Gå til innhold

Apple får nesten hele overskuddet fra verdens mobilsalg


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Eiere av Android telefoner elsker å rakke ned på iPhone og påpeke alt som er, eller kan være, feil med telefonen.

 

iPhone-eiere ser det som ekstremt viktig å motbevise påstandene og fremheve iPhone som en overlegen telefon.

 

Etter å ha vært i begge leire så har det vært min oppfatning hele tiden. Se bare på hvordan denne tråden startet. Første innlegg var fra en Android-bruker som overdriver og påstår at iPhone totalt koster 100 kroner å produsere (for å fremprovosere reaksjoner, antakeligvis). En iPhone-eier prøver panisk å forklare at det er andre kostnader inkludert.

 

Tredje innlegg er et nytt "angrep" fra Android-leiren, hvor det påstås at Apple er i motebransjen, mens Android-selskaper er i teknologibransjen. Resten av førstesiden veksler mellom iPhone-brukere som forsvarer iPhone, og Android-eiere (inkludert et par moderatorer) som rakker ned på både Apple og de som er "dumme" nok til å kjøpe det før det også også begynner å komme provoserte angrep fra iPhone-leiren etter hvert.

 

Begge sider er like ille, og alle tror at den andre siden er verst.

 

Og slik går no dagan i de fleste iPhone vs. Android-trådene som oppstår her på forumet :-)

 

Karakteristikken stemmer godt for de første sidene i diskusjonen, men hvis du leser videre så er det faktisk annerledes.

 

Ellers så er det åpenbart mange som tar den som kommenterte først helt seriøst og ordrett.  Det var jo en klar overdrivelse/ironi. Mulig det var for reaksjoner, eller bare å skrive en morsom kommentar. Kommentaren er ellers ganske generell, og kunne vært postet om hvilken som helst toppmodell i dag (med unntak av LG G4). Men det er jo selvfølgelig nok av eksempler å trekke frem, selv om dette eksempelet nødvendigvis ikke stemmer.

Endret av TKongen
Lenke til kommentar

 

 

 

Det er i allefall lite takhøyde her hver gang man setter spørsmålstegn ved noe. Og dårlig stemning attpåtil.

Lav takhøyde og dårlig stemning er kanskje noe du føler på. Jeg er superhappy jeg...
Meg , AtW og TKongen føler vel alle dette.

Edit : og "den andre elgen"

Det har jeg forstått. Men så bidrar dere også godt til både den dårlige stemningen og samtidig til komedien...:-)

Og nok en litt spydig kommentar.

Du har ikke forstått at du er en stor bidrags yter selv.

 

Eiere av Android telefoner elsker å rakke ned på iPhone og påpeke alt som er, eller kan være, feil med telefonen.

 

iPhone-eiere ser det som ekstremt viktig å motbevise påstandene og fremheve iPhone som en overlegen telefon.

 

Etter å ha vært i begge leire så har det vært min oppfatning hele tiden. Se bare på hvordan denne tråden startet. Første innlegg var fra en Android-bruker som overdriver og påstår at iPhone totalt koster 100 kroner å produsere (for å fremprovosere reaksjoner, antakeligvis). En iPhone-eier prøver panisk å forklare at det er andre kostnader inkludert.

 

Tredje innlegg er et nytt "angrep" fra Android-leiren, hvor det påstås at Apple er i motebransjen, mens Android-selskaper er i teknologibransjen. Resten av førstesiden veksler mellom iPhone-brukere som forsvarer iPhone, og Android-eiere (inkludert et par moderatorer) som rakker ned på både Apple og de som er "dumme" nok til å kjøpe det før det også også begynner å komme provoserte angrep fra iPhone-leiren etter hvert.

 

Begge sider er like ille, og alle tror at den andre siden er verst.

 

Og slik går no dagan i de fleste iPhone vs. Android-trådene som oppstår her på forumet :-)

Til informasjon : Jeg er iPhone 6 eier. Og har også en IPad Air 2. Endret av syar2003
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Karakteristikken stemmer godt for de første sidene i diskusjonen, men hvis du leser videre så er det faktisk annerledes.

De to andre øverste iPhone vs. Android diskusjonene som ligger under "Diskuter artikler" nå viser samme tendens.

 

Første drittslenging (mot andre brukere) kommer fra hhv. Apple-fiendtlige "den andre elgen" og en Apple-motstander som kaller seg evenpevenreven. Patetisk å gå til angrep på andre for deres valg, bare fordi man har valgt noe annet selv.

 

Neste Apple-tråd i samme kategori går på at Apple vurderer å lage biler, og den blir også umiddelbart oversvømmet av hatske, overdrevne, spydige og frekke Apple-kommentarer, påstander og meninger, samt drittslenging mot noen som eier noe med Apple-logoen.

 

Og dette går igjen videre i alle diskusjoner som omhandler Apple. Ja, faktisk så klarer Apple-haterne å komme med noe dritt om Apple/iPhone til og med i tråder som overhodet ikke har noe med Apple å gjøre i utgangspunktet. Godt gjort.

