Gå til innhold

Apple får nesten hele overskuddet fra verdens mobilsalg


Anbefalte innlegg

 

jeg spurt hva Apple  kunne tilby  på  en pc for 5 år siden , medet vet tydeligvis heller ikke du

 

Fordi det ser lik ut , metallet de bruker er ikke ekte ut

 

han bruket nok bare feil betegnelse

 

Det er du som sa noe om hva Apple kunne tilby for 5 år siden. Jeg vet det ikke. Derfor spør jeg deg, siden det var du som gjorde sammenligningen.

 

Har du noen gang sett en Macbook i metall i virkeligheten?

 

Han brukte nok ikke bare feil betegnelse, for du sa også at noe Adobe-programvare var nødvendig for å oppdatere, noe som helt åpenbart er riv ruskende galt.

 

jeg skrev noe så førte til at jeg ble bed om å sammenligne en windows pc med an apple pc

da måtte jeg ha et utgangspunkt

siden den pcen jeg bruker i dag ble kjøpt for 5 år siden så er det det som er utgangspunktet her

 

 

om jeg har sett en mac i arbeid så er svaret ja mange ganger

det var  ingen programmer som skulle gi Apple pcen noen fordeler

 

han fortalte meg at han skulle oppgradere systemet

og da måtte han bruke ette eller annet fra Adobe  før oppgraderingen skulle komme av seg selv

men det skjedde ikke noen opgradering

det kan tolkes i mange retninger

saken ente med at han måtte ha hjelp

 

i den anledning ble det snakk om IOS  og en av de andre som også hadde mac mente ganske tydelig at det var snakk om IOS til mac

jeg kan ikke si så mye om det siden jeg ikke kjenner systemet

 

 

Når har vi hatt en debatt om at ikke alle er gald i Apple lever i den virkelige verden , da de bl.a ikke godtar at macos ikke nødvendigvis er feil fritt eller at det ikke er noe som passer for alle

i dette  tilfelle er det noen som ikke har satt seg godt nokk inn i systemet

Da trenger man ikke å lage bråk av det

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

han fortalte meg at han skulle oppgradere systemet

og da måtte han bruke ette eller annet fra Adobe  før oppgraderingen skulle komme av seg selv

men det skjedde ikke noen opgradering

det kan tolkes i mange retninger

saken ente med at han måtte ha hjelp

 

i den anledning ble det snakk om IOS  og en av de andre som også hadde mac mente ganske tydelig at det var snakk om IOS til mac

jeg kan ikke si så mye om det siden jeg ikke kjenner systemet

 

Dette blir jo bare tøys og vas uansett.

 

Det finnes overhodet ingen riktighet i at noe som helst fra Adobe har noe med oppdatering av OS X på en Mac å gjøre.

Jeg gjentar, ingenting. Absolutt ingenting.

 

Og noter at jeg skriver OS X. Det er det som er operativsystemet på en Mac.

 

IOS er operativsystemet som kjøres på iPhone, iPad og iPod og har heller absolutt ingenting med oppdatering av en Mac å gjøre.

Jeg gjentar igjen, ingenting. Absolutt ingenting.

 

Du mener, synes og tenker mye rart om Apple til å ha så liten kunnskap og erfaring med produktene som du selv sier.

Endret av Valotunk
  • Liker 4
Lenke til kommentar

 

 

han fortalte meg at han skulle oppgradere systemet

og da måtte han bruke ette eller annet fra Adobe  før oppgraderingen skulle komme av seg selv

men det skjedde ikke noen opgradering

det kan tolkes i mange retninger

saken ente med at han måtte ha hjelp

 

i den anledning ble det snakk om IOS  og en av de andre som også hadde mac mente ganske tydelig at det var snakk om IOS til mac

jeg kan ikke si så mye om det siden jeg ikke kjenner systemet

 

Dette blir jo bare tøys og vas uansett.

 

Det finnes overhodet ingen riktighet i at noe som helst fra Adobe har noe med oppdatering av OS X på en Mac å gjøre.

