Gå til innhold

Apple får nesten hele overskuddet fra verdens mobilsalg


Anbefalte innlegg

Er da ikke merkelig at et selskap som samarbeider med Apple, og jobber med deres plattform, også går over til å bruke Apple maskiner til arbeid. Det er jo gode maskiner også, og du kan jo fint ha bootcamp med både windows og Linux på dem. De maskinene de erstatter er jo allerede high-end, så pris vil nok være ganske lik som det de forrige maskinene de hadde var på.

 

Ellers har jo OSX vokst en stund nå, så det er jo ikke akkurat en nyhet at OSX blir større.

Neida, det er verken merkelig eller noen nyhet. Bare en artig utvikling siden IBM utviklet og laget sine konkurrende PC mot Apple, solgte hele greia og nå handler de fra PC fra Apple.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

 

 

om ikke alle , så er det nok mange som der det fra mit ståsted også

( det har denne tråden bevist )

 

du gir derimot inntrykt fra dit ståsted  at det er ingen som har de samme ønskene som jeg har  , og mener dermed at det holder med den ene utgaven av den aktuelle modellen .

stemmer ikke det ?

 

Da gir du samtidig uttrykk for at alle har de samme ønskene som deg .

da er du ikke noe bedre selv en det du beskylder meg for

Artig forsøk på en sprø vridning, men du må være skikkelig sprø for å klare den. Jeg tror du får fortsatt ha det fint i bobla du lever i, tror jeg stopper denne merkelig dialogen der jeg...

 

her er det faktisk du som lever i en bole når du

1 beskylder meg for være helt alene om ønskene for en laptop

2 du gir helt klar inntrykk at det kun er dine ønsker som gjelder

 

da trenge ikke Apple å lage maskiner for andre sine ønsker

 

 

Problemet er jo at du tilsynelatende ønsker én eneste lapop som dekker alles behov 100%.

 

Det er ikke mulig, og det kommer ikke til å skje. Derfor finnes det utallige forskjellige laptoper på markedet. Også fra Apple.

Lenke til kommentar

Der jeg jobber velger alle sitt eget utstyr (innenfor rimelighetens grenser), og der er det ca. 75% Macbooks. Resten er stort sett Thinkpads og Surface. Det samme gjelder for telefon, der er det 90% iPhone.

Sånn er det der jeg jobber og, altså at man kan velge den maskinen man selv har lyst på. Litt usikker på fordelingen, men jeg tror det er noe over halvparten på MacBook, litt under halvparten velger et eller annet med Windows. iPhone har en noe større andel, kanskje 60-70%, de andre velger da noe med Android. Tror til og med jeg har sett en og annen Blackberry...

Lenke til kommentar

 

 

 

 

om ikke alle , så er det nok mange som der det fra mit ståsted også

( det har denne tråden bevist )

 

du gir derimot inntrykt fra dit ståsted  at det er ingen som har de samme ønskene som jeg har  , og mener dermed at det holder med den ene utgaven av den aktuelle modellen .

stemmer ikke det ?

 

Da gir du samtidig uttrykk for at alle har de samme ønskene som deg .

da er du ikke noe bedre selv en det du beskylder meg for

Artig forsøk på en sprø vridning, men du må være skikkelig sprø for å klare den. Jeg tror du får fortsatt ha det fint i bobla du lever i, tror jeg stopper denne merkelig dialogen der jeg...

 

her er det faktisk du som lever i en bole når du

1 beskylder meg for være helt alene om ønskene for en laptop

2 du gir helt klar inntrykk at det kun er dine ønsker som gjelder

 

da trenge ikke Apple å lage maskiner for andre sine ønsker

 

 

Problemet er jo at du tilsynelatende ønsker én eneste lapop som dekker alles behov 100%.

 

Det er ikke mulig, og det kommer ikke til å skje. Derfor finnes det utallige forskjellige laptoper på markedet. Også fra Apple.

 

fullstendig feil , jeg ønske at modellene skal dekke  kanskje minst 50% brukerne , og hvertfall ikke 1% ( det man får inntrykk av den aktuelle modellen )

 

forøvrig så var jo den maskinen grei bortsett for manglende tilkoblinger.

det mange ønsker seg er samme lette maskinen med 3-4 USB 3C  porter , ikke en tyngre maskin

Lenke til kommentar

og så? hvorfor skal produsentene bry seg om hvor mang % de skal dekke med en modell? det må da virkelig være opp til dem?

om samsung lager en tv de vet bare 1% av tv brukerene vil bry seg om, hva så?

de taper salget til fordel for konkurrenten hvis en av dem  lager en modell som dekker 10 ganger flere brukerer

 

her det sånn at når kunde går ut og sier at den har mangler , hvorfor skal de da ikke rette opp manglene slik at fler kjøper den pcen ?

Lenke til kommentar

Du har virkelig enda ikke skjønt dette, elgen. Nesten så det er fascinerende...

hva da ?

 

at Apple prøver å begrense hvor mange kjøpere de skal ha på hvert produkt ?

i så fall anser jeg det som veldig dårlig butikk

 

og i alle tilfeller bli de ekstremt avhengig av noen få kunder er tilitsfulle

 

 

da er man i nærheten av de tilfeller der en person med alt for mye penger betaler ekstra for en gammel T ford  fordi den skal ha moderne egenskaper .

de forlanger også at bilen bare skal ha en pedal, slik at man både bremser og gasser med samme pedal

man må bare passe på å holde inne knapp hver gang man skal gasse 

 

dette minner også om de som betaler ekstra for at et produkt skal ned skaleres , feks at skjerme er monokrome i stedet for farger fordi fargen forstyrrer bildet

( det er enkelte fotografer som er veldig  begeistret svart / hvit bilder )

Endret av den andre elgen
Lenke til kommentar

dette minner også om de som betaler ekstra for at et produkt skal ned skaleres , feks at skjerme er monokrome i stedet for farger fordi fargen forstyrrer bildet

( det er enkelte fotografer som er veldig  begeistret svart / hvit bilder )

Igjen, usikker på hva du mener, men du sikter kanskje til en sånn...:

 

http://interfoto.no/nettbutikk/kameraer/leica/m-system/Leica-M-Monochrom-Typ-246-Sort-10930-p0000049891

 

 

PS.

