Gå til innhold

Apple får nesten hele overskuddet fra verdens mobilsalg


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

 

Apple er jo noe drit da. Må legge inn Windows for å sende mail på iPhone. Det har jeg iallfall hørt rykter om fra en kompis, og ikke kom her og kall meg en løgner!

 

Men helt seriøst Elgen, du bør sjekke mer før du poster. Det du skriver nå gir ingen mening, og enten du eller han du har snakka med er fullstendig ute og kjøre i deres forståelse av hva som har skjedd.

jeg har hørt mange historier der inkompetente brukere har gjort ting de ikke burde gjøre 

jeg har likevel ingen grunn for å kalle de som forteller det for løgnerer eller beskylde dem for  å dikte opp historiene dere beskylder meg for

 

 

Jeg både hører og ser til stadighet historier der inkompetente bruker gjør feil. Med all slags produkter.

 

Mener du at det er riktig å bruke slike historier i en diskusjon om kvaliteten på produktet?

 

Ei eldre dame kom en gang til bilverkstedet og klagde på at den nye bilen gikk så ujevnt og dårlig.

Hun hadde på en måte en veldig dårlig "brukeropplevelse" med den helt nye bilen.

 

Det viste seg at hun hadde trukket ut choken for å henge håndvesken på den.

 

Var det en dårlig bil hun hadde kjøpt?

 

Du må se saken fra riktig perspektiv

jeg sier ikke at ting er dårlige produkt fordi noen "misbruker" det .

 

Det jeg sier er at brukervennligheten ( altså hvordan brukeren forstår hvordan det fungerer )  kan ha mangler

 

på none måter kan man likevel si at produktet er dårlig fordi brukeren ikke forstår hvordan det fungerer 

Da går det på det man kaller for idiotsikring

 

det finnes mange ting som krever opplæring , men når det tildels påståes at slik produkt ikke trenger opplagring så må det gå galt

hjemmeelektronikk er typisk for slikt

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

 

Apple er jo noe drit da. Må legge inn Windows for å sende mail på iPhone. Det har jeg iallfall hørt rykter om fra en kompis, og ikke kom her og kall meg en løgner!

 

Men helt seriøst Elgen, du bør sjekke mer før du poster. Det du skriver nå gir ingen mening, og enten du eller han du har snakka med er fullstendig ute og kjøre i deres forståelse av hva som har skjedd.

jeg har hørt mange historier der inkompetente brukere har gjort ting de ikke burde gjøre 

jeg har likevel ingen grunn for å kalle de som forteller det for løgnerer eller beskylde dem for  å dikte opp historiene dere beskylder meg for

 

 

Jeg både hører og ser til stadighet historier der inkompetente bruker gjør feil. Med all slags produkter.

 

Mener du at det er riktig å bruke slike historier i en diskusjon om kvaliteten på produktet?

 

Ei eldre dame kom en gang til bilverkstedet og klagde på at den nye bilen gikk så ujevnt og dårlig.

Hun hadde på en måte en veldig dårlig "brukeropplevelse" med den helt nye bilen.

 

Det viste seg at hun hadde trukket ut choken for å henge håndvesken på den.

 

Var det en dårlig bil hun hadde kjøpt?

 

Du må se saken fra riktig perspektiv

jeg sier ikke at ting er dårlige produkt fordi noen "misbruker" det .

 

Det jeg sier er at brukervennligheten ( altså hvordan brukeren forstår hvordan det fungerer )  kan ha mangler

 

på none måter kan man likevel si at produktet er dårlig fordi brukeren ikke forstår hvordan det fungerer 

Da går det på det man kaller for idiotsikring

 

det finnes mange ting som krever opplæring , men når det tildels påståes at slik produkt ikke trenger opplagring så må det gå galt

hjemmeelektronikk er typisk for slikt

 

 

Idiotsikre produkter finnes knapt. Ethvert produkt kan potensielt bli brukt på feil måte. Brukerfeil kalles det.

 

Noen ganger kan det være at produktet er lite brukervennlig eller at instruksjonene er dårlige.

 

Når det gjelder datamaskiner og mobiltelefoner har jeg såpass mye og lang erfaring til å kunne påstå at Apple på ingen måte skiller seg negativt ut i forhold til andre på dette området. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

En ting er jeg sikker på det blir feil å bruke argumentet om at folk er villig til å betal så da kan det ikke være overpris .

Da må man dra inn flere faktorer

 

Det er mange som kjøper ting de streng tatt ikke har råd til skal man da la være å kalle det for overpris bare fordi de betaler ?