Jeg gjentar, ingenting. Absolutt ingenting.

 

Og noter at jeg skriver OS X. Det er det som er operativsystemet på en Mac.

 

IOS er operativsystemet som kjøres på iPhone, iPad og iPod og har heller absolutt ingenting med oppdatering av en Mac å gjøre.

Jeg gjentar igjen, ingenting. Absolutt ingenting.

 

Du mener, synes og tenker mye rart om Apple til å ha så liten kunnskap og erfaring med produktene som du selv sier.

 

 

Hvis du mener det du sier her så sier du samtidig at de brukerne som får problemer med Apple sitt system fare med fanteri

 

nå jeg sier at han skulle oppdatere noe som krevde adobe så er du sa frekk å kaller meg for løgner , til tross for at jeg sier han hadde lit upresis beskrivelse

 

et sted går grensen mot det å forsvare seg for enhver pris uten å brys seg om virkeligheten

den  grensen har du brutt

 

les det innlegget der jeg beskriver det en gang til slik at du faktisk for med de hva jeg skriver

 

for hva jeg vet så kunne det godt hende at det var Adobe flash player han skulle oppdatere

Endret av den andre elgen
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Apple er jo noe drit da. Må legge inn Windows for å sende mail på iPhone. Det har jeg iallfall hørt rykter om fra en kompis, og ikke kom her og kall meg en løgner!

 

Men helt seriøst Elgen, du bør sjekke mer før du poster. Det du skriver nå gir ingen mening, og enten du eller han du har snakka med er fullstendig ute og kjøre i deres forståelse av hva som har skjedd.

Endret av Audun_K
  • Liker 3
Lenke til kommentar

 

 

 

han fortalte meg at han skulle oppgradere systemet

og da måtte han bruke ette eller annet fra Adobe  før oppgraderingen skulle komme av seg selv

men det skjedde ikke noen opgradering

det kan tolkes i mange retninger

saken ente med at han måtte ha hjelp

 

i den anledning ble det snakk om IOS  og en av de andre som også hadde mac mente ganske tydelig at det var snakk om IOS til mac

jeg kan ikke si så mye om det siden jeg ikke kjenner systemet

 

Dette blir jo bare tøys og vas uansett.

 

Det finnes overhodet ingen riktighet i at noe som helst fra Adobe har noe med oppdatering av OS X på en Mac å gjøre.

Jeg gjentar, ingenting. Absolutt ingenting.

 

Og noter at jeg skriver OS X. Det er det som er operativsystemet på en Mac.

 

IOS er operativsystemet som kjøres på iPhone, iPad og iPod og har heller absolutt ingenting med oppdatering av en Mac å gjøre.

Jeg gjentar igjen, ingenting. Absolutt ingenting.

 

Du mener, synes og tenker mye rart om Apple til å ha så liten kunnskap og erfaring med produktene som du selv sier.

 

 

Hvis du mener det du sier her så sier du samtidig at de brukerne som får problemer med Apple sitt system fare med fanteri

 

nå jeg sier at han skulle oppdatere noe som krevde adobe så er du sa frekk å kaller meg for løgner , til tross for at jeg sier han hadde lit upresis beskrivelse

 

et sted går grensen mot det å forsvare seg for enhver pris uten å brys seg om virkeligheten

den  grensen har du brutt

 

les det innlegget der jeg beskriver det en gang til slik at du faktisk for med de hva jeg skriver

 

for hva jeg vet så kunne det godt hende at det var Adobe flash player han skulle oppdatere

 

 

Jeg har så absolutt ikke kalt deg løgner.

 

Jeg prøver bare å få frem at det du skriver ikke henger på greip.

 

Enten har du blitt fortalt historien feil eller på merkelig vis eller så har du misoppfattet det hele. Noe stemmer ihvertfall ikke.

 

Og når det er såpass mye usikkerhet rundt akkurat det spørsmålet blir det feil av deg å dra den hendelsen frem som en svakhet med Apple og Mac.