Dette er VELDIG på siden av trådens tema...

Lenke til kommentar

Ja, det kan virke som Apple virkelig ikke har skjønt det. De gjør det jo ikke så alt for bra for tiden...

 

Enda godt du har skjønt det, de setter sikkert pris på om du tar kontakt og forteller dem litt av hvert om hvordan de burde ha drevet butikken sin.

hvis du mener at jeg tar feil

hvorfor driver du bare å gjør narr av det i stedet for forklare meg hva jeg tar feil i

 

er det kun for å lage bråk ?

Lenke til kommentar

 

Ja, det kan virke som Apple virkelig ikke har skjønt det. De gjør det jo ikke så alt for bra for tiden...

Enda godt du har skjønt det, de setter sikkert pris på om du tar kontakt og forteller dem litt av hvert om hvordan de burde ha drevet butikken sin.

 

hvis du mener at jeg tar feil

hvorfor driver du bare å gjør narr av det i stedet for forklare meg hva jeg tar feil i

 

er det kun for å lage bråk ?

Nei, overhode ikke bråk. Det er mange som har forsøkt flere ganger å forklare deg dette, meg selv inkludert. Men det kan virke som du ikke leser, eller vil forstå, det du blir fortalt.

 

Gå gjerne tilbake i denne tråden, eller i andre tråder du har tatt opp dette i, og les svarene du har fått et par-tre ganger. Kanskje du vil forstå.

Lenke til kommentar

det som er ønskelig er fler , gjerne 4-5 modeller innfor samme serier

 

Det kommer nok også innen MacBook sin modellserie. Men du ønsker kanskje at alle produsenter som lager noe skal vente med å lansere noe som helst til de har 4-5 ulike versjoner klare innen enhver modellserie?

 

Da har du litt av en jobb foran deg for å fortelle det til alle som lager noe...må nesten bare ønske deg lykke til...:-)

Lenke til kommentar

 

det som er ønskelig er fler , gjerne 4-5 modeller innfor samme serier

 

Det kommer nok også innen MacBook sin modellserie. Men du ønsker kanskje at alle produsenter som lager noe skal vente med å lansere noe som helst til de har 4-5 ulike versjoner klare innen enhver modellserie?

 

Da har du litt av en jobb foran deg for å fortelle det til alle som lager noe...må nesten bare ønske deg lykke til...:-)

 

da er det stor sjanse for at dagens modell blir faset ut når neste kommer .

,-at det ikke blir noen fler å velge mellom

 

det de burde gjøre er enten å lanserer 4-5 modeller samtidig ( med små variasjoner i konfigurasjonen)  innfor samme serie

eller lage en som var fleksibel nok til å støtte opp for  alle de modellene

 

det siste nekter du tydeligvis å være med på

Lenke til kommentar

 

 

 

 

 

om ikke alle , så er det nok mange som der det fra mit ståsted også

( det har denne tråden bevist )

 

du gir derimot inntrykt fra dit ståsted  at det er ingen som har de samme ønskene som jeg har  , og mener dermed at det holder med den ene utgaven av den aktuelle modellen .

stemmer ikke det ?

 

Da gir du samtidig uttrykk for at alle har de samme ønskene som deg .

da er du ikke noe bedre selv en det du beskylder meg for

Artig forsøk på en sprø vridning, men du må være skikkelig sprø for å klare den. Jeg tror du får fortsatt ha det fint i bobla du lever i, tror jeg stopper denne merkelig dialogen der jeg...

 

her er det faktisk du som lever i en bole når du

1 beskylder meg for være helt alene om ønskene for en laptop

2 du gir helt klar inntrykk at det kun er dine ønsker som gjelder

 

da trenge ikke Apple å lage maskiner for andre sine ønsker

 

 

Problemet er jo at du tilsynelatende ønsker én eneste lapop som dekker alles behov 100%.

 

Det er ikke mulig, og det kommer ikke til å skje. Derfor finnes det utallige forskjellige laptoper på markedet. Også fra Apple.

 

fullstendig feil , jeg ønske at modellene skal dekke  kanskje minst 50% brukerne , og hvertfall ikke 1% ( det man får inntrykk av den aktuelle modellen )

 

 

Selv det lar seg ikke gjøre. Du klarer ikke å lage en PC som dekker behovet eller ønskene til 50% av brukerne.

Lenke til kommentar

Det Elgen ikke forstår er at man ved å ha masse valgmuligheter og alle porter og alle funksjoner gjør produktet dårligere for de som ikke trenger alt det overflødige. Og skal man lage en haug varianter av alt mister man fokus. 

 

Jeg tror en av de store fordelene og suksessdriverne til Apple er nettopp at de har så få valgmuligheter. 

Skal du ha laptop? Ok. Pro eller Liten? Stor eller liten skjerm? Og en telefon? Stor eller liten skjerm, og hvor mye minne skal du ha? Det er det for de fleste, og det er topp. Mye bedre enn å måtte velge mellom uendelig mange modeller. 

 

Kanskje ikke alle finner noe som passer perfekt, men siden Apple er den eneste store PC-leverandøren som faktisk vokser i et synkende marked virker det som det er noe rett med oppskriften iallfall og at noen finner det de vil ha.

Endret av Audun_K
  • Liker 2
Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...