Gå til innhold

Apple får nesten hele overskuddet fra verdens mobilsalg


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

 

Kan man ikke anerkjenne problemene når de dukker opp ?

 

Så langt jeg har sett er det stort sett det som gjøres. Det er vel ingen som ikke anerkjenner et problem? Helt uavhengig av system, applikasjon eller OS.

jeg ser ihvertfall veldig mye motstand mot det

Du må gjerne vise til det litt mer enn den setningen der. Jeg er bare litt nysgjerrig siden du er såpass påståelig. Da må det jo ligge noe bak.

Lenke til kommentar

 

Kan man ikke anerkjenne problemene når de dukker opp ?

Så langt jeg har sett er det stort sett det som gjøres. Det er vel ingen som ikke anerkjenner et problem? Helt uavhengig av system, applikasjon eller OS.

Ikke uten en god del motvilje først nei når det gjelde denne plattformen. Du er beviselig blitt en av disse.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

 

Kan man ikke anerkjenne problemene når de dukker opp ?

Så langt jeg har sett er det stort sett det som gjøres. Det er vel ingen som ikke anerkjenner et problem? Helt uavhengig av system, applikasjon eller OS.

Ikke uten en god del motvilje først nei når det gjelde denne plattformen. Du er beviselig blitt en av disse.

Nå må du jammen gi deg, syar. Det jeg sa i diskusjoner med deg er at JEG ikke opplever de samme problemene som deg, men jeg sa aldri at ikke du opplevde de.

 

Da skal man jammen meg være langt over snittet hårsår eller flink til å misforstå for å få det til at man ikke anerkjenner problemet.

Lenke til kommentar

 

 

 

Kan man ikke anerkjenne problemene når de dukker opp ?

Så langt jeg har sett er det stort sett det som gjøres. Det er vel ingen som ikke anerkjenner et problem? Helt uavhengig av system, applikasjon eller OS.

jeg ser ihvertfall veldig mye motstand mot det

Du må gjerne vise til det litt mer enn den setningen der. Jeg er bare litt nysgjerrig siden du er såpass påståelig. Da må det jo ligge noe bak.

 

 

Nå har du fått svar fra en anen . selv om jeg ikke kan påstå at du er den verste her

Du anerkjenner visse problemer , men det virker også som det er tung for deg .

du er dog ikke den eneste

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Du anerkjenner visse problemer , men det virker også som det er tung for deg .

 

Hvorfor skulle det være tungt å anerkjenne et problem?

Jeg har ingen som helst problemer med. Spiller ingen rolle om det er innenfor Apple eller andre produsenter.

 

Så kanskje du kan forklare meg hvorfor du syns det virker tungt for meg, for jeg vet det ikke...

Endret av rogkas
Lenke til kommentar

Det er forskjell på å ikke anerkjenne noen problemer og ikke kjøpe enhver påstand om problemer som fremkommer på et forum.

 

Jeg har hatt (og har) plenty problemer med Apple-produkter jeg. Få av dem har noe som helst med noe av det det ropes høyest om på forumene. 

 

Det jeg ikke orker være med på er krisemaksimeringen og De Store Ordene hver gang det er noe galt med noe fra Apple. Telefonene tåler ikke å bøyes så hardt man kan? KRISE! Man benytter ikke den beste typen flash-minne? UTILGIVELIG! Alle produkter har feil og mangler. Det er ikke supert, men det er greit. 

Endret av Audun_K
Lenke til kommentar

 

Du anerkjenner visse problemer , men det virker også som det er tung for deg .

Hvorfor skulle det være tungt å anerkjenne et problem?

Jeg har ingen som helst problemer med. Spiller ingen rolle om det er innenfor Apple eller andre produsenter.

 

Så kanskje du kan forklare meg hvorfor du syns det virker tungt for meg, for jeg vet det ikke...

 

du var en av dem som ga det inntrykket , verre er det ikke 

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

 

Du anerkjenner visse problemer , men det virker også som det er tung for deg .

