kunder  her mye penger ?
 
Hvor mye tror du denne appen koster? 10 kroner? Må man ha mye penger for å ha råd til en filleapp til 10 kroner? Her motsier du også tilsynelatende deg selv. Tidligere var det visst et problem at Apple-kunder egentlig ikke har råd.
 
Du har en veldig spesiell type argumentasjon der du ser ut til å slå ihjel dine egne argumenter på ulike måter. Du skriver ting som ikke gir mening i det hele tatt, og som får det til å virke som du bare skriver et eller annet for å skrive no.

 

 

her har du misforstått ganske mye.

 

jeg spurte hvorfor han forsatt tjente penger på den apen når det kom en anen som gjorde samme jobben sammen med IOS

 

Det andre dreide som personer som hadde lit lite penger fra før MÅ HA en iphone i den høyere prisklassen.

da duket også spørsmålet  om alle disse Apple dingsen som er overpriset.

det er bare så synd at så få faktisk forstå det begrepet

Hvorfor kjøper folk vann på flaske når de bare kan tappe selv fra springen? Hvorfor leser folk bøker når de kan lese på PC i stedet? Kanskje mennesker ikke er maskiner som oppfører seg helt rasjonelt hele tiden? Kanskje mennesker er vanedyr. Kanskje de liker det som er kjent. Kanskje de som installerer en app ikke har 100% oversikt over alle apper i hele verden eller hva som er tilgjengelig fra før? Det er så utrolig mange muligheter.

 

Hvorfor trekker du frem folk som har dårlig råd men "MÅ" ha en iPhone likevel? Er det så mange av dem? Er alt ikke absolutt alle har råd til overpriset?

 

Tkongen svarte ganske god på det spørsmålet

 

Behovet for å ha noe , for å  være med har ingenting med penger å gjøre

 

hvis preet føles stekt nok så bruker de de siste krone sien på noe de ikke har råd ril

andre ganger tyr de til ulovligheter for å få tak i det ( det gjelder alt fra sprit produksjon til tyveri) 

Det er nok mange Iphoner som er stjålet nettop på grunn av man ikke har råd til kjøpe selv

Andre ganger det  fordi noe forsøker å tjen penger på heleri

 

så prisen på den står ikke helt i stil med behovet for å ha den , selv om det finnes andre telefoner

Lenke til kommentar

 

 

 

Det er mange som kjøper ting de streng tatt ikke har råd til skal man da la være å kalle det for overpris bare fordi de betaler ?

 

Du mener de fleste som kjøper Apple-produkter egentlig ikke har råd til det?

 

kanskje noen kan forkler meg denne http://www.an.no/gar-jeg-i-nettbanken-for-a-sjekke-utgiftene-mine-i-2011-tror-jeg-systemet-ville-krasje/s/5-4-139105 for her virker det som Apple sine kunder  her mye penger ?
 
Hvor mye tror du denne appen koster? 10 kroner? Må man ha mye penger for å ha råd til en filleapp til 10 kroner? Her motsier du også tilsynelatende deg selv. Tidligere var det visst et problem at Apple-kunder egentlig ikke har råd.
 
Du har en veldig spesiell type argumentasjon der du ser ut til å slå ihjel dine egne argumenter på ulike måter. Du skriver ting som ikke gir mening i det hele tatt, og som får det til å virke som du bare skriver et eller annet for å skrive no.

 

 

her har du misforstått ganske mye.

 

jeg spurte hvorfor han forsatt tjente penger på den apen når det kom en anen som gjorde samme jobben sammen med IOS

 

Det andre dreide som personer som hadde lit lite penger fra før MÅ HA en iphone i den høyere prisklassen.

da duket også spørsmålet  om alle disse Apple dingsen som er overpriset.

det er bare så synd at så få faktisk forstå det begrepet

Hvorfor kjøper folk vann på flaske når de bare kan tappe selv fra springen? Hvorfor leser folk bøker når de kan lese på PC i stedet? Kanskje mennesker ikke er maskiner som oppfører seg helt rasjonelt hele tiden? Kanskje mennesker er vanedyr. Kanskje de liker det som er kjent. Kanskje de som installerer en app ikke har 100% oversikt over alle apper i hele verden eller hva som er tilgjengelig fra før? Det er så utrolig mange muligheter.

