Gå til innhold

Apple får nesten hele overskuddet fra verdens mobilsalg


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

[...for å klare å forklare det på noen annet måte enn at mange bytter fra apple.

 

AtW

...og det har du helt sikkert rett i. Med noen hundre millioner kunder ville det jo vært rart om man ikke mister noen...

 

 

At de mister "noen" sier seg selv, men tallene tyder på at begge parter mister store prosenter.

 

AtW

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

[...for å klare å forklare det på noen annet måte enn at mange bytter fra apple.

 

AtW

 

...og det har du helt sikkert rett i. Med noen hundre millioner kunder ville det jo vært rart om man ikke mister noen...

 

At de mister "noen" sier seg selv, men tallene tyder på at begge parter mister store prosenter.

 

AtW

Godt mulig. Så langt ser Apple ut til å komme best ut av det uansett, hvis man ser økonomisk på det...:-)))

Lenke til kommentar

 

 

 

[...for å klare å forklare det på noen annet måte enn at mange bytter fra apple.

 

AtW

...og det har du helt sikkert rett i. Med noen hundre millioner kunder ville det jo vært rart om man ikke mister noen...

 

At de mister "noen" sier seg selv, men tallene tyder på at begge parter mister store prosenter.

 

AtW

Godt mulig. Så langt ser Apple ut til å komme best ut av det uansett, hvis man ser økonomisk på det...:-)))

 

 

Ja, se økonomisk på det du. Det hadde dog vært fint om du ikke blandet "apple gjør det bra økonomisk" opp i en diskusjon der jeg synes brukerforflytningen mellom plattformene er interessant. Jeg skal si ifra om jeg ønsker å diskutere om apple gjør det bra økonomisk med deg. Så får du heller slenge inn ditt kompulsive siste ord.

 

AtW

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Ja, se økonomisk på det du. Det hadde dog vært fint om du ikke blandet "apple gjør det bra økonomisk" opp i en diskusjon der jeg synes brukerforflytningen mellom plattformene er interessant. Jeg skal si ifra om jeg ønsker å diskutere om apple gjør det bra økonomisk med deg. Så får du heller slenge inn ditt kompulsive siste ord.

 

AtW

Nå handler jo denne tråden faktisk om økonomi, altså er trådens navn "Apple får nesten hele overskuddet fra verdens mobilsalg". Men det betyr sikkert ikke så mye for deg...

Lenke til kommentar

 

Jo, men hør nå hva jeg sier, om man ser på kvartalssalget så gjelder jo de samme trendene sånn ca, 27% av de som kjøper det per kvartal (i snitt) er tidligere iphone-brukere, og salget har jo ikke økt til det firedobbelte, så hvor havner alle de andre tidligere iphone-brukerene? Jeg kan være enig i at jeg har formulert meg litt klosset, men det endrer ikke dette poenget.

"Alle de tidligere brukerne"? Jeg forstår fortsatt ikke problemstillingen. Hvorfor kan de ikke fortsatt være iPhone-brukere? Telefonene varer jo noen år om man ikke ødelegger dem.For et par år siden var salget ca. det halve av det der er nå, forresten, så det forklarer jo også litt.
Spørsmål til dette jeg lurer på.

Tall kan man som kjent få til å passe alle agendaer.

1)

Fremgår det av tallene hvor mange enheter som kjøpes i navn på foresatte og gis til/brukes av umyndige barn.

Isåfall er dette "nye" brukere som kanskje ikke bytter fra noe.

2)

Fremgår det om det er brukere med multiple devices. Jeg har f.eks paralell ringing med tvilling sim på iphone og xperia. Dvs jeg har ikke "forlatt" android og har flere devices registere der faktisk enn hos Apple.

Jeg har fått et device til.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Det er en 23 sider lang tråd, deltema blir diskutert. 

 

AtW

Jepp, men det er ikke helt unaturlig å dra det tilbake til trådens hovedtema.

 

 

Neida, bare ikke siter og lat som det har noe med det deltemaet jeg diskuterer å gjøre så kan du få snakke så mye du vil om at apple tjener penger.

 

AtW

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

Det er en 23 sider lang tråd, deltema blir diskutert. 

 

AtW

 

Jepp, men det er ikke helt unaturlig å dra det tilbake til trådens hovedtema.

 

Neida, bare ikke siter og lat som det har noe med det deltemaet jeg diskuterer å gjøre så kan du få snakke så mye du vil om at apple tjener penger.

 

AtW

Med stor fare for at jeg kan ha misforstått deg...

