Gå til innhold

Apple får nesten hele overskuddet fra verdens mobilsalg


Anbefalte innlegg

 

 

Enn vennlig anbefaling er å legge av seg de barnslige hersketeknikkene dine. Det stiller deg ikke i et særlig godt lys, spesielt ikke sett i sammenheng med denne "folk må bare velge det som passer de best"-holdningen du later som du har.

 

AtW

 

 

AtW, du som er så opptatt av å ikke bruke barnslige hersketeknikker, du syns kanskje ikke "later som du har" passer inn i den definisjonen?

 

 

Nei, det synes jeg ikke, det er tydelig at du er svært opptatt av hva folk mener om dine favorittmerker, så jo, du later som. 

 

AtW

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

 

 

Enn vennlig anbefaling er å legge av seg de barnslige hersketeknikkene dine. Det stiller deg ikke i et særlig godt lys, spesielt ikke sett i sammenheng med denne "folk må bare velge det som passer de best"-holdningen du later som du har.

 

AtW

 

 

AtW, du som er så opptatt av å ikke bruke barnslige hersketeknikker, du syns kanskje ikke "later som du har" passer inn i den definisjonen?

 

 

Nei, det synes jeg ikke, det er tydelig at du er svært opptatt av hva folk mener om dine favorittmerker, så jo, du later som. 

 

AtW

 

 

Jaja, du er deg selv lik hvert fall. Kaster beskyldninger rundt deg i hytt og pine, men tror fortsatt at du har en troverdighet.

Artig...

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Selvfølig har ting som skjermteknologi endel å si, og forsåvidt andre specs også, apple kommer jo med nye modeller årlig, det er ikke for moro skyld.

 

Teknologi har noe å si, men her virker det som folk ser seg blinde på GHz og megapiksler. Altså tekniske detaljer som ikke egentlig sier noe om produktet.

Lenke til kommentar

 

 

Selvfølig har ting som skjermteknologi endel å si, og forsåvidt andre specs også, apple kommer jo med nye modeller årlig, det er ikke for moro skyld.

 

Teknologi har noe å si, men her virker det som folk ser seg blinde på GHz og megapiksler. Altså tekniske detaljer som ikke egentlig sier noe om produktet.

 

 

Hvor "her"? Her, som i denne tråden? Hvem er det som ser seg blinde på det? Kan du sitere ett innlegg?

 

Og om man mener specs ikke sier noe om produktet, så er det på tide å sjekke eget syn :)

 

AtW

Lenke til kommentar

 

 

 

Selvfølig har ting som skjermteknologi endel å si, og forsåvidt andre specs også, apple kommer jo med nye modeller årlig, det er ikke for moro skyld.

 

Teknologi har noe å si, men her virker det som folk ser seg blinde på GHz og megapiksler. Altså tekniske detaljer som ikke egentlig sier noe om produktet.

 

Hvor "her"? Her, som i denne tråden? Hvem er det som ser seg blinde på det? Kan du sitere ett innlegg?

 

Og om man mener specs ikke sier noe om produktet, så er det på tide å sjekke eget syn :)

 

AtW

 

Jeg svarte på en kommentar om at andre toppmodeller har bedre spesifikasjoner. Jeg påpekte blant annet hvordan størrelsen på komponenter er viktig, samtidig som denne ikke fremkommer hvis man bare ser på rene spesifikasjonslister.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

Selvfølig har ting som skjermteknologi endel å si, og forsåvidt andre specs også, apple kommer jo med nye modeller årlig, det er ikke for moro skyld.

 

Teknologi har noe å si, men her virker det som folk ser seg blinde på GHz og megapiksler. Altså tekniske detaljer som ikke egentlig sier noe om produktet.

 

 

 

Det jeg tror mange gjør feil er å sammenligne tekniske detaljer mellom to ulike systemer, i dette tilfelle Android-dingser med Apple-dingser. De drives av to ulike motorer med ulikt drivstoff, da blir det bare tull å sammenligne tall.

Lenke til kommentar

 

 

 

Selvfølig har ting som skjermteknologi endel å si, og forsåvidt andre specs også, apple kommer jo med nye modeller årlig, det er ikke for moro skyld.

 

Teknologi har noe å si, men her virker det som folk ser seg blinde på GHz og megapiksler. Altså tekniske detaljer som ikke egentlig sier noe om produktet.

 

 

 

Det jeg tror mange gjør feil er å sammenligne tekniske detaljer mellom to ulike systemer, i dette tilfelle Android-dingser med Apple-dingser. De drives av to ulike motorer med ulikt drivstoff, da blir det bare tull å sammenligne tall.

 

 

Det er ikke riktig, man må dog tenke seg om når man sammenlikner.

 

AtW

Lenke til kommentar

 

 

 

 

Selvfølig har ting som skjermteknologi endel å si, og forsåvidt andre specs også, apple kommer jo med nye modeller årlig, det er ikke for moro skyld.

 

Teknologi har noe å si, men her virker det som folk ser seg blinde på GHz og megapiksler. Altså tekniske detaljer som ikke egentlig sier noe om produktet.