 

Hvorfor trekker du frem folk som har dårlig råd men "MÅ" ha en iPhone likevel? Er det så mange av dem? Er alt ikke absolutt alle har råd til overpriset?

 

Det kan jo være at det velges siden man da bare følger strømmen. 

Man slipper således å ta et valg og standpunkt noe som er blitt vanligere i dagens samfunn. Mange er redde for å ytre sine meninger i den forstand at de er redd for å bli sett på som annerledes.

Lenke til kommentar

Det kan jo være at det velges siden man da bare følger strømmen. 

Man slipper således å ta et valg og standpunkt noe som er blitt vanligere i dagens samfunn. Mange er redde for å ytre sine meninger i den forstand at de er redd for å bli sett på som annerledes.

 

 

Så la meg spørre deg et par spørsmål. Hvem har laget urverket i klokka di om du går med en? Hva slags søm er brukt på reima? Kjenner du til hvilken teknikk som er benyttet for å kutte treet i parketten din? Har du satt deg skikkelig inn i kunst sånn at du får noe interessant og skikkelig å ha på veggene? Hvilken møbelsnekker bruker du for å sikre at du får noe som virkelig passer der det skal være? Hvilken skredder bruker du, og har du en favorittskomaker for dresssko og en for vanlige pensko, eller bruker du den samme til begge deler?

 

Eller går du bare med strømmen når du kjøper disse tingene, uten å ta et valg og et standpunkt?

Endret av Audun_K
  • Liker 4
Lenke til kommentar

...også er det vel fortsatt sånn, kremt, at Android skal ha mellom 70-80% markedsandel. Så hvis man ikke ønsker å følge flokken, så bør man vel velge iPhone da med sine rundt 15%...

 

Nå vet ikke jeg hva den nasjonale markedsfordelingen i vårt land er, men kanskje det er mer 50/50 her...

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Poenget er at folk ikke gidder å ta selvstendige valg i de fleste situasjoner, fordi gode selvstendige valg krever innsats og kunnskap. I de situasjonene er det en strålende heuristikk å kjøpe det produktet som flest andre bruker, særlig når det produktet jevnt over også har de mest fornøyde brukerne. 

 

Jeg kjøper f.eks bil basert 100% på andres preferanser. Har ikke peiling selv til å vite hva som er bra over tid, så kjøper et kjent merke. Gidder ikke prøvekjøre engang, hvorfor i alle dager skulle jeg det - er jo ikke kompetent! Det samme gjelder når jeg skal få noe gjort i huset. Maleren får velge farge, det er jo han som er fagmann. Jeg gidder ikke bruke kapasitet på sånt. Akkurat som de fleste ikke gidder bruke kapasitet på telefonkjøp og derfor går minste motstands vei. 

 

Apple har forstått dette, og bruker samme filosofi på produktutviklingen. Det er derfor de ikke tilbyr valgfri browser f.eks. Folk vil ikke velge browser. Eller; de som vil velge browser velger uansett Android, så fuck'em. Tenker Apple. Og jeg tror det er en riktig måte å tenke på.

 

Endret av Audun_K
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg tar mine egne valg basert på preferanser satt i mitt hode...

Det gjør nok de aller fleste, og det valget kan godt være å kjøpe det som de andre har. Det er også et valg man kan ta i sitt eget hode. Det er også mye enklere å velge det når det gjelder support og tilgang på det man trenger når man ikke hele tiden må velge noe som ingen andre har.

 

Ditt valg er helt sikkert riktig for deg, andres valg er antagelig like riktig for dem.

Lenke til kommentar

Du er altså kommunist.

