Gå til innhold

Apple får nesten hele overskuddet fra verdens mobilsalg

Anbefalte innlegg

Problemet er når du diskuterer med noen over lengre tid, og til tross for at de gjerne er stort sett enige med deg når det gjelder Apple-produkter, at det er gode kjøp osv osv, så antar de likevel at alt som jeg skriver er ment negativt om Apple. Leser noe mellom linjene som ikke eksisterer, og konstruerer en diskusjon og sier seg uenige med noe jeg ikke har sagt. 

...

Det er overhode ikke noe problem at du ønsker å diskutere Apple. I tråder som faktisk handler om Apple. Det jeg syns er noe rart er ditt behov for å trekke inn så mye om Samsung. I tråder som ikke engang fjernt handler om Samsung. Det kan du jo heller gjøre i tråder som handler om Samsung. Jeg ser for min egen del null behov for å gå inn i haugevis av tråder som handler om Samsung (eller alle de andre lignende leverandørene) for å kaste ut en haug med Apple-sammenligninger. Hvorfor skulle det være interessant for de som diskuterer i de trådene?

Som om du enten elsker Apple eller hater Apple.

Elske eller hate er beskrivelser som på ingen som helst måte bør nevnes i sammenheng med elektroniske dingser eller produsenter av sånne. Det bør være sterke følelser man retter mot mennesker, ikke ting.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Glimrende eksempel på det jeg mente i forrige post. Først så kommer et svar som trekker inn enn Apple vs Samsung ut av det jeg har skrevet, som ikke har noe med noen av selskapene å gjøre.

Så skriver du altså at du tar avstand fra å bruke slike ord om elektronikk. Hvis du leser det jeg skriver er det akkurat det jeg og mener. Likevel blir jeg sitert og du starter en diskusjon med meg utifra en mening jeg ikke har. Det blir litt trøttende å svare på slike innlegg, og slik som dette innlegget får det meg til å se ut som om jeg mener at du enten elsker eller hater Apple, når jeg egentlig mener at det blir dumt at andre prøver å få det til at du elsker eller hater Apple, selv om du ikke gjør det. 

• Liker 1
Lenke til kommentar

Glimrende eksempel på det jeg mente i forrige post. Først så kommer et svar som trekker inn enn Apple vs Samsung ut av det jeg har skrevet, som ikke har noe med noen av selskapene å gjøre.

Så skriver du altså at du tar avstand fra å bruke slike ord om elektronikk. Hvis du leser det jeg skriver er det akkurat det jeg og mener. Likevel blir jeg sitert og du starter en diskusjon med meg utifra en mening jeg ikke har. Det blir litt trøttende å svare på slike innlegg, og slik som dette innlegget får det meg til å se ut som om jeg mener at du enten elsker eller hater Apple, når jeg egentlig mener at det blir dumt at andre prøver å få det til at du elsker eller hater Apple, selv om du ikke gjør det.

Å jøjje meg sjøl...

Nei, du skrev ikke om Samsung I AKKURAT DET INNLEGGET jeg siterte akkurat nå. Men du har en merkelig greie med å stadig vekk trekke de inn i tråder om Apple. Get it?!?!?

Det er beskrivelsen "elsker" og "hater" som er problematisk å bruke. Bruk andre ord, så blir det bedre.

Endret av rogkas
Lenke til kommentar

Nå handler denne tråden om overskuet til Apple

og jeg hadde noen moralske synspunkter om det , medet var det ingen som brydde seg mye om

Nå jeg så tok opp  problemet  med at Apple ikke fulgte samme standard som alle de andre , og om de gjør det så er det bare delvis så kom det noe på stod at det ikke var noe problem fordi de ikke hadde det problemet

Da viser de nettop en saue mentalitet , noe de påstod at de ikke gjorde

så her må man kunne se lenger en det nesen peker

• Liker 3
Lenke til kommentar

Der var den sammenblandingen med sau igjen ja. Det tar liksom noe av seriøsiteten din helt fullstendig bort.
Da kan du og skjerpe deg Rogkas . Det var du som trakk inn sauer og flokk her forleden i et enda mindre seriøst innlegg . Endret av syar2003
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Der var den sammenblandingen med sau igjen ja. Det tar liksom noe av seriøsiteten din helt fullstendig bort.
Da kan du og skjerpe deg Rogkas . Det var du som trakk inn saue her forleden i et enda mindre seriøst innlegg.