 

 

 

Det jeg tror mange gjør feil er å sammenligne tekniske detaljer mellom to ulike systemer, i dette tilfelle Android-dingser med Apple-dingser. De drives av to ulike motorer med ulikt drivstoff, da blir det bare tull å sammenligne tall.

 

 

Det er ikke riktig, man må dog tenke seg om når man sammenlikner.

 

AtW

 

 

...man nå tenke seg VELDIG om for i det hele tatt kunne sammenligne på detaljert nivå. Spørsmålet er vel egentlig om det i det hele tatt er interessant...

Lenke til kommentar

 

Det jeg tror mange gjør feil er å sammenligne tekniske detaljer mellom to ulike systemer, i dette tilfelle Android-dingser med Apple-dingser. De drives av to ulike motorer med ulikt drivstoff, da blir det bare tull å sammenligne tall.

 

 

 

 

Det er ikke riktig...

 

AtW

 

 

...forresten, kanskje fordi jeg noen ganger ikke helt forstår hvordan du tenker...

 

Hva er det som ikke er riktig?

Lenke til kommentar

Det er ikke riktig at det bare er tull å sammenlikne.

 

AtW

 

hmmm...ok...da mener du kanskje at man kan sammenligne ulike Android-modeller mot hverandre da? Altså for seg.

 

Også kan man sammenligne ulike iPhone-modeller mot hverandre. Også for seg.

 

 

Hva skal du i så fall sammenligne? Og hvorfor? Altså, hva skal du bruke sammenligningen til?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Det er ikke riktig at det bare er tull å sammenlikne.

 

AtW

 

hmmm...ok...da mener du kanskje at man kan sammenligne ulike Android-modeller mot hverandre da? Altså for seg.

 

Også kan man sammenligne ulike iPhone-modeller mot hverandre. Også for seg.

 

 

Hva skal du i så fall sammenligne? Og hvorfor? Altså, hva skal du bruke sammenligningen til?

 

 

 

Ja, man kan sammenlikne mellom android-telefoner og mellom apple-telefoner, og på tvers.

 

De fleste specs kan sammenliknes, og hvorfor? Jo fordi det sier noe om hvordan produktet er i bruk. Det er ikke uten grunn at apple har ligget langt fram på feks CPU/GPU-ytelse feks. (Hint: grunnen er ikke at specs ikke betyr noe)

 

AtW

Lenke til kommentar

 

Ja, man kan sammenlikne mellom android-telefoner og mellom apple-telefoner, og på tvers.

 

De fleste specs kan sammenliknes, og hvorfor? Jo fordi det sier noe om hvordan produktet er i bruk. Det er ikke uten grunn at apple har ligget langt fram på feks CPU/GPU-ytelse feks. (Hint: grunnen er ikke at specs ikke betyr noe)

 

AtW

 

 

Men når de ikke har samme motor (prosesser), ikke samme drivstoff (OS), ikke samme arbeidsminnehåndtering, ikke samme GPU...altså det er nesten ingenting som er likt, hvilke spesifikasjoner er det da du kan sammenligne på tvers?Og igjen, hva skal du med en sammenligning mellom ting som ikke er likt?

Lenke til kommentar

 

 

Ja, man kan sammenlikne mellom android-telefoner og mellom apple-telefoner, og på tvers.

 

De fleste specs kan sammenliknes, og hvorfor? Jo fordi det sier noe om hvordan produktet er i bruk. Det er ikke uten grunn at apple har ligget langt fram på feks CPU/GPU-ytelse feks. (Hint: grunnen er ikke at specs ikke betyr noe)

 

AtW

 

 

Men når de ikke har samme motor (prosesser), ikke samme drivstoff (OS), ikke samme arbeidsminnehåndtering, ikke samme GPU...altså det er nesten ingenting som er likt, hvilke spesifikasjoner er det da du kan sammenligne på tvers?Og igjen, hva skal du med en sammenligning mellom ting som ikke er likt?

 

 

Ting må ikke være likt for å sammenliknes, for å ta denne bilanalogien din, jeg vet en formel1-bil går fortere enn en diesel-passat, selv om de har forskjellig motor, forskjellig drivstoff og forskjellig vekt.

 

Det er jo forøvrig mellom ting som ikke er likt en sammenlikning gir mening, to like ting er jo per def like, og trenger ingen videre sammenlikning.

 

AtW

Lenke til kommentar

Javel, AtW. Da får du bare sammenligne da, hvis du syns det gir deg noe...

 

Men siden du nevner biler, kanskje du kan svare på dette da når det gjelder relevansen av å sammenligne tekniske spesifikasjoner...:

 

Bil A har en bensinmotor på 150 hk. Bil B har en dieselmotor på 160 Hk. Bil C har en elmotor som tilsvarer 140 Hk.

Hvilken bil er best?

Lenke til kommentar

PS.

Jeg vet ikke hva du får ut av å lese tekniske spesifikasjoner på ulike produkter, AtW, annet enn at du finner masse ulike tall. Kanskje du syns det produktet som har det høyeste tallet er best? Eller kanskje det er det laveste?

