Gå til innhold

Apple får nesten hele overskuddet fra verdens mobilsalg


Anbefalte innlegg

Ja, det bør være felles standarder og unntakene bør være der man har andre behov enn det standardene støtter.

 

Når det gjelder USB-C........

 

"Taiwan-based integrated circuit manufacturers are said to be betting big on the new reversible USB Type-C connector, thanks in part to Apple's early embrace of the port in its forward thinking 12-inch MacBook with Retina display."

 

http://appleinsider.com/articles/15/07/30/suppliers-expect-widespread-adoption-of-usb-type-c-in-laptops-smartphones-thanks-to-apple

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja, det bør være felles standarder og unntakene bør være der man har andre behov enn det standardene støtter.

 

Når det gjelder USB-C........

 

"Taiwan-based integrated circuit manufacturers are said to be betting big on the new reversible USB Type-C connector, thanks in part to Apple's early embrace of the port in its forward thinking 12-inch MacBook with Retina display."

 

http://appleinsider.com/articles/15/07/30/suppliers-expect-widespread-adoption-of-usb-type-c-in-laptops-smartphones-thanks-to-apple

De kan jo skrive så mye de vil om at det er pga Apple osv som de vil. Hvis de liker å skrive det, så er jo det greit nok det.

 

Alle hovedkortprodusenter er jo taiwanske. De har allerede lansert hovedkort med støtte for USB 3.1, med full 10 Gbps i motsetning til Apple sin begrensede 5 Gpbs. Så alt ligger jo klart og til rette for at vi får massevis av USB type-C produkter. Sannsynligvis med Skylake.

 

Det at Apple også bestemte seg for å bruke USB type-C er jo i stor grad heller en fordel for Apple og deres brukere. USB type-C kommer jo til å komme på de fleste produkter, uavhengig av hva Apple gjør. Det Apple har gjort på port-standard fronten før har jo ikke akkurat påvirket andre PCer.

 

Selv håper jeg jo at Thunderbolt kommer til å ta over nå. Den ryktes å få samme type port som USB. Hvis du plutselig kan bruke thunderbolt i vanlige USB porter, er jo USB noe som kommer til å forsvinne (forhåpentligvis).

Lenke til kommentar

andre elgen, nå må du fan meg gi deg. de som krever flere usb kontakter kjøper da bare en annen bærbar mac eller pc.

 

nå var det ikke de som krever fler USB porter det var snakk om her .

det var snakk om de som krever en nedgradering av pcen på grunn av utseende.

 

og skal man ladde pcen så vil det være veldig pakkis å slippe å måtte koble ut endre tilkoblinger

( det kan jo hende at man driver og overføre mange bilder når den forlanger å bli slått av fordi det er for lite strøm )

 

 

at en pc er kun beregnet på en bestem type brukergruppe betyr ikke at bare den brukergruppen vil bruke den

 

som sameligning :

en tv er overhode ikke beregnet å brukes som data monitor , likevel er det fler som nettop bruker dem som monitor

 

Nå er vel Apple også interessert i å selge flest  mulig enheter til brukene , ikke bare noen få spesielle modeller til  spesielle brukere  ?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Nå er vel Apple også interessert i å selge flest  mulig enheter til brukene , ikke bare noen få spesielle modeller til  spesielle brukere  ?

Det er de nok interessert i. Antagelig også derfor de har flere modeller å velge mellom, så kan man finne den modellen som passer en selv best.

Lenke til kommentar

 

Nå er vel Apple også interessert i å selge flest  mulig enheter til brukene , ikke bare noen få spesielle modeller til  spesielle brukere  ?

Det er de nok interessert i. Antagelig også derfor de har flere modeller å velge mellom, så kan man finne den modellen som passer en selv best.

 

Det er nå  det da.

i dette tilfelle skal det ikke finnes andre alternativer , ihvertfall ikke enda

Lenke til kommentar

 

 

Nå er vel Apple også interessert i å selge flest  mulig enheter til brukene , ikke bare noen få spesielle modeller til  spesielle brukere  ?

 

Det er de nok interessert i. Antagelig også derfor de har flere modeller å velge mellom, så kan man finne den modellen som passer en selv best.

Det er nå  det da.

i dette tilfelle skal det ikke finnes andre alternativer , ihvertfall ikke enda

Joda. Alternativene er MacBook Pro eller MacBook Air. Den nye MacBook er altså HELT ny og i en modell med et par ulike prosessor- og minnealternativer. Den kommer sikkert i andre varianter etter hvert.

Lenke til kommentar

 

 

 

Nå er vel Apple også interessert i å selge flest  mulig enheter til brukene , ikke bare noen få spesielle modeller til  spesielle brukere  ?

Det er de nok interessert i. Antagelig også derfor de har flere modeller å velge mellom, så kan man finne den modellen som passer en selv best.

Det er nå  det da.

i dette tilfelle skal det ikke finnes andre alternativer , ihvertfall ikke enda

Joda. Alternativene er MacBook Pro eller MacBook Air. Den nye MacBook er altså HELT ny og i en modell med et par ulike prosessor- og minnealternativer. Den kommer sikkert i andre varianter etter hvert.

 

 

Hvis ryktene til Apple stemmer så må de som ønsker den modellen med lit mer utstyr  nok vente en god stud før de får det valget 

Lenke til kommentar

 

 

 

 

Nå er vel Apple også interessert i å selge flest  mulig enheter til brukene , ikke bare noen få spesielle modeller til  spesielle brukere  ?