 

Bevegelse i kundemasser kan selvsagt ha en viss interesse. Naturlig nok kan det også påvirke økonomien sterkt, spesielt hvis bevegelse går den ene veien. Går bevegelsen begge veier, noe som kanskje skaper en viss balanse, gir det kanskje heller ikke så alt for store utslag i økonomien.

 

Nå virker det som Apple får over 90% av den totale fortjenesten i mobilmarkedet, noe som rett og slett er vanvittig imponerende tatt i betraktning at de kun har rundt 15-20% markedsandel av det totale markedet, men antagelig en ganske stor andel av "high-end"-markedet, der pengene er. I mitt enkle hode betyr det at de får en noe større tilførsel av nye kunder enn de taper andre veien.

Lenke til kommentar

 

Ditt enkle hode feiler deg her, nettopp pga ditt siste avsnitt, de har en høy inntjening til tross for en "lav" markedsandel, å da bruke stor inntjening som argument for forflytninger av markedsandel er lite treffende.

 

AtW

Nettopp...

 

 

Ja, det er derfor jeg bruker solgte enheter som grunnlag, og det er derfor dine kommentarer om inntjening ikke er spesielt relevante.

 

AtW

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Ja, det er derfor jeg bruker solgte enheter som grunnlag, og det er derfor dine kommentarer om inntjening ikke er spesielt relevante.

 

AtW

Ok. La oss se på antall da. Jeg sakser fra en annen artikkel her:

 

"Når det gjelder antallet enheter ble det solgt 47,5 millioner iPhone-telefoner i løpet av det tredje kvartalet i år, mot 35,2 millioner i samme periode i fjor."

 

I absolutt alle bransjer er en slik økning omtalt som fantastisk. Jeg tror neppe jeg gidder å analyserer meg til hvor alle disse 47,5 millioner enheter er solgt, eller til hvem. Det jeg legger i sånne tall er...(trommevirvel)...imponerende utvikling!

Lenke til kommentar

Det er en imponerende vekst. Enkelt og greit. 

 

En imponerende vekst som jeg ikke helt skjønner hvorfor kommer nå, men den diskusjonen trenger vi ikke ta.  

 

Siden Apple ikke konkurrerer på pris, betyr veksten også monsterinntjening. Det gir dem også en unik mulighet til å utvikle nye konsepter, om de så skulle ønske. Det er grunn til å tro at Apple i framtiden vil, om de så skulle ønske, ha store fortrinn til innovasjon sammenlignet med andre produsenter.

 

Om andre selskap har ønsket å kopiere Apples økosystem tidligere, må den motivasjonen bare bli sterkere nå. Skulle ikke forundre meg om i alle fall Microsoft og Sony, og kanskje også Samsung, kommer til å ha langt færre modeller om 2-3 år. Samsung kommer til å fortsette å selge Android-produkter på mobil mens de i det stille styrker Tizens økosystem gjennom markedene for andre typer enheter. De har en mulighet til å kapre det neste store markedet, smarthus, og jeg er både sikker og skråsikker på at Samsung ikke ønsker å låse seg til noen andres operativsystem i enda et vekstmarked. De selger så mange mobiltelefoner men har ingen kontroll på pengestrømmene utenom enhetssalget. De ville nok sendt noen endringsønsker tilbake til seg selv i 2007 om de kunne, nå. 

Endret av tommyb
Lenke til kommentar

 

 

Ja, det er derfor jeg bruker solgte enheter som grunnlag, og det er derfor dine kommentarer om inntjening ikke er spesielt relevante.

 

AtW

Ok. La oss se på antall da. Jeg sakser fra en annen artikkel her:

 

"Når det gjelder antallet enheter ble det solgt 47,5 millioner iPhone-telefoner i løpet av det tredje kvartalet i år, mot 35,2 millioner i samme periode i fjor."

 

I absolutt alle bransjer er en slik økning omtalt som fantastisk. Jeg tror neppe jeg gidder å analyserer meg til hvor alle disse 47,5 millioner enheter er solgt, eller til hvem. Det jeg legger i sånne tall er...(trommevirvel)...imponerende utvikling!

Bedre om du kommer med noen tall som er relevante for det som ble diskutert, dvs forflytning mellom plattformer og som ikke allerede er lagt til grunn i den diskusjonen. Om du vil diskutere noe annet, ikke siter mine poster om dette deltemaet. AtW

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Bedre om du kommer med noen tall som er relevante for det som ble diskutert, dvs forflytning mellom plattformer og som ikke allerede er lagt til grunn i den diskusjonen. Om du vil diskutere noe annet, ikke siter mine poster om dette deltemaet. AtW

Basert på tidligere erfaringer er det ikke mulig å finne noe som gjør deg fornøyd. Så takk for tilbudet, men jeg tror nok jeg avstår...

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...