Lenke til kommentar

Må var poenget å fortelle noen en person fortalt meg hvordan han hadde en uheldig episode

 

men i stedet for ta det slik det er , uten for mye styr,  der svare burde være noe som "javel , ha gjorde noe på feil måte"

så går dere i forsvarsposisjon og beskylder meg for å snakke tull

 

nå har det ved fler anledning bare i denne tråden vært nevnt hvor hårsåre mange Apple brukere er . likevel nekter dere for det

 

her har man jo nettop  skole eksempel på dere nekter for

 

dere går i forsvars posisjon , nekter for det meste og ser ikke faktisk hva som skrives

 

det er som om jeg kunne kall det for en test det jeg har holdt på med de siste innleggene

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

 

 

han fortalte meg at han skulle oppgradere systemet

og da måtte han bruke ette eller annet fra Adobe  før oppgraderingen skulle komme av seg selv

men det skjedde ikke noen opgradering

det kan tolkes i mange retninger

saken ente med at han måtte ha hjelp

 

i den anledning ble det snakk om IOS  og en av de andre som også hadde mac mente ganske tydelig at det var snakk om IOS til mac

jeg kan ikke si så mye om det siden jeg ikke kjenner systemet

 

Dette blir jo bare tøys og vas uansett.

 

Det finnes overhodet ingen riktighet i at noe som helst fra Adobe har noe med oppdatering av OS X på en Mac å gjøre.

Jeg gjentar, ingenting. Absolutt ingenting.

 

Og noter at jeg skriver OS X. Det er det som er operativsystemet på en Mac.

 

IOS er operativsystemet som kjøres på iPhone, iPad og iPod og har heller absolutt ingenting med oppdatering av en Mac å gjøre.

Jeg gjentar igjen, ingenting. Absolutt ingenting.

 

Du mener, synes og tenker mye rart om Apple til å ha så liten kunnskap og erfaring med produktene som du selv sier.

 

 

Hvis du mener det du sier her så sier du samtidig at de brukerne som får problemer med Apple sitt system fare med fanteri

 

nå jeg sier at han skulle oppdatere noe som krevde adobe så er du sa frekk å kaller meg for løgner , til tross for at jeg sier han hadde lit upresis beskrivelse

 

et sted går grensen mot det å forsvare seg for enhver pris uten å brys seg om virkeligheten

den  grensen har du brutt

 

les det innlegget der jeg beskriver det en gang til slik at du faktisk for med de hva jeg skriver

 

for hva jeg vet så kunne det godt hende at det var Adobe flash player han skulle oppdatere

 

 

Jeg har så absolutt ikke kalt deg løgner.

 

Jeg prøver bare å få frem at det du skriver ikke henger på greip.

 

Enten har du blitt fortalt historien feil eller på merkelig vis eller så har du misoppfattet det hele. Noe stemmer ihvertfall ikke.

 

Og når det er såpass mye usikkerhet rundt akkurat det spørsmålet blir det feil av deg å dra den hendelsen frem som en svakhet med Apple og Mac.

 

 

du har ihvertfall ikke gjort mye for å unngå det

poenget var å dra frem hvordan en bruker opplevde bruken av en Apple dings

da går det kun på bruker opplevelsen

resten får du tolke dit du vill

Lenke til kommentar

Noen ganger trenger innlegg et slags svar for å forklare at de er litt på jordet. Elgen klarer faktisk det om sine egne innlegg helt på egen hånd.

 

Igjen, bare så vi skal slippe å havne langt ute i skauen igjen, kanskje det er greit å la elgen være i fred med sine noe rare vrangforestillinger...

Lenke til kommentar

Apple er jo noe drit da. Må legge inn Windows for å sende mail på iPhone. Det har jeg iallfall hørt rykter om fra en kompis, og ikke kom her og kall meg en løgner!