 

Du tror ledelsen i Apple sover dårlig om natten fordi flere av deres kunder feks har tatt opp forbrukslån for å kjøpe seg ny tlf? 

Apple sitter med en rapport om at de har 92% av fortjenesten i markedet og kjører high fives i møterommene. De har gjort det riktig, de leverer overlegent best profitt og deres prisstrategi fungerer. 

Lenke til kommentar

 

En ting er jeg sikker på det blir feil å bruke argumentet om at folk er villig til å betal så da kan det ikke være overpris .

Da må man dra inn flere faktorer

 

Det er mange som kjøper ting de streng tatt ikke har råd til skal man da la være å kalle det for overpris bare fordi de betaler ?

 

Du tror ledelsen i Apple sover dårlig om natten fordi flere av deres kunder feks har tatt opp forbrukslån for å kjøpe seg ny tlf? 

Apple sitter med en rapport om at de har 92% av fortjenesten i markedet og kjører high fives i møterommene. De har gjort det riktig, de leverer overlegent best profitt og deres prisstrategi fungerer. 

 

jeg tror de godter seg fordi mange "idioter" er villig til å betale så mye de gjør

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

Det er mange som kjøper ting de streng tatt ikke har råd til skal man da la være å kalle det for overpris bare fordi de betaler ?

 

Ja, fordi det har absolutt ingenting med begrepet "overpris" å gjøre. Det du beskriver kalles rett og slett for dumskap.

 

Det er en sammenheng her som du prøver viske ut på din egen måte

og her tenker du forsatt kun på Apple , ikke de som skal kjøpe produktene

 

En av faktoren er at man er nød til kjøp produktet til den prisen produsenten forlanger selv om man ikke har råd.

da vil man først lure på hvorfor man da kjøper dert

Da kommer fat orer  som ikke gir deg noe valg

 

eksempler på det er

  • kompisene har den siste Iphone og du føler presset om at du også må ha det
  • alle på en skule bruker Ipad og da vil de som har andre nettbrett føle seg utenfor
  • på skolen skal alle ha bærbare pcer , og i noen sammenhenger er det ønskelig at alle har så lik maskin som mulig .i den sammenheng var det for noe år siden et vis press fra en eller flere skoler  om at alle måtte bruke mac. det var medi linjer

 

han personen på jobben har nå seg at han rotet det til

jeg lurte bare lit på det siden det heter at OS X skal være så lett å bruke

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hva gjør du egentlig i tråder om Apple, elgen? Du har null erfaring med det, og dermed null troverdighet. Ikke har du heller interesse av produkter eller tjenester fra Apple.

 

Er du i disse trådene kun for kaste dritt? Eller har du en eller annen agenda?

Er disse trådene kun for å skryte av Apple ?

i så fall sløser man med plassen

 

jeg trodde at det var meningen at man skulle diskuter alt som har med Apple å gjøre , på godt og vondt

 

og jeg kritiser ikke Apple bare for jeg har lyst

Endret av den andre elgen
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Takk for omtanken, men ellers takk...

 

Nå velger jeg å overse deg fra nå av, noe du antagelig har vært ute etter en stund. Det har i det minste vært fascinerende å få en liten kikk inn i et rimelig forvirret elgehode.

 

Nå har du lagt opp til det selv

jeg hadde håpet på at man kunne føre en seriøs samtale ,også for de med mindre / ingen erfaring med lappe ,  men du går jo bare i forsvarsposisjon for den minste bagatell 

Da kan umulig bli seriøse debatter ut av det

 

 

kanskje noen kan forkler meg denne

http://www.an.no/gar-jeg-i-nettbanken-for-a-sjekke-utgiftene-mine-i-2011-tror-jeg-systemet-ville-krasje/s/5-4-139105

 

for her virker det som Apple sine kunder  her mye penger ?

Endret av den andre elgen
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Nå har du lagt opp til det selv

jeg hadde håpet på at man kunne føre en seriøs samtale ,også for de med mindre / ingen erfaring med lappe ,  men du går jo bare i forsvarsposisjon for den minste bagatell 

Da kan umulig bli seriøse debatter ut av det

 

 

kanskje noen kan forkler meg denne

http://www.an.no/gar-jeg-i-nettbanken-for-a-sjekke-utgiftene-mine-i-2011-tror-jeg-systemet-ville-krasje/s/5-4-139105

 

for her virker det som Apple puslekommet her mye penger ?

Ok. Jeg skal gi deg en sjanse til siden du ber såpass pent om det. Men slutt å kalle folk for idioter og LES alle de svarene du får fra massevis av folk her inne som gang på gang forsøker å hjelpe deg til å forstå ulike ting du lurer på. Du har hittil avfeid alle med en total mange på forståelse av at de faktisk forsøker å forklare deg hva som er rett og galt.