 

Det er de nok interessert i. Antagelig også derfor de har flere modeller å velge mellom, så kan man finne den modellen som passer en selv best.

Det er nå  det da.

i dette tilfelle skal det ikke finnes andre alternativer , ihvertfall ikke enda

Joda. Alternativene er MacBook Pro eller MacBook Air. Den nye MacBook er altså HELT ny og i en modell med et par ulike prosessor- og minnealternativer. Den kommer sikkert i andre varianter etter hvert.

 

Hvis ryktene til Apple stemmer så må de som ønsker den modellen med lit mer utstyr  nok vente en god stud før de får det valget

Det er da ikke rykter at MacBook Pro og MacBook Air finnes som alternativer...

 

Seriøst, elgen, jeg aner virkelig ikke hva du nå forsøker å problematisere. At Apple har kommet med en ny PC, er det det som er problemet?

Lenke til kommentar

 

 

 

 

 

Nå er vel Apple også interessert i å selge flest  mulig enheter til brukene , ikke bare noen få spesielle modeller til  spesielle brukere  ?

Det er de nok interessert i. Antagelig også derfor de har flere modeller å velge mellom, så kan man finne den modellen som passer en selv best.

Det er nå  det da.

i dette tilfelle skal det ikke finnes andre alternativer , ihvertfall ikke enda

Joda. Alternativene er MacBook Pro eller MacBook Air. Den nye MacBook er altså HELT ny og i en modell med et par ulike prosessor- og minnealternativer. Den kommer sikkert i andre varianter etter hvert.

 

Hvis ryktene til Apple stemmer så må de som ønsker den modellen med lit mer utstyr  nok vente en god stud før de får det valget

Det er da ikke rykter at MacBook Pro og MacBook Air finnes som alternativer...

 

Seriøst, elgen, jeg aner virkelig ikke hva du nå forsøker å problematisere. At Apple har kommet med en ny PC, er det det som er problemet?

 

 

 

pro er for de profesjonelle , men den er ikke så lett som mange ønsker seg

air skulle da være alternativet til pro

 

men når noen ønsker seg den nyste modellen som en mellomting mellom pro og Air 

da blir det en utfordring å finne den

Lenke til kommentar

Det blir selvsagt ikke så lett når det blir mer å velge mellom...ehhh...

det kommer helt an på  hva en har lyst på

 

Det er vanskelig når det står mellom 2 ( eller flere )  modeller , som man ikke klarer å bestemme seg for

det blir ikke noe letter når en ikke finner det man er ute etter og må velge mellom noe som bare passer nesten ,-da også der man  ikke klarer å bestemme seg

 

det er det siste som var poenget mit , hvis du ikke forsto det

 

 

 

...jeg har en følelse av at du ser dette fra DITT ståsted, elgen. Og dermed tror at alle andre har samme krav og behov. Kanskje det er ganske normalt for elger...

 

om ikke alle , så er det nok mange som der det fra mit ståsted også

( det har denne tråden bevist )

 

du gir derimot inntrykt fra dit ståsted  at det er ingen som har de samme ønskene som jeg har  , og mener dermed at det holder med den ene utgaven av den aktuelle modellen .

stemmer ikke det ?

 

Da gir du samtidig uttrykk for at alle har de samme ønskene som deg .

da er du ikke noe bedre selv en det du beskylder meg for

Endret av den andre elgen
Lenke til kommentar

 

om ikke alle , så er det nok mange som der det fra mit ståsted også

( det har denne tråden bevist )

 

du gir derimot inntrykt fra dit ståsted  at det er ingen som har de samme ønskene som jeg har  , og mener dermed at det holder med den ene utgaven av den aktuelle modellen .

stemmer ikke det ?

 

Da gir du samtidig uttrykk for at alle har de samme ønskene som deg .

da er du ikke noe bedre selv en det du beskylder meg for

Artig forsøk på en sprø vridning, men du må være skikkelig sprø for å klare den. Jeg tror du får fortsatt ha det fint i bobla du lever i, tror jeg stopper denne merkelig dialogen der jeg...

Lenke til kommentar

 

 

om ikke alle , så er det nok mange som der det fra mit ståsted også

( det har denne tråden bevist )

 

du gir derimot inntrykt fra dit ståsted  at det er ingen som har de samme ønskene som jeg har  , og mener dermed at det holder med den ene utgaven av den aktuelle modellen .

stemmer ikke det ?

 

Da gir du samtidig uttrykk for at alle har de samme ønskene som deg .

da er du ikke noe bedre selv en det du beskylder meg for

Artig forsøk på en sprø vridning, men du må være skikkelig sprø for å klare den. Jeg tror du får fortsatt ha det fint i bobla du lever i, tror jeg stopper denne merkelig dialogen der jeg...

 

her er det faktisk du som lever i en bole når du

1 beskylder meg for være helt alene om ønskene for en laptop

2 du gir helt klar inntrykk at det kun er dine ønsker som gjelder

 

da trenge ikke Apple å lage maskiner for andre sine ønsker

Lenke til kommentar

Er da ikke merkelig at et selskap som samarbeider med Apple, og jobber med deres plattform, også går over til å bruke Apple maskiner til arbeid. Det er jo gode maskiner også, og du kan jo fint ha bootcamp med både windows og Linux på dem. De maskinene de erstatter er jo allerede high-end, så pris vil nok være ganske lik som det de forrige maskinene de hadde var på.

 

Ellers har jo OSX vokst en stund nå, så det er jo ikke akkurat en nyhet at OSX blir større.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...