 

Men helt seriøst Elgen, du bør sjekke mer før du poster. Det du skriver nå gir ingen mening, og enten du eller han du har snakka med er fullstendig ute og kjøre i deres forståelse av hva som har skjedd.

jeg har hørt mange historier der inkompetente brukere har gjort ting de ikke burde gjøre 

jeg har likevel ingen grunn for å kalle de som forteller det for løgnerer eller beskylde dem for  å dikte opp historiene dere beskylder meg for

Lenke til kommentar

Noen ganger trenger innlegg et slags svar for å forklare at de er litt på jordet. Elgen klarer faktisk det om sine egne innlegg helt på egen hånd.

 

Igjen, bare så vi skal slippe å havne langt ute i skauen igjen, kanskje det er greit å la elgen være i fred med sine noe rare vrangforestillinger...

 

så du beskylder meg for fortelle tull  selv om det var noen andre som fortalte dert ?

 

da opptrer du nettop som en innbarka og  hårsår Apple fann

kom det ut til virkelig heten

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

A well chosen price should do three things:

  • achieve the financial goals of the company (i.e. profitability)
  • fit the realities of the marketplace (will customers buy at that price?)
  • support a product's market positioning and be consistent with the other variables in the marketing mix

 

Den korrekte er prisen er prisen kundene er villig til å handle produktet for. Forstår ikke hvorfor folk er så opphengt i selve produksjonskostnadene ifht utpris. 

 

Det som er fantastisk for oss Android brukere er dog at samtlige produsenter er i såpass sterk konkurranse at vi har muligheten til å få mye utrolig mye tlf / spec for pengene. Aldri har det vært sterkere konkurranse i 2000-3000 kr sjiktet. Det er plass til iOS og Android her i verden, og hva andre velger som sin tlf er for meg rimelig uinteressant. 

 

#LetsAllGetAlong

 

Korrekt for hvem? Det du lister opp er fra selgeren perspektiv, noe kan fint være riktig priset fra selgerens perspektiv og overpriset fra kundens perspektiv.

 

AtW

 

Det er selgerens perspektiv når han skal prissette et produkt, men den tar hensyn til kundens perspektiv: Riktig pris - hva kunden er villig til å betale for produktet. Prisen er altså korrekt når mange nok kunder er villige til å betale.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

jeg skrev noe så førte til at jeg ble bed om å sammenligne en windows pc med an apple pc

 

da måtte jeg ha et utgangspunkt

siden den pcen jeg bruker i dag ble kjøpt for 5 år siden så er det det som er utgangspunktet her

 

om jeg har sett en mac i arbeid så er svaret ja mange ganger

det var  ingen programmer som skulle gi Apple pcen noen fordeler

 

han fortalte meg at han skulle oppgradere systemet

og da måtte han bruke ette eller annet fra Adobe  før oppgraderingen skulle komme av seg selv

men det skjedde ikke noen opgradering

det kan tolkes i mange retninger

saken ente med at han måtte ha hjelp

 

i den anledning ble det snakk om IOS  og en av de andre som også hadde mac mente ganske tydelig at det var snakk om IOS til mac

jeg kan ikke si så mye om det siden jeg ikke kjenner systemet

 

 

Når har vi hatt en debatt om at ikke alle er gald i Apple lever i den virkelige verden , da de bl.a ikke godtar at macos ikke nødvendigvis er feil fritt eller at det ikke er noe som passer for alle

i dette  tilfelle er det noen som ikke har satt seg godt nokk inn i systemet

Da trenger man ikke å lage bråk av det

 

Dette er helt surrealistisk.

 

Du sier du får mer for pengene med PC enn med Mac, men aner ikke hva det faktisk koster eller hva man får.

 

Du sier Adobe-produkter er nødvendige når man skal oppdatere iOS på Mac, selv om iOS ikke er tilgjengelig for Mac, og selv om enhver som har fulgt med på forholdet mellom Apple og Adobe vet hvor ekstremt lite sannsynlig det er at Apple gjør seg avhengig av tredjepartsprogramvare fra Adobe.

 

Så begynner du å snakke om at noen påstår at Mac OS er feilfritt, noe jeg aldri har sett noen påstå noen gang.

 

Det er helt utrolig hva du klarer å komme med...

