Gå til innhold

Apple får nesten hele overskuddet fra verdens mobilsalg


Anbefalte innlegg

 

Uten at jeg skal si meg enig i den opprinnelig påstanden du kommenterte, så går det fint an å mene at en telefon er overpriset kontra specs uten å mene at det er en dårlig telefon, eller at specs sier alt, eller at en større telefon er bedre for alle.

 

AtW

Noe vanskelig å forstå det du skriver her, men i mitt hode er du i det minste på gli. Det er fint!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er det et mål at han skal bli enig med deg da?

 

En telefon med kraftigere prosessor og større minnebrikke vil være dyrere å produsere, av den grunn kan jeg forstå at endel reagerer på at iPhone koster såpass mye som den gjør. Mye av kostnadene er selvfølgelig knyttet opp mot utviklingen Apple gjør med OSet, design, tekniske løsninger (fingeravtrykk, force touch, ect), utvikling av egne brikker, osv. Men dette gjelder selvfølgelig de andre selskapene også, selv om Google her står for hovedutviklingen av OSet.

 

Etter år med Andoid gikk jeg selv for iPhone 6 når jeg trengte ny telefon i fjor høst. Er svært fornøyd, men når Apple kan vise til såpass gode resultater så sier det seg selv at det er grunnet gode marginer (kombinert med gode salgstall). Apple skal ha kredibilitet for å ha skapt seg en brukermasse som er villige til å betale for produkter som er priset såpass høyt. Jeg gjør det jo selv, da jeg synes telefonen er verdt det. Men tross at jeg bruker iOS, så ser jeg jo selv at Android på mange måter er et kraftigere OS. Spesielt i form av skikkelig multitasking, en mulighet som først kommer på iOS nå til høsten (og da bare på de kraftigste iPadene). Til gjengjeld så fører denne noe konservative tilnærmingen til OSet at det alltid kjører svært stabilt, selv om det begynner å bli noen år siden Android også gjorde det.

Lenke til kommentar

Det beste er jo påstanden om at vi som liker iphone ikke tåler å høre at det er no negativt om produktet når deg helt klart over de 10 siste sidene her blir klart at det er dere som ikke tåler å høre at noen syns at iphone er best.

 

Og dette går igjen i alle trådene om iphone.

 

Hvem har sagt at "de som liker iphone ikke tåler å høre noe negativt om produktet", eller liknende? FOr meg høres det ut som du projiserer enkeltpersoner på hele grupper i alle himmelretninger. (merk, jeg har blokkert enkelte skogsboende brukere, så kan være noe jeg ikke har fått med meg)

 

AtW

Endret av ATWindsor
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

1:

Iphone har ulemper på lik med andre telefoner.

 

Spørsmål: har noen sagt noe annet?

 

 

2:

problemet er at det er ikke alle som tåler å høre det :

 

Spørsmål: jeg kjenner mange som bruker iPhone, jeg kjenner ingen! som har problemer med å høre at det finnes problemer med den. Har du noen kilder?

 

 

3:

får du ikke til å bruke den eller misliker hvordan den funger i sammenheng med andre ting så er du i enkelte sitt øyne en idiot .

man er selvsagt ikke noen idiot selv om  man misliker hvordan ting fungerer

 

Spørsmål: iPhone er en datadings som andre datadingser. Noen vil kunne syns den er vanskelig i bruk, andre syns den er enkel. Jeg har aldri vært borti noen som kaller noen for idiot hvis man ikke syns en iPhone er enkel å bruke. Hvem er det som gjør sånt?

 

 

4:

går man over til "fienden" eller har aldri forlatt den så er det enkelte som mener at man er en særing , idiot eller andre uheldig begrep

det er ikke alle  IOS fungerer like bra for .

andre misliker linux eller windows

 

Spørsmål: Er ikke dette noe flere av oss har sagt lenge? Man finner den dingsen som passer en selv best og velger bort det man syns passer dårligst. Det er da ganske vanlig, er det ikke? Det finnes da heller ingen "fiender", bare ulike produsenter...?

 

 

5:

det går et rykte om at de mest innbarket Apple brukerne veil se det som et nederlag hvis det er noe galt med et Apple produkt .

Da vil de heller leve med det problemet og samtidig blå nekte for at det eksisterer

 

Spørsmål: det høres absolutt ut som et rykte ja. Har aldri hørt om noen som ville følt det som et nederlag, heller ingen som blånekter for at det eventuelt eksisterer. Men du har kanskje en kilde til slike rykter?