Dette er en svært kapitalistisk tenkemåte, langt ifra kommunistisk. (Der velger de det dårligste for alle :p)

 

Dette er og noe som er mye mer i åpne økonomier, kontra mer regulerte økonomier. Så det er ikke sosialistisk engang. Likevel har det mye mer med penger å gjøre, enn noen form for politikk. 

 

Ellers legger det ikke akkurat opp til en god diskusjon når noen forklarer hvordan det er, og du bare kommer med et utsagn som dette. Det er jo og klart ment negativt, og rettet mot person.

Lenke til kommentar

Du er altså kommunist.

 

Det var en imponerende slutning.

 

Jeg sier bare at ingen har kapasitet til å gjøre gode opplyste selvstendige valg i alle situasjoner. Det er ikke menneskelig mulig og heller ikke noen god idé - da hadde man aldri fått gjort noen ting. Derfor har man ved hjelp av evolusjonen utviklet bevisste og ubevisste heuristikker. Når det gjelder å velge teknologi er en veldig god og enkel heuristikk å følge de som virker fornøyd med sitt valg, og å unngå unødvendige valgsituasjoner.

 

For de som velger seg teknologi som et felt der de faktisk ønsker å investere i å sette seg godt nok inn i ting til å ta faktiske selvstendige opplyste valg er selvsagt heuristikker meningsløse, men disse menneskene er i et ekstremt mindretall. 

 

Alle gjør dette hele tiden, men de tenker ikke over det. 

 

Endret av Audun_K
  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

Apple har forstått dette, og bruker samme filosofi på produktutviklingen. Det er derfor de ikke tilbyr valgfri browser f.eks. Folk vil ikke velge browser. Eller; de som vil velge browser velger uansett Android, så fuck'em. Tenker Apple. Og jeg tror det er en riktig måte å tenke på.

 

men da Microsoft prøvde det samme ble det båk

 

jeg synes at det Apple driver på med ligner mer på kommunisme:

https://no.wikipedia.org/wiki/Kommunisme

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Sukk. Dette hadde vært veldig mye enklere om du hadde noen som helst anelse om hva du snakka om.

 

forsto du ikke sammenhengen.

 

kremt beskylder deg for å være kommunist i forhold til det du hare sagt 

Så forkler du hvor greit det er når du ikke trenger å ta så mange valg slik Apple gjør

 

Artikkelen om kommunisme forklarer nettop det å ikke ta egne valg , alt skal være felles og baret fra noe få skal bestemme

det er jo også det Apple driver på med , men det er helt frivillig

 

Da ser man mange assosiasjoner med kommunisme

 

jeg kunne sameligne det med andre lukede grupper der valgene er stert begrenset , men velger å la det være 

Lenke til kommentar

Trenger man å eie noe for å ha erfaring med det. Er vel såpass mange som har slikt utstyr at man danner seg gjerne et ganske solid inntrykk på den måten ved å prøve de.

Det er nok å følge med på diskusjonen rundt om krig.

 

i følge utsagnene til mange av de som skryter av Apple  så skulle Iphone være noe som passer alle.men når man vet at det ikke er sant så forstår man at det er noe som ikke snakker sant 

Det er også en god del Iphone bruker som ikke er spesielt fornøyd med den

 

så har man krangling med kundeservice man har hørt en del om

 

man har også diverse universelt audio utstyr som likevel gir et alt for sterkt preg av å være spesielt designet for bruke sammen med Apple sine dingser  , dingser fra andre har de nesten ikke tatt hensyn til

 

klar da får man en negativt inntrykk av Apple sin fremtreden 

Lenke til kommentar

Trenger man å eie noe for å ha erfaring med det. Er vel såpass mange som har slikt utstyr at man danner seg gjerne et ganske solid inntrykk på den måten ved å prøve de.

Neida, for all del. Jeg har aldri eid en Porsche, men jeg har da hatt bil i mange år. Jeg kjenner til og med noen som eier en Porsche.

 

Kanskje jeg burde finne et Porsche-forum og fortelle de et og annet om den "overprisede" bilen etter å ha tatt en prøvetur i en...

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...