 

 

 

Hvis du mener det du sier her så sier du samtidig at de brukerne som får problemer med Apple sitt system fare med fanteri

 

Først sier du at man trenger Adobe-programvare for å oppdatere iOS, og så at iOS brukes på Mac. Nå kommer du med flere skrøner, denne gang om motdebattanter. Kanskje det er på tide at en moderator tar en titt på oppførselen din?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Må var poenget å fortelle noen en person fortalt meg hvordan han hadde en uheldig episode

 

men i stedet for ta det slik det er , uten for mye styr,  der svare burde være noe som "javel , ha gjorde noe på feil måte"

så går dere i forsvarsposisjon og beskylder meg for å snakke tull

 

nå har det ved fler anledning bare i denne tråden vært nevnt hvor hårsåre mange Apple brukere er . likevel nekter dere for det

 

her har man jo nettop  skole eksempel på dere nekter for

 

dere går i forsvars posisjon , nekter for det meste og ser ikke faktisk hva som skrives

 

det er som om jeg kunne kall det for en test det jeg har holdt på med de siste innleggene

 

Hvem er det som går i forsvarsposisjon her egentlig? Så snart noen påpeker at iOS ikke brukes på Mac og at Adobe ikke er en del av Apples oppdateringer så begynner du å sutre gjentatte ganger over flere innlegg over hvor urettferdig det er at noen påpeker digre feil i argumentasjonen din.

 

Det er jo du som fremstår som hårsår når du ikke engang takler å bli rettet på.

Lenke til kommentar

...og når vi da lar elgen være i fred, så er vi tilbake til trådens tema, Apple sin enorme andel av overskuddet i mobilbransjen. Noe som delvis kan tilskrives salgsprisen på produktet.

 

Som du skriver, hekomo, så lenge Apple selger i bøtter og spann så kan det tyde på at prisen ikke er så alt for gal. Hvis nok kunder hadd syns det var for høy pris, så hadde de ikke handlet.

 

Disse merkelig argumentene om "overpris" minner meg om et ordtak jeg så en gang:

 

"en kyniker vet prisen på alt, men kjenner ikke verdien på noe"

Lenke til kommentar

 

 

 

 

 

han fortalte meg at han skulle oppgradere systemet

og da måtte han bruke ette eller annet fra Adobe  før oppgraderingen skulle komme av seg selv

men det skjedde ikke noen opgradering

det kan tolkes i mange retninger

saken ente med at han måtte ha hjelp

 

i den anledning ble det snakk om IOS  og en av de andre som også hadde mac mente ganske tydelig at det var snakk om IOS til mac

jeg kan ikke si så mye om det siden jeg ikke kjenner systemet

 

Dette blir jo bare tøys og vas uansett.

 

Det finnes overhodet ingen riktighet i at noe som helst fra Adobe har noe med oppdatering av OS X på en Mac å gjøre.

Jeg gjentar, ingenting. Absolutt ingenting.

 

Og noter at jeg skriver OS X. Det er det som er operativsystemet på en Mac.

 

IOS er operativsystemet som kjøres på iPhone, iPad og iPod og har heller absolutt ingenting med oppdatering av en Mac å gjøre.

Jeg gjentar igjen, ingenting. Absolutt ingenting.

 

Du mener, synes og tenker mye rart om Apple til å ha så liten kunnskap og erfaring med produktene som du selv sier.

 

 

Hvis du mener det du sier her så sier du samtidig at de brukerne som får problemer med Apple sitt system fare med fanteri

 

nå jeg sier at han skulle oppdatere noe som krevde adobe så er du sa frekk å kaller meg for løgner , til tross for at jeg sier han hadde lit upresis beskrivelse

 

et sted går grensen mot det å forsvare seg for enhver pris uten å brys seg om virkeligheten

den  grensen har du brutt

 

les det innlegget der jeg beskriver det en gang til slik at du faktisk for med de hva jeg skriver

 

for hva jeg vet så kunne det godt hende at det var Adobe flash player han skulle oppdatere

 

 

Jeg har så absolutt ikke kalt deg løgner.