 

 

Med et håp om at det faktisk går an å ha en diskusjon, så må jeg faktisk spørre deg om noen av de påstandene du kommer med her. Litt fordi jeg syns de er litt drøye, men også litt fordi jeg ikke helt forstår hvor du får disse tingene fra...

Jeg har lagt inn spørsmålene i kommentaren din over her, for det blir litt mye å sitere...

 

Håper det går greit.

 

jeg må nummerere  punkene , det skulle gå greit ?

 

1:  ja . noen få av den mest ihuga fansen menr at det ikke eksistere problemer , selv om jeg ikke helt tror på dem

2: selv om det ikke er mange så finnes de

3: noen gir det inntrykket

    til samelinning så var det noen som mente at man var idiot hvis man ikke fikk til å bruk den nye startskjerm i windows 8

4: få av der har sagt dette

5: det ble gjort et eksperiment i et tv program for noen år siden på akkurat dette

hvis jeg husker det riktig så virker det som det var et større nederlag for en Apple fanatiker å innrømme feil / mangler med produktet en andre

det var også slik at hadde man valgt Iphone så skulle den forsvares for en hver pris .

det samme gjaldt Samsung men ikke i riktig så stor grad

mens noen taklet overgangen fra Ihone til samsung , eller motsatt så var det mange som hadde sa mange motforestilinger at de ikke fik til å bruk telefonen.

da må det være noe psykisk

 

Da håper jeg at du fikk "riktig" svar på spørmålene dine

 

 

 

 

 

Du har fortsatt ikke svart på hva slags Mac man fikk for 5 år siden.

jeg vet ikke hvordan en mac var for 5 år , derfor spurte hva man fikk .

 

 

Men du skriver altså at disse maskinene ser ut som metall som ser ut som plast som ser ut som metall. Her må jeg innrømme at jeg falt av lasset. Kan du prøve å beskrive i mer detalj hvordan metall som ser ut som plast som ser ut som metall ser ut generelt?

 

det ble lit dårlig formulert

det jeg ment var at metallet så ut som emulert mental laget av plast .

altså plast som skule ligne på metall og altså ikke ekte metall

 

 

Og så skriver du at iOS på Mac skulle oppdateres. Men Mac bruker Mac OS X, ikke iOS.
 
For meg høres det ut som du dikter fritt.

 

neida det var snakk om å oppgradere  programvaren på maskinen

det ble også sagt at alt var en del av hele systemet

 

for meg hørtes det ut som det var snakk om å oppgradere operativsystemet

og da ble det påstått at det var en oppgradering til IOS

 

 

men nå er det så seint at jeg orker ikke flere spørmål

Endret av den andre elgen
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Uten at jeg skal si meg enig i den opprinnelig påstanden du kommenterte, så går det fint an å mene at en telefon er overpriset kontra specs uten å mene at det er en dårlig telefon, eller at specs sier alt, eller at en større telefon er bedre for alle.

 

Poenget er at spesifikasjoner ble brukt som en bortforklaring etter at jeg påpekte at Apples toppmodeller ikke er de dyreste. Deretter påpekte jeg at spesifikasjoner i seg selv ikke nødvendigvis sier så mye, for de er løsrevet fra en kontekst, for eksempel om telefonen er mindre og dermed krever dyre løsninger for å få plass til alt som skal inn der, osv.

Lenke til kommentar

jeg vet ikke hvordan en mac var for 5 år , derfor spurte hva man fikk .

Du vet ikke hvordan en Mac var for 5 år siden, men likevel skriver du at du fikk en bedre PC til en billigere penge?

 

 

det ble lit dårlig formulert. det jeg ment var at metallet så ut som emulert mental laget av plast. altså plast som skule ligne på metall og altså ikke ekte metall
 
Jeg ba deg om å utdype hvorfor du mener det.

 

neida det var snakk om å oppgradere  programvaren på maskinen. det ble også sagt at alt var en del av hele systemet. for meg hørtes det ut som det var snakk om å oppgradere operativsystemet. og da ble det påstått at det var en oppgradering til IOS
 
Mac bruker ikke iOS. Historien din gir fortsatt ikke mening.
Endret av hekomo
Lenke til kommentar

jeg spurt hva Apple  kunne tilby  på  en pc for 5 år siden , medet vet tydeligvis heller ikke du

 

Fordi det ser lik ut , metallet de bruker er ikke ekte ut

 

han bruket nok bare feil betegnelse

 

Det er du som sa noe om hva Apple kunne tilby for 5 år siden. Jeg vet det ikke. Derfor spør jeg deg, siden det var du som gjorde sammenligningen.