 

Også MÅ DU SLUTTE med det komplett tåpelige "forvarsposisjon" som du liker å bruke når du ikke har andre argumenter. Det er bare en patetisk stråmann som på ingen måte fremmer den gode diskusjonen du sier du er ute etter.

 

Hvis du klarer det, skal jeg gjerne diskutere med deg, hvis ikke så gidder jeg ikke.

Lenke til kommentar

Da kan man like god ordne opp i et par ting.

Jeg har overhode ikke kalt den vanlige Aple bruker for idiot , så fall må du ha misforstått sammenhengen 

 

og begrepet " forsvarsposisjon" var ikke noe jeg var først ute med her

 

Men når man ikke godtar ting fra virkelighet så må man lure på hvordan virkeligheten din er.

 

Normalt  skal et selskap tåle kritikk , de blir bedre av det .

Men når man kritiser Apple for noe så går veldig mange direkte i en forsvarsposisjon , i stedet for ta dett opp på en skikkelig måte

Da begynner man også lure

 

jeg sier ikke at du gjør det med vilje men Vær snill og tenk lit på det før du svare på innlegg

( jeg er blitt bredt om noe lignede for en tid siden )

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

kanskje noen kan forkler meg denne

http://www.an.no/gar-jeg-i-nettbanken-for-a-sjekke-utgiftene-mine-i-2011-tror-jeg-systemet-ville-krasje/s/5-4-139105

 

for her virker det som Apple puslekommet her mye penger ?

 

 

Hva er det du ikke skjønner? En fyr fra Bodø lagde en enkel app som hundretusenvis av iPhone-brukere installerte for 4-5 år siden, og sikkert også en og annen i de påfølgende årene. Det er vel ikke noe rart at utviklere kan tjene en god slump penger med en populær app?

 

Den siste setningen din og ordet "puslekommet" skjønner jeg ikke...

  • Liker 3
Lenke til kommentar

 

Normalt  skal et selskap tåle kritikk , de blir bedre av det .

 

 

I så fall må kritikken være konkret, meningsfull, faktabasert og saklig, og fortrinnsvis fra noen som vet noe om selskapet og/eller deres produkter. Og et selskap blir ikke bedre av å få eller tåle kritikk, men de blir muligens bedre om de lytter til kritikk og tar hensyn til noe av den.

 

Jeg vil også anta at de fleste selskap bryr seg mye mer om kritikk fra sine kunder, enn fra folk som aldri har eid, brukt eller er det minste interessert i å skaffe seg eller bruke produkt fra selskapet...

Endret av Newton
  • Liker 3
Lenke til kommentar

hvis Apple har selv laget en gratis/ billigere "lommelykt" app til telefon   ( jeg flik inntrykt av at det var innebygd i IOS)  så virker det li underlig at folk forsatt betaler for en tilsvarende mulighet

 

Lommelyktfunksjon er innebygget i iOS siden iOS 7, altså siden høsten 2013. Fyren fra Bodø lagde en gratis app i 2010. Han tjente mest på appen sin i 2011, og inntektene var og er fra reklamevisning i appen. Altså ikke en app folk har betalt for, og inntektene fra in-app-reklamen falt selvsagt drastisk etter at funksjonen ble innebygd i iOS.

 

Det er nok en del som bruker eldre versjoner av iOS som fortsatt bruker denne appen, og for alt jeg vet også en og annen med nyere iOS som fortsatt bruker den gamle lommelyktappen, siden det stadig tikker inn litt penger til utvikleren. ;)

Endret av Newton
  • Liker 1
Lenke til kommentar

hvis Apple har selv laget en gratis/ billigere "lommelykt" app til telefon   ( jeg flik inntrykt av at det var innebygd i IOS)  så virker det li underlig at folk forsatt betaler for en tilsvarende mulighet

 

Jeg sa jeg skulle gi deg en sjanse til. Siden du er så opptatt av virkeligheten, men samtidig ikke aner noe som helst om virkeligheten innen Apple sine produkter og løsninger, så får jeg jo fortsette å håpe at du kanskje er her inne for å lære da...

 

Hva er det som er så rart med at folk betaler for noe som antagelig er bedre enn det de ellers kunne fått gratis? Nå har allerede Newton gitt deg en god forklaring på dette med denne lommelykt-appen, så mitt spørsmål er generelt.

 

Det finnes haugevis av eksempler på ting folk kan få gratis, men likevel velger å betale for noe annet som gir en høyere verdi.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...