 

Hvorfor skulle det være tungt å anerkjenne et problem?

Jeg har ingen som helst problemer med. Spiller ingen rolle om det er innenfor Apple eller andre produsenter.

Så kanskje du kan forklare meg hvorfor du syns det virker tungt for meg, for jeg vet det ikke...

du var en av dem som ga det inntrykket , verre er det ikke

Syns kanskje du bør komme opp med noe bedre enn det siden du påstår at jeg skal ha tungt for det.

Hvis det bare er inntrykk du har skapt deg selv, så kanskje du kan la være å slenge ut av deg sånne usakligheter.

Lenke til kommentar

 

Det er i allefall lite takhøyde her hver gang man setter spørsmålstegn ved noe. Og dårlig stemning attpåtil.

Lav takhøyde og dårlig stemning er kanskje noe du føler på. Jeg er superhappy jeg...
Meg , AtW og TKongen føler vel alle dette.

 

Edit : og "den andre elgen"

Endret av syar2003
Lenke til kommentar

 

 

 

Du anerkjenner visse problemer , men det virker også som det er tung for deg .

Hvorfor skulle det være tungt å anerkjenne et problem?

Jeg har ingen som helst problemer med. Spiller ingen rolle om det er innenfor Apple eller andre produsenter.

Så kanskje du kan forklare meg hvorfor du syns det virker tungt for meg, for jeg vet det ikke...

du var en av dem som ga det inntrykket , verre er det ikke

Syns kanskje du bør komme opp med noe bedre enn det siden du påstår at jeg skal ha tungt for det.

Hvis det bare er inntrykk du har skapt deg selv, så kanskje du kan la være å slenge ut av deg sånne usakligheter.

 

 

man får jo slike inntrykk når det blir krangling om flere ting som angår Apple

da vil man lett får det inntrykket at noen  enten er 100% pro Apple eller helt i mot Apple

 

Syar : du fik det frem

Endret av den andre elgen
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det er i allefall lite takhøyde her hver gang man setter spørsmålstegn ved noe. Og dårlig stemning attpåtil.

 

Man må jo gjerne sette spørsmålstegn ved ting (kudos for helt rett bruk av uttrykket - det er det ikke ofte man ser!), men man må jo kunne underbygge også. Ikke "bare spørre" eller slenge rundt seg med påstander. 

Lenke til kommentar

Det er forskjell på å ikke anerkjenne noen problemer og ikke kjøpe enhver påstand om problemer som fremkommer på et forum.

 

Jeg har hatt (og har) plenty problemer med Apple-produkter jeg. Få av dem har noe som helst med noe av det det ropes høyest om på forumene. 

 

Det jeg ikke orker være med på er krisemaksimeringen og De Store Ordene hver gang det er noe galt med noe fra Apple. Telefonene tåler ikke å bøyes så hardt man kan? KRISE! Man benytter ikke den beste typen flash-minne? UTILGIVELIG! Alle produkter har feil og mangler. Det er ikke supert, men det er greit. 

 

Likevel skal alle kjøpe påstandene dine om at "alt samsung software er dårlig"?  Jeg lurer på hvilken måte du ikke maksimerer en ting som ikke på OS nivå for en del av Samsung sin SW. Samsung har beviselig kommet med den beste SoCen på markedet, likevel snakker du stort om hvordan Apple designer CPUene sine for hånd. Igjen så prøver du å bortforklare, og dra ned betydningen av TLC med å skrive "ikke den beste typen flash minne". Standard flash minne i iPhone er "ikke den beste typen flash minne". Det har jeg ingen problemer med. Problemet oppstår når du får dårlig systemytelse i forhold til standard iPhone. Hvorfor oppgradere telefon i det hele tatt fra iPhone 4, når slike ting ikke har noe å si?

 

Hvis du ikke liker slikt, så lurer jeg på hvorfor du driver med akkurat det samme selv?