Tenker du aSau, iSau og wSau?

...:-)

• Liker 1
Lenke til kommentar

Nå jeg så tok opp  problemet  med at Apple ikke fulgte samme standard som alle de andre , og om de gjør det så er det bare delvis så kom det noe på stod at det ikke var noe problem fordi de ikke hadde det problemet

Akkurat. Om noen virkelig ikke evner å se fordelen med å kunne bruke samme lader på mobile dingser fra forskjellige produsenter, så tror jeg de tilhører mindretallet.

Lenke til kommentar

Akkurat. Om noen virkelig ikke evner å se fordelen med å kunne bruke samme lader på mobile dingser fra forskjellige produsenter, så tror jeg de tilhører mindretallet.

Det er nok mange som kan se en slags fordel med det. Det har jo vært et salig kaos med disse laderne så lenge mobiltelefoner har eksistert (det var kanskje verst før iPhone), eller kanskje det er bedre å si ladbare dingser, så det kan jo hende produsentene blir enige om en standard nå som USB-C har et brukbart potensiale til å bli det. Jeg tror ikke jeg har hørt om så mange som opplever det som noe stort problem at man ikke kan bruke ladere på kryss og tvers av produsenter, men for all del, det gjør ikke noe om det åpnes for muligheten.

Problemet er kanskje hvor lenge det i så fall varer før utviklingen kommer frem til en helt ny måte å gjøre ting på. Da er det jo en viss mulighet for at ikke alle vil eller kan være med på det. Så er i så fall moroa i gang igjen...:-)

Lenke til kommentar

Nå jeg så tok opp problemet med at Apple ikke fulgte samme standard som alle de andre , og om de gjør det så er det bare delvis så kom det noe på stod at det ikke var noe problem fordi de ikke hadde det problemet

Fordelene med dette er selvsagt åpenbare. De er bare ikke store nok til å gjøre utslag. Det viktige er at alle ladere bruker USB. At kablene ikke er like mener jeg er greit så lenge alternativene til musb tilbyr fordeler.

Lenke til kommentar

Nå jeg så tok opp problemet med at Apple ikke fulgte samme standard som alle de andre , og om de gjør det så er det bare delvis så kom det noe på stod at det ikke var noe problem fordi de ikke hadde det problemet

Fordelene med dette er selvsagt åpenbare. De er bare ikke store nok til å gjøre utslag. Det viktige er at alle ladere bruker USB. At kablene ikke er like mener jeg er greit så lenge alternativene til musb tilbyr fordeler.

hvilke fordeler ?

Lenke til kommentar

Som tilbys av Lightning? Det er oppsummert et annet sted i tråden.

hvis du tenker slik vil det aldri bli en felles standard , for det er alltid noen som kommer med noe ekstra fordeler

Det har det alltid vært og det kommer det nok alltid til å være. Lær deg å leve med det...:-)

Lenke til kommentar

Som tilbys av Lightning? Det er oppsummert et annet sted i tråden.

hvis du tenker slik vil det aldri bli en felles standard , for det er alltid noen som kommer med noe ekstra fordeler

Jeg kan leve fint med dét når det gjelder ladekabler. Der det er hensiktsmessig vil standarder stort sett tvinge seg frem. Se f.eks på mp3, DVD, CD, pcie etc.

Det som er på tide er å få på plass USB-ladere som følger standarden for mer strøm, så er jeg happy. Da slipper vi teite hack fra alle leverandører, og man kan ha standard lader i ene enden og en passende plugg i andre.

• Liker 1
Lenke til kommentar

dette burde da gå utover produsentene ikke kunden som forsatt må leve med kabel rotet , til tros at EU vil ha det vekk

• dette burde være en felles standard
  • alle burde følle samme utvikling
  • da har man en utvikling som er perfekt

en løsning er å forlange at  de husprodusenten som har det så travelt holder igjen

og de produsentene som somler om forte seg lit

det er mye med utviklingen som er bara , men så lenge de kommer med proprietære løsninger så går utviklingen baklengs

En tilkobling til alt er en dårlig løsning uansett hvordan man snur og vender på det

hadde bare alle klart å se det

• Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg har vel sagt det før, men kan gjerne gjenta...det kan neimen ikke være lett å være elg...

det gjør det ikke letere når man er fra Nord-Norge og må krangle med personer som har hemmelig tilholdssted

Mye mulig, det vet jeg hvert fall ingenting om...

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...