 

Har du noen gang sett en Macbook i metall i virkeligheten?

 

Han brukte nok ikke bare feil betegnelse, for du sa også at noe Adobe-programvare var nødvendig for å oppdatere, noe som helt åpenbart er riv ruskende galt.

Lenke til kommentar

 

1:  ja . noen få av den mest ihuga fansen menr at det ikke eksistere problemer , selv om jeg ikke helt tror på dem

2: selv om det ikke er mange så finnes de

3: noen gir det inntrykket

    til samelinning så var det noen som mente at man var idiot hvis man ikke fikk til å bruk den nye startskjerm i windows 8

4: få av der har sagt dette

5: det ble gjort et eksperiment i et tv program for noen år siden på akkurat dette

hvis jeg husker det riktig så virker det som det var et større nederlag for en Apple fanatiker å innrømme feil / mangler med produktet en andre

det var også slik at hadde man valgt Iphone så skulle den forsvares for en hver pris .

det samme gjaldt Samsung men ikke i riktig så stor grad

mens noen taklet overgangen fra Ihone til samsung , eller motsatt så var det mange som hadde sa mange motforestilinger at de ikke fik til å bruk telefonen.

da må det være noe psykisk

 

Da håper jeg at du fikk "riktig" svar på spørmålene dine

 

 

Jeg må nok si at jeg aner ikke om svarene dine er "riktig" eller "feil". Du har vel egentlig påstått ting som kun er "riktig" for deg selv, kanskje til og med basert på dine egne følelser. Da er det tilnærmet umulig å skulle sette en "karakter".

 

Men hvis jeg forsøker å oppsummere svarene dine så kan det se ut til at du mener at noen få av de mest ihuga fansen har meninger og påstander som du syns det er vanskelig å forholde seg til. Altså noen få av noen få. Det blir ikke mange tilsammen.

 

Sånne enkeltmennesker finnes i alle leire, og ikke bare innen elektronikk. Det vil alltid være noen som har ekstreme meninger om et eller annet. At det derfor skal være noen få unntak innen Apple-verden som ikke tåler at noen snakker nedsettende om Apple er vel ikke mer overraskende enn at det finnes noen få innen Android-verden, Microsoft-verden eller etellerannet-verden som sliter med akkurat det samme. At du så opplever disse få unntakene som vanskelige er selvsagt "riktig" for deg, men det blir likevel feil å påstå de tingene slik du gjorde som fremstilte det som et generelt, og mye større, problem. Det er det fint at du har fått korrigert.

Lenke til kommentar

A well chosen price should do three things:

  • achieve the financial goals of the company (i.e. profitability)
  • fit the realities of the marketplace (will customers buy at that price?)
  • support a product's market positioning and be consistent with the other variables in the marketing mix

 

Den korrekte er prisen er prisen kundene er villig til å handle produktet for. Forstår ikke hvorfor folk er så opphengt i selve produksjonskostnadene ifht utpris. 

 

Det som er fantastisk for oss Android brukere er dog at samtlige produsenter er i såpass sterk konkurranse at vi har muligheten til å få mye utrolig mye tlf / spec for pengene. Aldri har det vært sterkere konkurranse i 2000-3000 kr sjiktet. Det er plass til iOS og Android her i verden, og hva andre velger som sin tlf er for meg rimelig uinteressant. 

 

#LetsAllGetAlong

Lenke til kommentar

 

A well chosen price should do three things:

  • achieve the financial goals of the company (i.e. profitability)
  • fit the realities of the marketplace (will customers buy at that price?)
  • support a product's market positioning and be consistent with the other variables in the marketing mix

 

Den korrekte er prisen er prisen kundene er villig til å handle produktet for. Forstår ikke hvorfor folk er så opphengt i selve produksjonskostnadene ifht utpris. 

 

Det som er fantastisk for oss Android brukere er dog at samtlige produsenter er i såpass sterk konkurranse at vi har muligheten til å få mye utrolig mye tlf / spec for pengene. Aldri har det vært sterkere konkurranse i 2000-3000 kr sjiktet. Det er plass til iOS og Android her i verden, og hva andre velger som sin tlf er for meg rimelig uinteressant. 

 

#LetsAllGetAlong

 

 

Korrekt for hvem? Det du lister opp er fra selgeren perspektiv, noe kan fint være riktig priset fra selgerens perspektiv og overpriset fra kundens perspektiv.