 

Så faktisk er det Android-brukere som hisser opp stemningen og skaper uhygge i starten av de fleste iPhone vs. Android-tråder her inne. Skjønner jo at iPhone-eiere ønsker å forsvare sitt valg, selv om det går litt over stokk og stein noen ganger.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Gode poeng, Molekylet. For min handler det ikke om å forsvare kjøp av en datadings, det er tross alt bare det. Men det kunne være litt interessant å forstå litt av hvor dette hatet kommer fra. Jeg forstår virkelig ikke dette behovet...

Du kan jo se deg litt i speilet. Du har et slags intenst forsvarsbehov og insisiterer på å forsøple nesten alle Apple tråder med irrelevante selvfølgeligheter , de andre du snakker om tenker vel omtrent på samme måte. Du kommer sikkert nærmere en forståelse av deres behov om du ser på ditt eget. AtW

  • Liker 3
Lenke til kommentar

 

Gode poeng, Molekylet. For min handler det ikke om å forsvare kjøp av en datadings, det er tross alt bare det. Men det kunne være litt interessant å forstå litt av hvor dette hatet kommer fra. Jeg forstår virkelig ikke dette behovet...

Du kan jo se deg litt i speilet. Du har et slags intenst forsvarsbehov og insisiterer på å forsøple nesten alle Apple tråder med irrelevante selvfølgeligheter , de andre du snakker om tenker vel omtrent på samme måte. Du kommer sikkert nærmere en forståelse av deres behov om du ser på ditt eget. AtW

Så du mener det er et intenst forsvarsbehov? Hvorfor skulle jeg ha det? Du ser ikke at det kanskje handler om å forsøke å balansere litt disse merkelige argumentene dere legger opp til?

 

Jeg har ingenting i mot de andre produsentene jeg, så jeg vet ikke helt hva jeg skal se meg i speilet for. Men det aner meg at du har en forklaring...

Lenke til kommentar

 

 

Gode poeng, Molekylet. For min handler det ikke om å forsvare kjøp av en datadings, det er tross alt bare det. Men det kunne være litt interessant å forstå litt av hvor dette hatet kommer fra. Jeg forstår virkelig ikke dette behovet...

Du kan jo se deg litt i speilet. Du har et slags intenst forsvarsbehov og insisiterer på å forsøple nesten alle Apple tråder med irrelevante selvfølgeligheter , de andre du snakker om tenker vel omtrent på samme måte. Du kommer sikkert nærmere en forståelse av deres behov om du ser på ditt eget. AtW
Så du mener det er et intenst forsvarsbehov? Hvorfor skulle jeg ha det? Du ser ikke at det kanskje handler om å forsøke å balansere litt disse merkelige argumentene dere legger opp til?

 

Jeg har ingenting i mot de andre produsentene jeg, så jeg vet ikke helt hva jeg skal se meg i speilet for. Men det aner meg at du har en forklaring...

Jeg aner ikke hvorfor du har det, jeg ser bare hva du skriver. Ta feks mitt innspill om at tallene tyder på at mange brukere bytter begge veier, du har spydd ut innlegg som "forsvarer" Apple mot noe som tilogmed er en nøytral påstand, ikke et eneste en av innleggene er et forsøk til å bidra til analyse av tallene, kun tomsnakk og mas om at "Apple gjør det bra" du kan påstå så mye du vil at du forsøker å balansere, ikke har noe forsvarsbehov osv, men handling taler sterkere, og innleggene dine er din handling. AtW

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg aner ikke hvorfor du har det, jeg ser bare hva du skriver. Ta feks mitt innspill om at tallene tyder på at mange brukere bytter begge veier, du har spydd ut innlegg som "forsvarer" Apple mot noe som tilogmed er en nøytral påstand, ikke et eneste en av innleggene er et forsøk til å bidra til analyse av tallene, kun tomsnakk og mas om at "Apple gjør det bra" du kan påstå så mye du vil at du forsøker å balansere, ikke har noe forsvarsbehov osv, men handling taler sterkere, og innleggene dine er din handling. AtW

Du vet, AtW, det er komplett umulig å nå frem til deg (og noen til) uansett hvordan man forsøker å forklare dere de rareste argumentene dere noen ganger har. Da ender det til slutt opp med at det holder å si at det tross deres regneeksempel og ønsker, går ganske bra med Apple. Det enkle er noen ganger den eneste muligheten...