Har du sett Samsung tråden om S6 sine salgstall som du var aktiv deltager i? Det var svært mange som var kommet for å makismere salgstall som var bedre enn fjorårets. De fleste var av den oppfatning at S6 solgte dårlig, så jeg lurer på hvorfor folk var det når den solgte og selger bra? Krisemaksimering er noe som alltid vil skje, og i større grad dess større selskapet er. Også hvis det er på produkter som skal være "perfekte".  Krisemaksimering når det gjelder Apple kommer ikke akkurat til å avta, hvis du krisemaksimerer elementer ved Samsung.

 

Og som er tydelig med setningen "ikke det beste flash-minnet" er det tydelig at du ikke aksepterer at dette flash minnet faktisk har lav ytelse og at det med all sannsynlighet ikke er fikset. (fikset versjon har veldig dårlig ytelse, ufikset er forferdelig). Jeg har gitt deg en del over 1 time lesetid med kilder som godt forklarer problemet. Med mindre Apple er en gud i flash-minne verdenen er det ingen måte de kan få det til å yte i nærheten av standard minne i iPhone. Det er jo ganske tydelig at dette ikke bare er noe en forum bruker skriver. Det er også ganske lett bevist. Likevel anerkjenner du det ikke. Samtidig påpeker du at Samsung sin multiwindow løsning ikke fungerer bra. Til tross for at den....faktisk fungerer best av alle! Du kommer med en helt ubegrunnet påstand, og det hele viser seg at grunnen til at du mener det er dårlig er at det ligger i TouchWiz og ikke Android. Det er derfor folk får oppfatningen av at du ikkje anerkjenner problemer med Apple. Det er tydelig at du vekter selskapene annerledes.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Det er i allefall lite takhøyde her hver gang man setter spørsmålstegn ved noe. Og dårlig stemning attpåtil.

 

 

Man må jo gjerne sette spørsmålstegn ved ting (kudos for helt rett bruk av uttrykket - det er det ikke ofte man ser!), men man må jo kunne underbygge også. Ikke "bare spørre" eller slenge rundt seg med påstander.

"OG" kan man jo legge til - enkelte trenger ikke gå i vranglås [innbitt forsvars posisjon] heller. Samt noen behøver ikke å poste som om man er en selvoppnevnt slags referee i tråden heller.
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

Det er i allefall lite takhøyde her hver gang man setter spørsmålstegn ved noe. Og dårlig stemning attpåtil.

 

Man må jo gjerne sette spørsmålstegn ved ting (kudos for helt rett bruk av uttrykket - det er det ikke ofte man ser!), men man må jo kunne underbygge også. Ikke "bare spørre" eller slenge rundt seg med påstander.

"OG" kan man jo legge til - enkelte trenger ikke gå i vranglås [innbitt forsvars posisjon] heller. Samt noen behøver ikke å poste som om man er en selvoppnevnt slags referee i tråden heller.

 

Som f.eks å si "men man må jo kunne underbygge også"  når du selv kommer med påstander som "iPhone sitt kamera er best rett opp av lomma" Jeg har skrevet mange innlegg der jeg har tatt opp påstander som rett og slett ikke stemmer, og der du ofte presiserer og endrer på hva du sa slik at det til slutt blir litt nærmere hva som faktisk er riktig. Hvorfor bare ikke skrive det riktig første gangen? En diskusjon basert på feilaktig fakta er ingen god diskusjon.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Likevel skal alle kjøpe påstandene dine om at "alt samsung software er dårlig"?  Jeg lurer på hvilken måte du ikke maksimerer en ting som ikke på OS nivå for en del av Samsung sin SW. Samsung har beviselig kommet med den beste SoCen på markedet, likevel snakker du stort om hvordan Apple designer CPUene sine for hånd. Igjen så prøver du å bortforklare, og dra ned betydningen av TLC med å skrive "ikke den beste typen flash minne". Standard flash minne i iPhone er "ikke den beste typen flash minne". Det har jeg ingen problemer med. Problemet oppstår når du får dårlig systemytelse i forhold til standard iPhone. Hvorfor oppgradere telefon i det hele tatt fra iPhone 4, når slike ting ikke har noe å si?