 

AtW

Lenke til kommentar

 

A well chosen price should do three things:

  • achieve the financial goals of the company (i.e. profitability)
  • fit the realities of the marketplace (will customers buy at that price?)
  • support a product's market positioning and be consistent with the other variables in the marketing mix

 

Den korrekte er prisen er prisen kundene er villig til å handle produktet for. Forstår ikke hvorfor folk er så opphengt i selve produksjonskostnadene ifht utpris. 

 

Det som er fantastisk for oss Android brukere er dog at samtlige produsenter er i såpass sterk konkurranse at vi har muligheten til å få mye utrolig mye tlf / spec for pengene. Aldri har det vært sterkere konkurranse i 2000-3000 kr sjiktet. Det er plass til iOS og Android her i verden, og hva andre velger som sin tlf er for meg rimelig uinteressant. 

 

#LetsAllGetAlong

 

 

Skriftlig tommel opp! Godt skrevet.

 

Hvis jeg kan legge til en undring så er det at de som virker mest opptatt av prisene (både produksjon og salg) på Apple sine produkter er de som ikke kjøper de. Jeg syns det er litt rart...:-)

Lenke til kommentar

Hele poenget er at selv om kundene kan personlig mene at tlf er dyr, så blir jo iPhone 6 for pokker solgt i bøttevis uansett. 

Folk er villige til å betale en dyr pris for en ny iPhone, enkelt oppsummert.

At du mener den er overpriset såpass at det utelukker kjøp, ja vel.. da kjøper du deg en Android / WP tlf og koser deg videre.

 

EDIT: Jeg ser det fra selgers perspektiv fordi det er det som faktisk styrer prisen i disse tilfellene. Bedrifter bedriver ikke veldedighet, og tydeligvis vet Apple hvordan de skal prise produktene sine.. Ref: Overlegen profitt.

Endret av fflex
Lenke til kommentar

Korrekt for hvem? Det du lister opp er fra selgeren perspektiv, noe kan fint være riktig priset fra selgerens perspektiv og overpriset fra kundens perspektiv.

 

AtW

 

 

Hvis en kunde syns noe er overpriset, blir det antagelig ikke kjøpt. Dermed er prisen i så fall feil også fra selgers perspektiv, for de får ikke solgt det.

Lenke til kommentar

Hele poenget er at selv om kundene kan personlig mene at tlf er dyr, så blir jo iPhone 6 for pokker solgt i bøttevis uansett. 

Folk er villige til å betale en dyr pris for en ny iPhone, enkelt oppsummert.

 

Ja, og? Det er jo åpenbart for de fleste at iphone selger godt, men det er jo ikke noe som ugyldiggjør påstander om at det er overpriset, det er bare snakk om et annet perspektiv, perspektivet til kjøperen istedet for perspektivet til selgeren. Som kjøpere så er det jo mest naturlig å se det fra et kjøperperspektiv (uten at det betyr at alle kjøpere mener det er overpriset såklart)

 

AtW

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Hele poenget er at selv om kundene kan personlig mene at tlf er dyr, så blir jo iPhone 6 for pokker solgt i bøttevis uansett. 

Folk er villige til å betale en dyr pris for en ny iPhone, enkelt oppsummert.

 

Ja, og? Det er jo åpenbart for de fleste at iphone selger godt, men det er jo ikke noe som ugyldiggjør påstander om at det er overpriset, det er bare snakk om et annet perspektiv, perspektivet til kjøperen istedet for perspektivet til selgeren. Som kjøpere så er det jo mest naturlig å se det fra et kjøperperspektiv (uten at det betyr at alle kjøpere mener det er overpriset såklart)

 

AtW

 

 

Jeg synes du virker naiv, og kanskje en liten idealist? :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

Hele poenget er at selv om kundene kan personlig mene at tlf er dyr, så blir jo iPhone 6 for pokker solgt i bøttevis uansett. 

Folk er villige til å betale en dyr pris for en ny iPhone, enkelt oppsummert.

 

Ja, og? Det er jo åpenbart for de fleste at iphone selger godt, men det er jo ikke noe som ugyldiggjør påstander om at det er overpriset, det er bare snakk om et annet perspektiv, perspektivet til kjøperen istedet for perspektivet til selgeren. Som kjøpere så er det jo mest naturlig å se det fra et kjøperperspektiv (uten at det betyr at alle kjøpere mener det er overpriset såklart)

 

AtW

 

 

Jeg synes du virker naiv, og kanskje en liten idealist? :)

 

 

Et lite tips, om du ønsker at folk skal "get along", er kanskje å ikke drive med hobbypsykologi på sviktende grunnlag, og kalle folk naive fordi de mener noe annet enn deg? 

 

AtW

  • Liker 2
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...