 

Og når det gjelder "analyse" av dine tall i et slags regneeksempel...veeeeel...trukke det...du har jo bare synset deg frem til noen tall, det krever vel egentlig ingen dyp analyse.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg aner ikke hvorfor du har det, jeg ser bare hva du skriver. Ta feks mitt innspill om at tallene tyder på at mange brukere bytter begge veier, du har spydd ut innlegg som "forsvarer" Apple mot noe som tilogmed er en nøytral påstand, ikke et eneste en av innleggene er et forsøk til å bidra til analyse av tallene, kun tomsnakk og mas om at "Apple gjør det bra" du kan påstå så mye du vil at du forsøker å balansere, ikke har noe forsvarsbehov osv, men handling taler sterkere, og innleggene dine er din handling. AtW

 

 

Det er vel og bra å late som man er "nøytral" og "bare regner ut". Men er innsatsen for å betvile ethvert oppgitt tall, enhver mening, enhver artikkel og alt som skrives om et selskap den samme i tråder som ikke har med Apple-produkter å gjøre? Dukker Elgen opp med sine noe forvirrede spørsmål i hver eneste tråd som handler om  Windows Phone? Ville du laget en modell for å finne ut hvorvidt Galaxy S6 faktisk solgte bra? Undersøkes minnetypen i alle nye telefoner med time etter time med analyse for å finne ut av et problem som tydeligvis gjør hele produktet ubrukelig om man skal se på denne tråden? 

 

Eller er et kanskje sånn at man ikke er så "nøytral" after all. 

 

Jeg er ikke nøytral i det hele tatt jeg. Selv om jeg kjøper produkter fra Samsung mener jeg helt ærlig at de har en råtten kultur for produktutvikling og en tilnærming til programvare som aldri vil skape noe vakkert - i beste fall får de til ting som fungerer. Men det er ikke noe hjerte eller humor der, noe som trengs for å få til skikkelig gode produkter. Det er noe som kun noen få selskaper har - og jeg setter mer pris på det enn på en rent ingeniørmessig tilnærming der det er godt nok om noe virker. Derfor foretrekker jeg Apple foran f.eks Microsoft, og BMW foran Toyota. Selv om det helt klart er fordeler ved den andre tilnærmingen også tiltaler det meg ikke. Derfor kan jeg også forsvare Apple til tider - fordi jeg setter pris på at det finnes en eneste datamaskin- og telefonprodusent i verden som faktisk bryr seg om håndverk og kvalitet og ikke bare om å treffe det en eller annen fokusgruppe har sagt er "the thing". 

 

(Forøvrig er det artig med TKongen. som legger ord i folks munn og så fortsetter å argumentere mot dette i evigheter uansett hvor mange ganger de får forklart hva man mente. Nå sist har jeg visst sagt at iphone 6 tar verdens beste bilder ut av lomma, uten at jeg helt kan finne hvor det har blitt sagt. Hva har jeg sagt? "Apple har, igjennom sju generasjoner, levert blant de beste kameraene, som folk opplever at de tar gode bilder med. Konkurrentene har slitt med å oppnå det samme, altså at bildene blir bra når man bare tar den opp og trykker. Nå har komkurrentene kommet opp på samme (eller høyere) nivå, men Apple leverer fortsatt godt og har oppnådd tillit." Samtidig går man selv ut og sier at telefonen er totalt ubrukelig, tar fyr fordi minnet eksploderer og koster en femtilapp å lage, uten at den typen påstander krever noe mer dokumentasjon, og uten at det er noe problem å moderere seg når det kommer motargumenter. Men so what. Man kjemper jo Den Gode Sak, må vite.).

Endret av Audun_K
  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

hadde det ikke vært for kommentarene til deg, newton, audun og sikkert 2-3 andre apple brukere så hadde vel ikke kommentarfeltene til apple relaterte artikler vært annet en hets og hatske meldinger.

Har du lest denne tråden? AtW

ja har det. og leser også de fleste andre artikkeldiskusjonene. ingen er som de som omhandler apple.

Lenke til kommentar

Forresten, AtW/Elgen og noen til. Siden jeg ikke kjenner dere, men også siden dere kommenterer såpass mye i tråder som omhandler Apple, så kunne det vært kjekt å vite litt mer om erfaringen dere har med utstyr fra Apple. Bare for å vite hvor dere kommer fra og hvilken tyngde det ligger i argumentene deres.

 

Så del gjerne erfaringsgrunnlaget deres.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

hadde det ikke vært for kommentarene til deg, newton, audun og sikkert 2-3 andre apple brukere så hadde vel ikke kommentarfeltene til apple relaterte artikler vært annet en hets og hatske meldinger.

Har du lest denne tråden? AtW
ja har det. og leser også de fleste andre artikkeldiskusjonene. ingen er som de som omhandler apple.

Og du står fortsatt på påstanden om at utenom unntakene du nevner, så er det ikke noe annet enn hets og hatske meldinger? AtW

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Forresten, AtW/Elgen og noen til. Siden jeg ikke kjenner dere, men også siden dere kommenterer såpass mye i tråder som omhandler Apple, så kunne det vært kjekt å vite litt mer om erfaringen dere har med utstyr fra Apple. Bare for å vite hvor dere kommer fra og hvilken tyngde det ligger i argumentene deres.

 

Så del gjerne erfaringsgrunnlaget deres.

Dette er irrelevant, og du har fått svar på det før fra meg. Elgen er det ingen som skjønner seg på, det enkleste for deg er å ikke bruke tid på det

Atw

Endret av ATWindsor
  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...