 

Jeg snakker heller ikke om å sammenligne identiske produkter, det er en av dine utallige stråmenn. Jeg snakker om at dersom det skal gi en viss mening å sammenligne noe så får man sammenligne sammenlignbare produkter. Du syns ikke dette er logisk, og syns det gir deg mening å sammenligne produkter med helt forskjellig innmat.

 

Du har jo en oppfatning av at personlig eierskap og erfaring med enkeltprodukter har absolutt ingen relevans, så jeg kan jo på den bakgrunnen forstå deg. Du tror jo dermed at tekniske spesifikasjoner faktisk gir et godt nok bilde til å vurdere kvaliteten på produkter. Du er nok dessverre ikke alene om dette...

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Javel, AtW. Da får du bare sammenligne da, hvis du syns det gir deg noe...

 

Men siden du nevner biler, kanskje du kan svare på dette da når det gjelder relevansen av å sammenligne tekniske spesifikasjoner...:

 

Bil A har en bensinmotor på 150 hk. Bil B har en dieselmotor på 160 Hk. Bil C har en elmotor som tilsvarer 140 Hk.

Hvilken bil er best?

 

Om du ikke synes det gir deg noe, så skjønner jeg ikke hvorfor du insisterer på å diskutere det med folk?

 

Hvilken bil er best? Dette er et typisk eksempel på at man ikke vet hvordan man skal sammenlikne specs, man henter ikke ut nøyaktige nok specs, og man prøver applisere det til å trekke ut mer informasjon enn dataene har grunnlag for. Sånn til informasjon finnes det ting imellom "specs forteller ingenting, og specs forteller alt"

 

AtW

Lenke til kommentar

 

Om du ikke synes det gir deg noe, så skjønner jeg ikke hvorfor du insisterer på å diskutere det med folk?

 

Hvilken bil er best? Dette er et typisk eksempel på at man ikke vet hvordan man skal sammenlikne specs, man henter ikke ut nøyaktige nok specs, og man prøver applisere det til å trekke ut mer informasjon enn dataene har grunnlag for. Sånn til informasjon finnes det ting imellom "specs forteller ingenting, og specs forteller alt"

 

AtW

Jeg antok jo at du ikke kunne svare...

 

Men ok, da vet du jo hvilke nøyaktige spesifikasjoner som gir et skikkelig godt grunnlag for å sammenligne mobiltelefoner da. På tvers av plattformer. Jeg vet det ikke, men er nysgjerrig...

 

Så kom igjen, sett opp en liste med tekniske spesifikasjoner som gir en god indikasjon på forskjellene mellom de ulike mobiltelefonen er, og hvordan dette påvirker brukeropplevelsen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

Om du ikke synes det gir deg noe, så skjønner jeg ikke hvorfor du insisterer på å diskutere det med folk?

 

Hvilken bil er best? Dette er et typisk eksempel på at man ikke vet hvordan man skal sammenlikne specs, man henter ikke ut nøyaktige nok specs, og man prøver applisere det til å trekke ut mer informasjon enn dataene har grunnlag for. Sånn til informasjon finnes det ting imellom "specs forteller ingenting, og specs forteller alt"

 

AtW

Jeg antok jo at du ikke kunne svare...

 

Men ok, da vet du jo hvilke nøyaktige spesifikasjoner som gir et skikkelig godt grunnlag for å sammenligne mobiltelefoner da. På tvers av plattformer. Jeg vet det ikke, men er nysgjerrig...

 

Så kom igjen, sett opp en liste med tekniske spesifikasjoner som gir en god indikasjon på forskjellene mellom de ulike mobiltelefonen er, og hvordan dette påvirker brukeropplevelsen.

 

 

Skjermstørrelse, vekt, oppløsning, batterilevetid, ladetid, brukbar lagringsplass, io-hastigheter. Det finnes en del hw-specs som enkelt kan sammenliknes. 

 

Så kan man selvsagt sammenlikne f.eks ram og ghz mellom ellers like plattformer, men dette gir fint lite mening mellom f.eks Apple og Samsung.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Skjermstørrelse, vekt, oppløsning, batterilevetid, ladetid, brukbar lagringsplass, io-hastigheter. Det finnes en del hw-specs som enkelt kan sammenliknes. 

 

Det er gode eksempler på ting som faktisk kan sammenlignes ja. Men jeg har en følelse av at disse ikke er de AtW snakker om...

 

 

Så kan man selvsagt sammenlikne f.eks ram og ghz mellom ellers like plattformer, men dette gir fint lite mening mellom f.eks Apple og Samsung.

Nettopp. Hvis man vil kan man sammenligne sånne ting innenfor samme plattform, selv om det også da bare gir en begrenset innsikt i faktiske forskjeller.

 

 

Jeg tror det er såpass enkelt at hvis man ikke vet bedre så er tall i en brosjyre det eneste man kan bruke som grunnlag for sin egen kompetanse. For enkelte personer blir det også fasiten.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...