 

Jeg prøver bare å få frem at det du skriver ikke henger på greip.

 

Enten har du blitt fortalt historien feil eller på merkelig vis eller så har du misoppfattet det hele. Noe stemmer ihvertfall ikke.

 

Og når det er såpass mye usikkerhet rundt akkurat det spørsmålet blir det feil av deg å dra den hendelsen frem som en svakhet med Apple og Mac.

 

 

du har ihvertfall ikke gjort mye for å unngå det

poenget var å dra frem hvordan en bruker opplevde bruken av en Apple dings

da går det kun på bruker opplevelsen

resten får du tolke dit du vill

 

 

Når noen forteller deg om en opplevelse som du kanskje har misoppfattet eller kanskje ikke vet helt om er riktig er det ikke veldig lurt å gjenfortelle denne historien. Og ihvertfall ikke trekke den frem som noe negativt i forhold til et produkt.

Lenke til kommentar

 

 

 

A well chosen price should do three things:

  • achieve the financial goals of the company (i.e. profitability)
  • fit the realities of the marketplace (will customers buy at that price?)
  • support a product's market positioning and be consistent with the other variables in the marketing mix

 

Den korrekte er prisen er prisen kundene er villig til å handle produktet for. Forstår ikke hvorfor folk er så opphengt i selve produksjonskostnadene ifht utpris. 

 

Det som er fantastisk for oss Android brukere er dog at samtlige produsenter er i såpass sterk konkurranse at vi har muligheten til å få mye utrolig mye tlf / spec for pengene. Aldri har det vært sterkere konkurranse i 2000-3000 kr sjiktet. Det er plass til iOS og Android her i verden, og hva andre velger som sin tlf er for meg rimelig uinteressant. 

 

#LetsAllGetAlong

 

Korrekt for hvem? Det du lister opp er fra selgeren perspektiv, noe kan fint være riktig priset fra selgerens perspektiv og overpriset fra kundens perspektiv.

 

AtW

 

Det er selgerens perspektiv når han skal prissette et produkt, men den tar hensyn til kundens perspektiv: Riktig pris - hva kunden er villig til å betale for produktet. Prisen er altså korrekt når mange nok kunder er villige til å betale.

 

 

Så hva er "mange nok"? Isåfall? Har apple vært overpriset fram til dette kvartalet? Eller er de underpriset nå? Iogmed at det er flere som kjøper dette kvartalet enn tidligere? Synes det virker som en vanskelig måte å bestemme "riktig pris", jeg tror man heller må ta innover seg at "overpriset" fra et kundeperspektiv er noe som varierer, akkurat som andre kundevurderinger av et produkt.

 

AtW

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Apple er jo noe drit da. Må legge inn Windows for å sende mail på iPhone. Det har jeg iallfall hørt rykter om fra en kompis, og ikke kom her og kall meg en løgner!

 

Men helt seriøst Elgen, du bør sjekke mer før du poster. Det du skriver nå gir ingen mening, og enten du eller han du har snakka med er fullstendig ute og kjøre i deres forståelse av hva som har skjedd.

jeg har hørt mange historier der inkompetente brukere har gjort ting de ikke burde gjøre 

jeg har likevel ingen grunn for å kalle de som forteller det for løgnerer eller beskylde dem for  å dikte opp historiene dere beskylder meg for

 

 

Jeg både hører og ser til stadighet historier der inkompetente bruker gjør feil. Med all slags produkter.

 

Mener du at det er riktig å bruke slike historier i en diskusjon om kvaliteten på produktet?

 

Ei eldre dame kom en gang til bilverkstedet og klagde på at den nye bilen gikk så ujevnt og dårlig.

Hun hadde på en måte en veldig dårlig "brukeropplevelse" med den helt nye bilen.

 

Det viste seg at hun hadde trukket ut choken for å henge håndvesken på den.

 

Var det en dårlig bil hun hadde kjøpt?

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...