 

<snip>

 

Og som er tydelig med setningen "ikke det beste flash-minnet" er det tydelig at du ikke aksepterer at dette flash minnet faktisk har lav ytelse og at det med all sannsynlighet ikke er fikset. (fikset versjon har veldig dårlig ytelse, ufikset er forferdelig). Jeg har gitt deg en del over 1 time lesetid med kilder som godt forklarer problemet. Med mindre Apple er en gud i flash-minne verdenen er det ingen måte de kan få det til å yte i nærheten av standard minne i iPhone. Det er jo ganske tydelig at dette ikke bare er noe en forum bruker skriver. Det er også ganske lett bevist. Likevel anerkjenner du det ikke. Samtidig påpeker du at Samsung sin multiwindow løsning ikke fungerer bra. Til tross for at den....faktisk fungerer best av alle! Du kommer med en helt ubegrunnet påstand, og det hele viser seg at grunnen til at du mener det er dårlig er at det ligger i TouchWiz og ikke Android. Det er derfor folk får oppfatningen av at du ikkje anerkjenner problemer med Apple. Det er tydelig at du vekter selskapene annerledes.

 

Du kan rydde all tvil av veien ved å vise til en test som sammenligner ytelsen i bruk på en iPhone 6(+) med Sandisk TLC og en med en annen flash disk leverandør.

En forskjell i read-write ytelse sier ikke noe om hvor merkbart dette er i praktisk bruk. Tester i Windows gjør heller ikke det. Til det er systemene for forskjellige. iOS har bl.a. ikke swap-fil, noe det er naturlig at gjør flash disk ytelsen langt mindre viktig enn i os som har dette (som Windows).

Når jeg ikke finner en test av praktisk ytelse på iPhone så blir jeg skeptisk. Hvis forskjellen er så stor så er det rart at ikke flere har gjort dette. Det skal ikke mer til enn en slik test for å få meg til å skifte mening.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

 

Det er i allefall lite takhøyde her hver gang man setter spørsmålstegn ved noe. Og dårlig stemning attpåtil.

Lav takhøyde og dårlig stemning er kanskje noe du føler på. Jeg er superhappy jeg...
Meg , AtW og TKongen føler vel alle dette.

Edit : og "den andre elgen"

Det har jeg forstått. Men så bidrar dere også godt til både den dårlige stemningen og samtidig til komedien...:-)

Lenke til kommentar

Eiere av Android telefoner elsker å rakke ned på iPhone og påpeke alt som er, eller kan være, feil med telefonen.

 

iPhone-eiere ser det som ekstremt viktig å motbevise påstandene og fremheve iPhone som en overlegen telefon.

 

Etter å ha vært i begge leire så har det vært min oppfatning hele tiden. Se bare på hvordan denne tråden startet. Første innlegg var fra en Android-bruker som overdriver og påstår at iPhone totalt koster 100 kroner å produsere (for å fremprovosere reaksjoner, antakeligvis). En iPhone-eier prøver panisk å forklare at det er andre kostnader inkludert.

 

Tredje innlegg er et nytt "angrep" fra Android-leiren, hvor det påstås at Apple er i motebransjen, mens Android-selskaper er i teknologibransjen. Resten av førstesiden veksler mellom iPhone-brukere som forsvarer iPhone, og Android-eiere (inkludert et par moderatorer) som rakker ned på både Apple og de som er "dumme" nok til å kjøpe det før det også også begynner å komme provoserte angrep fra iPhone-leiren etter hvert.

 

Begge sider er like ille, og alle tror at den andre siden er verst.

 

Og slik går no dagan i de fleste iPhone vs. Android-trådene som oppstår her på forumet :-)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...